Spring naar bijdragen

woensdag 11 mei 2016


Aanbevolen berichten

Lars, wie zegt jou dat je van alles 'moet'?

En wat moet je dan precies doen?

Het leven gaat toch wel door, evenals die scheiding...

Wie bepaalt wat de weg is, en wat de deadlines zijn?

 

Je gaat uiteindelijk vanzelf wel verder.

Ook als je de machinist in jou even rust geeft.

Je hoeft er niets voor te doen. Je rolt toch wel door...

 

Wat als je het gewoon over je heen zou laten komen, er in mee zou gaan.

Jezelf even rust gunnen.

Niets 'moeten' of 'doen'. (En ja, gaan drinken is ook iets doen)
Wat zou er dan kunnen gebeuren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allen, oude en nieuwe bekenden. :)

Het is alweer even geleden dat ik hier was maar er verandert niet zoveel zag ik na een paar dagdraadjes teruggelezen te hebben. Wel zie ik veel nieuwe namen weer maar de oude bekenden, geen spat verandert!

 

Maar ik las ook verontrustend nieuws over onze Bol. Weet iemand hoe het nu met haar is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, wie zegt jou dat je van alles 'moet'?

En wat moet je dan precies doen?

Het leven gaat toch wel door, evenals die scheiding...

Wie bepaalt wat de weg is, en wat de deadlines zijn?

 

Je gaat uiteindelijk vanzelf wel verder.

Ook als je de machinist in jou even rust geeft.

Je hoeft er niets voor te doen. Je rolt toch wel door...

 

Wat als je het gewoon over je heen zou laten komen, er in mee zou gaan.

Jezelf even rust gunnen.

Niets 'moeten' of 'doen'. (En ja, gaan drinken is ook iets doen)

Wat zou er dan kunnen gebeuren?

Ik zelf Yogajuf. Ik leg me zelf dingen op. Als het dan niet lukt voelt het enorm als falen. Vannacht ben ik geknakt. Natuurlijk wist ik dat de scheiding door ging. Toch bleef ik (onterechte) hoop houden. Hield me vast aan het laatste strohalmpje. Zal dan wel geen echte vent zijn. Heb vannacht gehuild. Onze relatie was niet goed laat dat duidelijk zijn. Ik hou wel van haar en nog steeds. Ik ben niet de eerste die gaat scheiden. Zal er ook wel door heen komen net als een ander. Heb nu het gevoel dat ik even op ben. Ik zal toch op moeten staan en door gaan. Met het definitieve besef dat het zonder G zal moeten. Anderzijds is dit nu ook een punt waaruit ik verder kan. Ik kan mijn hoop laten varen mijn strohalmpje los laten. Daar hoef ik geen energie meer in te steken. Drinken wil ik niet. Ik moet deze periode door. Het verwerken juist door te voelen. Niet door de bende te verdoven hoe verleidelijk ook. Dank je wel voor je bericht Yogajuf. Het voelt goed voor mij. Ik zal dan wel een zeur zijn en geen echte vent. Ik heb wel gevoel en een bericht als deze doet me goed  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Lars. Goede moed houden!

 

Ja luitjes, soms heb ik geen lettergrootte en dan kies ik zelf iets wat in orde lijkt.

Maar ZOOO groot was het toch niet? :)

 

Ik wilde gaan fietsen, maar pfff wat een drempel moet ik over zeg, niet normaal.

 

Nou, maar effe flink zijn dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, onze Mupperdemup weer even online... 
Bolletje heeft een herseninfarct gekregen Mupke, heeft een poosje in het ziekehuis gelegen 

en is nu in een revalidatiecentrum verder aan het opknappen. 

Was behoorlijk schrikken dus. 

En hoe is het met jou? Leuk dat je ff langskomt... 

Fleurtje is trouwens weer in genade aangenomen hier, denk dat zij jou ook nog steeds wel mist.... 

Trouwens.... ze is zelf al een paar dagen niet aanwezig volgens mij  :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje is trouwens weer in genade aangenomen hier, denk dat zij jou ook nog steeds wel mist.... 

Trouwens.... ze is zelf al een paar dagen niet aanwezig volgens mij  :blink:

Ze weet me best te vinden hoor. Laatste wat ik van haar weet is dat ze griep had afgelopen weekend dus is ze vast nog aan het uitzieken.

Met mij gaat het goed hoor. Drank onder controle en verder leef ik ook best gezond eigenlijk. Heel af en toe drink ik nog wat maar dat is echt wel uitzondering en nooit meer dan 2. Ik weet ook dat ik dan alert moet blijven en dat lukt. Dank voor het vragen. :)

Ik wil het af en toe drinken trouwens niemand aanraden hoor! Ik heb hiervoor echt wel bijna een jaar niet gedronken.

En me jou ook oke Yvonne? Nog altijd de koffiezetter hier he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal

Bericht nr 36 net weer geannuleerd. Zo gaat het al dagen. Isoleren, wegblijven.

Ik ben na 4 weken opkrabbelen en eindelijk het gevoel vaste grond onder mijn voeten te krijgen weer terug de put in gegleden.

Dat vind ik ongelofelijk moeilijk.

Ik wil dit niet

Niet weer.

Maar ja, wat dan? Verdoven? Been there, done that, helpt niet.

Maar Oohh wat vind ik het leven weer moeilijk.

Ik voel me behoorlijk radeloos.

