Spring naar bijdragen

afzien


Kanarie

Aanbevolen berichten

Dag Kanarie,

 

Ik weet niet of je in België of in Nederland woont,

En of je opgenomen wordt binnen een GGZ instelling.

In Nederland kun je internetten, tijdens een opname binnen een GGZ instelling.

Computers staan daar wel.

 

Ik wens je veel sterkte !

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, lees net je bericht. Probeer er niet te veel angst voor te hebben. Het is niet leuk, maar mss vind je er rust en begeleiding zonder medicijnen. Zeg wat er op je lever ligt en laat je niet doen. Ze moeten rekening houden met jou wensen. Er zal wel begeleiding, therapie zijn, zonder medicatie ook! Zie het als een stap in de juiste richting tov je vrouw en familie. Ze zien dan wel echt dat je moeite doet. Vertel er dat je angst hebt voor de medicijnen en er wilt uitkomen zonder, maar wel met begeleiding. Het komt vast goed!

Ik blijf je schrijven, hoop dat je er op internet kan, zodat we op de hoogte blijven! Ik wens je zeer veel succes en zal bij je zijn in gedachten! Niet opgeven he! Soms moet er iets gebeuren tegen onze wil om er uit te geraken, maar wees voorzichtig met medicijnen he! En vergeet vooral niet dat er betere tijden gaan komen! Hou je daaraan vast!

Veel liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die benzo ontregelen ona zenuwstelsel, vandaar Vlgs mij de hyperventilatie en andere klachten die ons nekken. Ik ga ook gewoon door. Vanmiddag spreek ik psychiater over afbouw.

@Kanarie, heb je nog naar voorwaarden gekeken? H eb je iets van folder? Kan je zomaar weg? Is het een open of gesloten afdeling psychiatrie? Hoe wordt omgegaan met persoonlijke spullen? Ws wel wifi, ik gebruikte openbaar en had toen gelijk een virus te pakken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzozat , ik weet op al die vragen het antwoord niet. Behalve dan dat het een open instelling is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er zomaar buiten mag. waarschijnlijk zeker het eerste weekend niet. Gedaan met fietsen...wandelen...

 

Ellendig , dank je wel , je bent een enorme steun. Ik wil liefst geen medicatie maar ik vrees dat ik zo zwak ben dat ik niet tegen hun zal kunnen optornen . Van zodra ze met wat argumenten komen kan ik daar wellicht niet tegen op. Maar benzo's moet ik zeker niet. Maar dat zullen ze me ook niet willen geven (denk ik toch)

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kanarie, Ws niet om therapie trouw of 1e week is ter observatie. Als er keuze is qua vrijheidsgraden doe waar je je prettig bij voelt. Let ook op bij behandeling met medicatie, hoe vrij ben je hier uiteindelijk in? Veel vragen, ja, ik wil je graag meegeven om je goed voor te bereiden komende dagen. Je levert toch een stuk vrijheid in.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, volg je gevoel. Maar idd zeker geen benzo! Ik ben zelf ook niet voor ad, maar ooit heeft het me een keer geholpen. En ws bij anderen ook. Ik ben te bang om nog een of andere pil te slikken die rommelt met mijn hersenen. Doe echt gewoon het geen dat jij denkt dat ok is. En vraag uitleg, veel uitleg voor je eraan begint. Voor de rest, laat het over je komen. En ze zullen daar ook wel wandelen volgens mij. Maak je vooral niet te bang op voorhand! Blijf gewoon bij je standpunt om geen benzo te nemen.

Het gaat allemaal wel meevallen en goed komen, dat weet ik zeker!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzozat , dank je wel voor de raadgevingen. Ik zal ze meenemen en er rekening mee houden

 

Ellendig,dank je wel voor de steun. Een van de ergste dingen die me daar zouden kunnen overkomen is dat ik daar geen internetaansluiting zou hebben . Maar ik kan me het moeilijk voorstellen dat dit zal gebeuren.

Als ik internet heb heb ik dit forum , kan ik Knack en DE Morgen lezen enz... Geen internetaansluiting zou een ramp zijn.

Deze morgen hebben ze me dus gebeld. ik was toen zeer slecht en ik heb ja gezegd.

Moesten ze me deze namiddag gebeld hebben ik had waarschijnlijk nee gezegd. Ik voel me namelijk nu zeer goed . wonder boven wonder en dat ondanks het idee dat ik binnen moet.

