Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 mei 2016


Aanbevolen berichten

Goedemorgen

 

Even weer een gewoon dagje tussendoor met veel zon

 

Wijfie leuk voor je, al begrijp ik dat het nog moeilijk voor je is zo kort na overlijden J.

 

Hier eerst zo naar huisarts en daarna thuiszorg. Mijn ochtend is gevuld.

 

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dubbel nuchter dus Suiker? sterkte

ik moet echt koffie 's morgens.

zeker nu haha

Om 9 uur sta ik te beachen

voor de eerste keer met maatjes

gisteren op strand even zonder net

een bal hoog gehouden, dat viel nog niet mee.

En waarempel erna nog de zee even in geweest.

Heerlijk dit weer, ik was/ben eraan toe die zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Over 10 min. naar mijn werk

En mijn gootsteen zit verstopt.

Gisteren al ontstopper van 10 euro erin gegooid.

Helpt niets

Moest doorspoelen met veel water, nadat het een hele nacht ingetrokken had.

Dat water staat er nu nog in.

Wat een ellende

Enfin, maar even niet aan denken.

Heb een fijne dag allemaal.

 

Jane 

In zee geweest ??

Brrrrrr...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kokend water Raps?

Gisteren was bij mij de gesmolten boter

in de gootsteen gevallen en leeggelopen,

ik kon de soda niet vinden

maar kokend water verhielp het wel.

En anders zo'n ontstopper/plopper kopen.

zo'n zuignap met een houten steel

dat helpt ook vaak goed.

succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

 

Ik zit te bedenken wat voor luchtigs ik hier kan vertellen om m'n dag mee te beginnen

maar ik kan niks luchtigs én interessants bedenken.

Het komt er dus op neer dat ik dit berichtje alleen maar schrijf om te schrijven.

Niet omdat ik iets te melden heb.

Al met al toch een pittig bericht. Hier kan ik me ernstig zorgen over gaan maken. Ben ik hier

alleen nog maar om hier te zijn of heb ik werkelijk de behoefte aan steun en om te supporten?

't Forum trekt op de één of andere manier nog altijd. Wát er zich hier ook allemaal afspeelt.

Als het forum me echt niets meer deed had ik het al wel achter me gelaten.

Het dagelijkse "werkelijke" leven is alles behalve saai, vol afwisseling en activiteiten. Dus het forum is

niet een plaatsvervangend leven voor me...... wel is er veel herkenning wat betreft het leven en denken van een alcoholist.

 

Nou ja. Nogmaals goede morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn de blijvers hier gewoon erg begaan met de nieuwe mensen. Helpen uit hun ervaring. Dit forum straalt voor mij veel mededogen uit en dat vond ik vooral in het begin heel fijn omdat ik me toen vooral schaamde en mij schuldig voelde. Dat heb ik ook, ook op mijn werk heb ik een speciale band met de cliënten met een alcohol probleem. Soms ben ik ook naar hen even heel open en eerlijk en soms lijkt het hen te helpen. Alcohol heeft mij gevormd tot wie ik nu ben en een aspect is dat ik ervaringsdeskundige ben. Ja en ik blijf ook hangen op dit forum.

 

En gisteren was het met dat beetje blowen na een lange tijd ikzelf met verslavingsgedrag. Nu herinner ik me dat duffe hoofd ook weer van de day after.......Vroeger ging ik om die dufheid te bestrijden weer blowen want dan was de dufheid weer een tijd weg. Zo begon de cyclus.....maar vandaag niet. Vandaag is benen train dag en daarna in de zon bij de sauna.

 

Fijne dag iedereen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen,

 

'Het leven en denken van een alcoholist' citeer ik Kohtje...pfffff....

Dat blijft zó confronterend...

 

Mooi bericht...ik kan er wat mee...dat is de reden waarom ik blijf rondhangen.

 

En Erik,  dat weet je dan weer...fijne dag...heerlijk in je blote kont in de zon :-)

 

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :)

 

Wijfie, wat leuk, wat lastig, wat verwarrend, wat vervelend, maar bovenal toch wel erg leuk!