Bericht 37 nu toch maar plaatsen.

Vind dat noch eng ook.

Dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Jannigje: *, maar het is niet zo erg. Lees het eerdere stukje van Yogajuf en doe niks vandaag maar zie gewoon wat er gebeurt. Probeer nog wat van het mooie weer mee te pakken?

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje, wat vervelend voor je!

Het gesprek viel mee :-) Toch blij dat ik wat maatregelen had genomen, want vanwege de spanning wel een soort inzakmoment gehad. Maar nu lekker op blote voeten, met een koel sapje en morgen een rustige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Jan.... shake hands.... ik snap dat het niet leuk is om het op te schrijven. Doe ik ook niet, ja in bedekte termen... :blush:

Wat moet je er aan doen he?

Hier ook: ik sleep mezelf de dag door. Heb niet gefietst..., viel in de hangmat in slaap en deed boodschappen.

Iets onder de leden, denk ik dan? In mijn geval, toch maar weer vol aan de ad? Ik denk het.

Maar het is wel erg jammer zo. Juist ook omdat het zulk mooi weer is.

 

Ik weet het dus ook even niet... sterkte, ik denk aan je :rose:

 

Morgen moet ik toevallig bloedprikken. Es kijken dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas luitjes, vandaag gaat het droog niet lukken. Natuurlijk redenen te over om te drinken nu ... maar feit is DAT ik nu drink. Heeft te maken met mijn zoon die ik al ruim twee jaar niet gezien heb. Uitwonend, weken lang spoorloos zijn, harddrugs, zwaar vermoeden dat hij zijn lichaam verkoopt om in leven te blijven en voor drugs en dies meer.

Vanmorgen ben ik voor het eerst sinds lange tijd gebeld over zijn wel en wee. Even later opnieuw gebeld door iemand aangesteld door de rechter om onderzoek te doen naar hem en zijn verleden....

En mijn zoon zou mij bellen voor 18 uur vandaag ... sinds eeuwen .... nou ik geloof het niet .... als ik nu naar de klok kijk .... wat een spanning ... en met die spanning kan en weet ik niet om te gaan vandaar dat ik hulp gezocht heb

Tot morgen forumers....nu ben ik nog helder.

O, hij is 17 jaar en wordt deze maand 18 ...

bewerkt door regenboog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat je zoon verslaafd is en diep in de * zit, geef je toe aan je eigen verslaving en gaat drinken?

Ik zeg het even zwart/wit, maar puur feitelijk gezien is wat jij zegt onzin. Als jij je zorgen maakt over de kid en zijn verslaving, is het allereerste wat jij moet doen niet drinken. Gooi die zooi weg nu en doe er wat aan!

Mijn dag was goed: het belangrijke gesprek verliep erg goed, je kan versteld staan van hoeveel je kan doen als je niet drinkt en zo nuchter mogelijk in het leven staat.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig regenboog.

En je zoon is ook nog erg jong.

Maar wat Tom ook zegt; je zoon is verslaafd, en daarom geef jij maar toe aan je eigen verslaving..

Moeilijk he, maar misschien kan je proberen om een goed voorbeeld voor hem te zijn, door juist niet te drinken dan.

Veel sterkte in elk geval !

 

Hier weer terug van fietstocht naar vriendin.

Heen, en terug dik 30 km. gefietst, want reed natuurlijk zowel heen als terug, weer een paar keer verkeerd.

Wel thuis gegeten al

 

Zo de deur weer uit voor een cursus tot 22.00.

Pfff, me maar weer schrap zetten, en gaan met die banaan :)  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overal wel wat. Nee dat mag geen reden zijn om te gaan drinken, ben het met de vorige sprekers eens.

Ik hoop dat je je zoon gesproken hebt Regenboog....

 

Ik heb de tweede halve ad er vandaag maar weer bij ingenomen. Dit gaat duidelijk niet goed zo.

Balen. Straks yoga dus ik pep me nu eerst weer op met verse koffie.

 

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

reden te meer om niet te drinken regenboog

stel hij belt zo en krijgt een aangeschoten/dronken moeder

aan de lijn. Nou dat motiveert lekker!

je schrijft; redenen over om te drinken

ik denk dan excuses i.p.v. redenen,

en alle drogredenen worden alleen maar groter ook na het drinken.

Zullen we afspreken dat als je morgen weer op t dagpact gaat

je 's avonds ook echt je nuchter en droog afmeldt?
Het kan echt en geeft een heel wat beter gevoel dan zoals nu. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevoel dat je niet hebt toe gegeven. Het gevoel morgen zonder kater op te staan. Heb nog weinig recht van spreken. Ga ook nog de mist in. Op dit moment winnen de droge dagen het absoluut van de drinkdagen. Eigenlijk op dit moment is voor mij alleen het weekend een probleem. Makkelijk vindt ik het nog steeds niet. Wel steeds meer een goed gevoel als ik niet gedronken heb. Het is het waard ook voor jou. En redenen ja die hebben we allemaal. Stond vanmorgen beroerd op. Was een goede reden geweest om... niet gedaan en nu ben ik er gelukkig mee. Heb fatsoenlijk eten gekookt. Mail gestuurd aan iemand die me dierbaar is. Goed gesprek gehad met hulpverlening. Tot nieuwe inzichten gekomen. Blij dat ik mijn dag niet verzopen heb. Heel andere vraag. Kan ik macaroni in de diepvries bewaren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...