Ik heb dus een venster...ongelooflijk

Ellendig ik hoop dat het voor jou nu ook een mooie namiddag is?

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super! Is er geen mogelijkheid om naar een dagkliniek te gaan? Weet niet of ze dat daar ook aanbieden. Maar hier in Geel kan je ook zonder opname therapie volgen in de dagkliniek. Dat is 4 dagen in de week. Weet niet of dat een optie is voor jou? Als je niet overtuigd bent van opname, zou ik een keer bellen en die mogelijkheid vragen.

Ik heb een redelijke dag, maar niet echt goed. Maar het is te doen, dat is ook al iets.

Hoop echt dat je de juiste manier vind om beter te worden! En echt blij dat je je goed voelt! De vensters komen vaker tegenwoordig bij jou, dus zeker volhouden en geen benzo meer gaan nemen!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwhoen , ik denk dat het etisch  niet verantwoord is dat ik de naam van de instelling hier zou vermelden. Heel veel mensen volgen dit onderwerp (6500 keer bekeken) Ik zou daarmee de vrijheid verliezen om mijn gedacht te zeggen.Ik denk trouwens dat de moderator van dit forum dit ook niet zou aanvaarden. 

  • plaats geen privé-informatie over anderen is één van de spelregels van dit forum

ik hoop dat je dit wel begrijpt. 

Ik heb gebeld en er is internet.

 

Ellendig,het is nu te laat om naar dagtherapie te gaan. Ze bieden dat daar trouwens niet aan.Maar misschien is dat nog niet zo slecht.

Ik ben blij dat je een redelijke dag hebt gehad en zal nog blijer zijn als je een dag hebt zoals ik nu (vanaf deze middag)

Mijn venster houdt dus nog steeds stand . Het is af en te een beetje troebel maar het is toch nog een venster te noemen. Stel dat ik vanaf nu plotseling veel zou verbeteren of nog sterker helemaal goed zou zijn dan zou ik zeer blij zijn maar een probleem hebben met die opname die ik nu toegezegd heb. Maar goed , wonderen bestaan helaas niet.

 

Goede nacht allemaal

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kanarie,

Fijn dat het goed met je gaat. Hopelijk blijft het zo, of houdt het heel lang aan.

Ik begrijp dat je nu kiest voor een opname. Wat steun en begeleiding doet je denk ik wel goed.

Heel veel sterkte en succes gewenst komende tijd. En fijn dat je daar internet hebt, dan zullen we misschien

nog wel wat van je horen.

Ik hoop Ellendig dat jij je ook weer wat beter voelt vandaag.

En Sneeuwhoen hoe gaat het intussen met jouw 1 mg ?

Benzozat heb je nog een goed gesprek gehad met je psychiater ?

 

Iedereen een goede dag gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kanarie. Ik hoop echt dat je in die instelling een beetje tot rust kan komen. Denk alsjeblieft aan de goede momenten die je hebt gehad en laat dat je weerhouden van opnieuw medicijnen slikken. Ik heb op de moeilijkste momenten ook wel eens gedacht aan een opname maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen. Hou je ons op de hoogte? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie

 

Ja, OK, ik snap het.

 

Moedig

 

ik zit nog op een halve mg en dit valt mij zwaar.

Ben 4 kilo kwijt na deze laatste mindering.

Blijkbaar kost het mij veel energie.

Elk nadeel heb zijn voordeel.(Cruijff)

Maar weer volhouden, maar ik vind nergens meer wat aan.

Extreme spanningen.

Ik blijf wel wat in de weer.

Zelfs de keukenkastjes zijn weer schoon en eergisteren banjerde ik door mijn natte tuintje, om één en ander te ontdoen van naaktslakken, wat natuurlijk niks helpt, maar zo bedenk ik steeds wat, om te doen.

Ik val minder ten prooi aan stekende muggen. Volgens mij lustten ze wel pap van de flurazepam, toen ik er nog vol mee zat.

Die zijn nu ook aan het afkicken, denk ik, want bijna niemand slikt die benzodiazepine nog.

De ramen zijn gekuisd, dat werd ook wel weer eens tijd na 3 jaar.

Nu kan ik nog beter zien, dat het niet wil zomeren.