 

Erik, is dat niet het lastige met blowen? De omschakeling van stoned zijn geweest naar weer normaal. Duurt denk ik wel een paar dagen voor dat duffe slome vermoeide gevoel uit het lichaam is verdwenen. En dan is het zo gemakkelijk om dan weer stoned te zijn. Dan hoef je de omschakeling niet te ondergaan en voel je weer prettig. Dat was voor mij een reden om veel te blowen. De omschakelingen tussen nuchter naar stoned, en stoned naar nuchter zoveel mogelijk niet mee te maken. Dan maar altijd stoned. Of voor een langere periode nuchter.

 

Gisteren een mooie herenhoed van hennep gekocht. Ik was er al een paar jaar op zoek naar. Maar ik ben te jong voor een herenhoed, maar te oud voor een petje. En dat is lastig. Want met een hoedje lijk ik dan al te gauw op een hipster met baard en tiroler hoedje met spijkerbroek en slippers. Vooral op bevrijdingsdag.

 

Als alcoholist kon het mij nooit wat schelen hoe ik eruit zag. Nu kan ik er wel van genieten. Ook als anderen mooi gekleed gaan. Ik zag gisteren een oude man, met wandelstok en prachtige stijlvolle schoenen. Hij was moe en oud. Maar die schoenen waren prachtig en duidde op een fijne smaak.

 

Ik geniet zonder alcohol steeds meer van de kleinere dingetjes. Zelfs na bijna 2 jaar stoppen merk ik dat. Smaak staat niet stil, maar het ontwikkelt. En dat vind ik leuk. Als alcoholist was er geen smaak. Behalve dorst. Laat staan dat smaak zich zou ontwikkelen.

 

Fijne dag mensen!

 

Edit: ik heb niks tegen het hipsters met tirolerhoedjes. Dat is echter een stijl en de mode van nu, maar duidt niet op een verfijning van een klassieke smaak, vind ik. Ieder zijn ding.

bewerkt door plof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Het leven en denken van een alcoholist' citeer ik Kohtje...pfffff....

Dat blijft zó confronterend...

 

 

Ik denk dat dat het hele eiereten is..

Voor mij was dit forum de eerste tijd ook erg confronterend.

Alsof je vanuit een diep herkennen tóch niet jezelf ziet.. ik ben anders, bij mij valt het misschien wel mee,

zij zijn alcoholisten, ikke niet echt.. enz. Vanuit een diep weten tóch nog (een beetje) ontkenning, valse hoop.

Langzaamaan is het schokkende en ietwat vervreemdende van deze confrontatie overgegaan in een berusten in een feit:

IK BEN ALCOHOLIST!!

Dan begint "confronterend" milder te worden en in herkenning en troost te veranderen. Een nieuw feit:

IK BEN NIET ALLEEN!!

Ondanks het gegeven dat ik niet wens te leven met een etiket "alcoholist" is er geen ontkomen aan.

Het is altijd fijn om met mensen te kunnen praten en schrijven die ditzelfde niet gewenste etiket hebben.

En daar hoort dit forum, vanaf dat ik me aanmeldde, al dan niet gewenst maar toch zeker als feit, gewoon bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, is dat niet het lastige met blowen? De omschakeling van stoned zijn geweest naar weer normaal. Duurt denk ik wel een paar dagen voor dat duffe slome vermoeide gevoel uit het lichaam is verdwenen. En dan is het zo gemakkelijk om dan weer stoned te zijn. Dan hoef je de omschakeling niet te ondergaan en voel je weer prettig. Dat was voor mij een reden om veel te blowen. De omschakelingen tussen nuchter naar stoned, en stoned naar nuchter zoveel mogelijk niet mee te maken. Dan maar altijd stoned. Of voor een langere periode nuchter.

 

 

Exact dit is ook mijn ervaring. Dit maakt voor mij de verslaving. En idd dat duurt nu zeker vandaag nog en waarschijnlijk wat langer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat nee-zeggen is nog steeds een probleem want ik ben een echte pleaser.

al gaat dat zonder drank een stuk beter want ik voel me een stuk minder schuldig en

ik heb veel minder het gevoel dat ik mijn alcoholisme en gedrag moet compenseren.

ik ga proberen van het mooie weer te genieten van daag 

laters allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...