Mijn dagelijkse wandelingen heb ik even verbannen naar de ijskast, want mijn bovenbenen willen niet meewerken,(stijf)

Vandaag ga ik met de bus reizen, ook een hele onderneming.

Mijn gevoelens zijn ook op reis, geen idee waar naartoe.(Omsk of Delfzijl?)

Verder weet ik niet, hoe ik verder moet.

De tijd zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slechte dag, heel depressief en angst dat het nooit beter zal worden. Mensen uit de omgeving zeggen dat ik beter een ad kan nemen of een opname. Ik word hier zo boos van, ze weten niet wat het is om door deze hel te moeten! En dat de pillen dit hebben veroorzaakt. Nee, neem nog maar een ander pilletje is hun raad.

Ik hoop echt dat deze nachtmerrie bena gedaan is!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kanarie, hopelijk houd dit aan voor je!

@Moedig, na overleg met psychiater blijf ik op huidige afbouwschema zitten. Vannacht wel weer prima geslapen, ik moet er doorheen. Lichaam herstelt wel dus positief, en met dit schema ben ik er eind van de zomer van. Als het zo te doen is dan ga ik niet over op diazepam. Hopelijk blijft mij daarna verdere ellende bespaard. Ik heb nog een andere arts gesproken en die zegt zelfde. Veel meer kan ik niet van maken. De hyperventilatie die mij gisteren uit de slaap hielt is weer weg.

@Sneeuwhoen, positief blijven, de laatste mg is in beeld toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop het ook voor je Ellendig dat de nachtmerrie snel voorbij is en je stabiliseert. Die angst is voor mij heel herkenbaar, dat nooit meer goed komt, maar uiteindelijk komt het goed, lees verhaal Gaba, dat houd mij ook op de been. Ieder lichaam herstelt anders maar ook bij jou komt het goed. Een ad of opname zou ik echt proberen te vermijden. Je hersenen proberen zich nu te herstellen, een extra pil moet je ook weer afbouwen. Maar ik ben gen arts. Een opname heb ik destijds wel gedaan, Was kort, maar ging thuis ff niet meer, stond strak van de zenuwen door overspannenheid.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwhoen, Bedoel je 0,5 mg flurazepam of 0,5 mg Diazepam. In beide gevallen is dat toch zo goed als niets.Ik denk niet dat je veel verschil zou merken moest je niets meer nemen. Ik zou dat doen al was het maar omdat die muggen niet zouden hervallen.Blijkbaar doe je toch ook veel fysieks....moed houden 

 

Benzozat , niet kunnen slapen van dev hyperventilatie is erg, maar half en half in slaap vallen met hyperventilatie is ook zeer erg. Want dan kom je zeer slecht wakker!

 

Slechte dag, heel depressief en angst dat het nooit beter zal worden. Mensen uit de omgeving zeggen dat ik beter een ad kan nemen of een opname. Ik word hier zo boos van, ze weten niet wat het is om door deze hel te moeten! En dat de pillen dit hebben veroorzaakt. Nee, neem nog maar een ander pilletje is hun raad. 
Ik hoop echt dat deze nachtmerrie bijna gedaan is! Herken je dat Ellendig?  precies juist hetzelfde als wat jij geschreven heb is ook voor mij geldig . precies hetzelfde !.En een opname heb ik al zitten.Maar zolang ik geen AD moet nemen vind ik dat nog niet het ergste. Mijn venster is dus al lang weg. Ik hoop dat jij ondertussen ook weer beter bent

Moedig , dank je wel ook voor de steun en ik heb daar internet schijnt het en je zal dus nog van mij horen

Ik heb me al wat voorbereid door op allerlei websites argumenten te gaan zoeken om geen AD te moeten nemen

 

Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen (www.vad.be):

 

Verraderlijk is dat geen van deze symptomen specifiek zijn voor een benzodiazepine-ontwenning en vele ook karakteristiek zijn voor een angststoornis.

 

Wikipedia :

 

Antipsychotica moeten vermeden worden tijdens een benzodiazepine-ontwenning omdat ze de symptomen verergeren.

 

 Er moeten minstens zes maanden verstreken zijn na de afbouw vooraleer de symptomen opnieuw geëvalueerd worden en de diagnose wordt bijgesteld

 

Er bestaat geen product dat een benzo kan vervangen.

 

John Merrott & Professor C. Heather Ashton, DM, FRCP

 

5 september 2011 (vertaald):

 

Afhankelijkheid van benzodiazepines en ontwenningssymptomen hebben niets te maken met drugsmisbruik, craving, verslavende persoonlijkheid, psychische stoornissen of een steeds opflakkerende chronische ziekte. Het gaat om een chemische reactie en niets anders. Een trage afbouw is geen garantie op een symptoomvrije ontwenning en supplementaire medicatie heeft zelden nut.

 

Over “golven” en “vensters”: tijdens het herstelproces worden deze symptomen soms tijdelijk minder erg of verdwijnen ze zelfs volledig, om nadien weer in alle hevigheid terug te keren op onvoorspelbare momenten en voor onvoorspelbare duur. De literatuur spreekt van “venters van normaliteit” en “golven”. Deze kunnen weken, maanden of in sommige gevallen jaren aanhouden.

 

 

Artsen stellen op basis van deze symptomen vaak verkeerde diagnoses en “behandelen” ze met nog meer medicatie (andere benzo's, antidepressiva, antipsychotica), waardoor het probleem verergert en een bijkomende verslaving wordt gecreëerd.

 

Ik vrees echter dat ze zullen zeggen dat ik een welweter ben en zullen zeggen dat als ik naar hun kliniek kom ik naar hun moet luisteren. Ik ga ergens terecht komen waar niemand begrijpt wat we meemaken. Ik denk dat je ze ver moet zoeken om "hulpverleners" te vinden die het begrijpen. Enkel wie het zelf meemaakt of meegemaakt heeft begrijpt dat.

Ik wens iedereen de broodnodige inwendige rust en vrede

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwhoen, wel goed dat je al op een halve mg zit! Het gaat gestaag verder.

Ik ben ook zo'n 10 kilo afgevallen. Dat schijnt er allemaal bij te (kunnen) horen.

Wel goed dat je toch bezig blijft. En ondanks de last van je benen toch met de bus gaat.

Flurazepam had ik ook en tegelijk met afbouw van Diazepam deze gestopt. Ik woon in een flat,

dus geen last gehad van de Flurazepam-muggen. Voor mij ben je goed bezig, die gevoelens komen

wel weer.

Ellendig, probeer goede momenten voor ogen te houden of kleine dingetjes die (misschien) nu wel

goed gaan. En laat je niet door anderen in de war maken. Veel sterkte! Het komt weer goed.

Benzozat, het klinkt allemaal goed. Afbouwschema is goed, je hebt goed geslapen. Hyperventilatie weg.

Keep the good things going zou ik zeggen.

 

Met mij nog hetzelfde verhaal. Nu 6 weken gestopt. Nog steeds alle klachten. Hou mijn wandelingetjes aan en

probeer soms eens wat langer te lopen, ook als ik me beroerd, enz. voel. Het heeft veel tijd nodig blijkbaar.

Verder rustig aan. Slapen is wisselend, soms toch al wel een uurtje of vier. Da's al beter dan niet of twee uur.

 

Iedereen veel sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, vind het erg dat jou venster weer verdwenen is, maar hij komt vast terug! Je hebt de laatste dagen er al een paar mogen voelen. Hou je daar aan vast! Ik heb nog maar een keer een gehad, wel van langere duur als jij. Goed dat je je inleest!

Aan allen merci om hier te zijn! Het geeft enorm veel steun om jullie verhalen te lezen!

Het gaat iets beter als daarstraks, maar ik heb het gevoel dat ik echt soms maar 10 minuutjes me beter voel en dan kan het ineens weer kei hard terug slaan. Het is zo raar allemaal!

Liefs, ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig, ik herken jouw situatie helemaal.

 

Kreeg net ook ineens een hele golf over me heen: erg transpireren, brandend gevoel, duizelig, verdoofd gevoel en angstgevoelens.

Komt zomaar uit het niets op. Probeer mijn eigen raadgevingen maar te volgen, dat ik niet gek word, maar dat het de ontwenningsverschijnselen zijn.

Ik heb het net nog op een engelstalige site gelezen: het is een biochemische reactie. En het lastige is dat er niets tegen te doen is, alleen rustig onder blijven,

weten dat het weer voorbij gaat. Maar het lijkt alsof ik er nooit aan kan wennen.

 

Kanarie, ben voorzichtig als jou in de kliniek weer allerlei medicijnen worden aangeboden. Jij bent er ook gevoelig voor en dan krijg je zo meteen nog meer

problemen. Goed dat je je zo aan het voorbereiden bent. Je geeft zelf ook al aan dat het heel erg is dat er geen enkele hulpverlener, arts, enz.er iets van begrijpt.

Dat maakt het allemaal nog extra moeilijk.

 

Gelukkig kunnen wij hier op dit forum elkaar steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik gebruikte flurazepam en diazepam niet samen.

zie mijn verhaal.

 

de antidepressiva heeft gemaakt, dat het mij nu wel lukt om af te bouwen van een benzo.

zonder redde ik het niet.

ik ben blij, dat het bestaat, anders was ik er niet meer geweest.

ook als ik geen pammen verslaving had gehad.

in het verleden, toen ik nog geen pammen gebruikte, heeft zo'n middel mij ook eens gered.

het is wel extra lastig om het op te bouwen, terwijl je aan het ontwennen bent van een benzo.

soms moet je gewoon iets slikken, om het leven vol te houden.

antidepressiva , ook allemaal troep, maar het kan levens redden.

 

sterkte voor iedereen !

 

ik ga klussen in mijn stacaravan.

het gaat beter weer worden komend weekend, ik kijk er naar uit.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Moedig, hopelijk zijn je vervelende gevoelens weer verdwenen. Wat ik al dacht, e e n chemische reactie van obs lichaam op ontwenning, rustig blijven vind ik het moeilijkst. Niet in paniek raken, terwijl angst gevoel wordt opgeroepen. Ik hoorde van psychiater ook dat het een reactie van het lichaam is om ontwenning.....

@Ellendig, hopelijk heb je een betere nacht gehad en opgestaan vanmorgen?

@Kanarie, gaat het weer wat beter hopelijk. Sluit mij aan mij Moedig, wees voorzichtig met weer andere medicijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nacht redelijk goed doorgekomen en redelijk opgestaan. Hoop dat het zo blijft. Niet echt goed hoor, maar dit is houdbaar.

Sneeuwhoen, ik snap je redenatie over ad en ben het met je eens, dat dit soms echt nodig kan zijn. Liever niet, maar als het niet anders kan, ben ik zeker geen tegenstander. Zelf probeer ik het zonder, omdat ik er vroeger ook al last van had en na deze ervaring met benzo, huiverig ben voor elke pil.

Moedig, ik hoop dat het wat gaat met jou! We moeten hier helaas eerst door om uiteindelijk beter te worden! Het gaat ons allen lukken!

Benzozat, bedankt voor je steun en jij bent ook goed op weg!

Kanarie, ik hoop echt dat je je wat beter voelt! Probeer het rustig te houden in je hoofd! Je bent ook al heel goed op weg, je krijgt regelmatig vensters, helaas van korte duur, maar toch iets om je aan vast te houden. Want zoals je leest, worden deze vensters steeds groter en langer! Jij bent voor mij ook een grote steun omdat we hier wat gelijkmatig gestart zijn en dat we veel hetzelfde voelen! We komen hier samen door he!!!

Benzoslachtoffer, ik hoop dat alles goed is met jou en bedankt om voor ons een steun te zijn!

Shakemarieke, hopelijk heb jij ook al terug wat betere momentjes, door jou verhaal ben ik hier terecht gekomen, waarvoor dank!

Gaba, aan jou verhaal trekken velen hier zich op! Jij bent voor ons een enorme steun! Bedankt daarvoor!

Snoes, ik hoop dat jij je ook beter voelt ondertussen en hoop je snel nog eens te horen hier!

Bert, Anouk, ... En alle anderen hoe gaat het met jullie? Ben vast nog namen vergeten, maar hoop dat het goed gaat met iedereen!

Ps: ik ben super blij jullie allen te mogen leren kennen, spijtig genoeg in geen leuke omstandigheden, maar zonder jullie weet ik niet of ik het zou redden! En hoop dat we mss ooit elkaar wel eens echt mogen ontmoeten om te vieren dat we door deze grootste strijd van t leven gekomen zijn en mss wel om verhalen te bundelen om anderen te waarschuwen! Bedankt allen!

Veel liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...