basta Geplaatst 6 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2017 Er rouleert trouwens een petitie om je weer full-time binnen te krijgen, wist je dat wel? Ik vind het zo raar dat het hele alcoholgehunker verdwijnt als ik De Heilige Knop (weer eens) heb gevonden. Als die goed omstaat, denk ik er niet aan, is er geen dilemma, geen gebalde vuist rondom vijf uur, ik neem me niks voor wanneer ik uit eten ga... het speelt geen rol. Ik voel alleen maar vrijheid en opluchting. Doe even normaal, natuurlijk drink ik niet. Of cause not, I'm an alcohollic! (David Bowie) Lika en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 6 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2017 (bewerkt) Hé Larsman!! Waar ben jij nou weer? (O sorry, ik zie het op je draad. Fijn!) 6 januari 2017 bewerkt door basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Hey Basta, alles of niets he? Ook in alcoholgehunker. Of valt dat in de categorie 'gedachten'? Hier wordt het wat gelijkmatiger. Ik ben me ervan bewust dat die gedachten er zijn. Wellicht ook nog wel voor langere tijd...soit. Ik herken je gevoel van opluchting en vrijheid...zo van hehe, ff rust. En ondertussen bang: wanneer komt die weerstand, strijd weer terug? basta en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 misschien wel nooit, ooit basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Ook dat is een gedachte basta en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Dat pleit weer voor zoveel mogelijk in het nu proberen te leven. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 7 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Dat pleit weer voor zoveel mogelijk in het nu proberen te leven. Eckhart Tolle: De kracht van het Straks. Ooit, óóit is het nooit (meer). Dat is geen gedachte, Thee, dat is een leus! smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Hell basta, wil je niet met Tolle smijten? Descartes weet het vele malen beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Straks? Wat wist Descartes daar van af? basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 7 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Descartes leek op Mr Bean. (Ik heb 'm even gegoogeld) Ze noemen hem Grondlegger van het dualisme. Ik ben bang dat het me nu boven de pet gaat. Quinn, help dan! Tolle zegt: ik denk helemaal niet, er wórdt in mij gedacht. En Descartes zegt: ik denk, dus ik ben. Is dat waar de mannen op de vuist gaan? Heb jij/jullie het filmpje van Peter de Graeff gezien? Just talking, heet het. Ik vind hem zó leuk, al was het maar omdat hij zo goed een sjamaan kan nadoen. (Met dank aan Eric voor de tip) Op wiens draad zit ik nu zo te babbelen? Oh! Ha, ha, zie je, ik ben al bijna verlicht, ik zie mezelf niet meer. Hé jongens, het is echt fijn, dit forum! Ik heb niet gedronken, natuurlijk niet! Maar wie snapt nou hoe fijn dat is. Hier thuis drinkt niemand, of ja, af en toe eens een glaasje. Sita2 en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 (bewerkt) Ik had een leuk plaatje, maar dat doet het niet. Nou ja. Het is erg fijn dit forum ja. Ondanks of dankzij Descartes en Tolle;-) 7 januari 2017 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 7 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Ga ik natuurlijk dat plaatje inschatten.... Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2017 Hell basta, wil je niet met Tolle smijten? Descartes weet het vele malen beter Quinn lijkt het te druk te hebben met de liefde. Waarschijnlijk haalt hij Descartes er bij omdat Descartes wordt gezien als de grondlegger van het moderne (wetenschappelijk) denken. Het bijzondere van de zin 'ik denk dus ik besta' is dat God er in ontbreekt. Voor ons frummers niet echt een big deal, de ene doet het met God, de ander zonder. Maar in de tijd van Descartes was het uniek en gevaarlijk om God weg te laten. Daar werden mensen erg narrig van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2017 Heerlijk onderwerp! Maarre...ingewikkeld vind ik ook altijd. Zeker boeiend om over te sparren. Ik heb gewoon wat meer herhaling nodig, voordat het echt landt. Heb een hele geduldige man... En ik snap hoe fijn het is om niet te drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2017 Dank je Meya, klopt inderdaad. Descartes is de grondlegger van het moderne denken, de ketter die het dualisme als een van de eersten poneerde, godslastering! En Tolle irriteert me, met zijn populistische kracht van het nu en je bent niet je gedachten gewauwel. Mr Bean toont dan weer aan dat over de simpelste dingen soms enorm is nagedacht. Ah, de liefde... "...had ik de liefde niet, ik zou niets zijn..." Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 8 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2017 Tolle was mijn eerste 'softe' boek, ik was verpletterd! Ik snap nu wel wat je bedoelt hoor Quinn, maar ik had toen alleen nog maar sjöwall en wahlöö gelezen en toen ineens dat. Het is dat ik hem toen niet kon zien anders was ik groupie geworden. (Gnoompje!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2017 (bewerkt) Gek mens. Ik zal je mijn bibliotheek aan zelfhulpgoeroes maar niet uit den doeken doen. Leek op Marnix P. maar omdat ik weinig geld had deed ik daar erg veel jaren over. Geen-geld is misschien sws mijn redding geweest t.a.v. verslavingen. Of heb ik ze daarom leren verdelen over de diverse gebieden van verslaving? Ik moest aan je denken op 20 min. bij mw. Noorlander: zij noemt het anders maar volgens mij kwam het * moment voorbij... Of had je het al ontdekt? 9 januari 2017 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 10 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 januari 2017 (bewerkt) Oooh... dat zou wel eens kunnen, Smart. De betekenisvolle geheugenfuncties in de amygdala worden via onbewuste kanalen gestimuleerd, kortom: Het 'Nou en?'-moment.Maar serieus, ik herken het helemaal. Ik denk: nee hoor, ik drink niet. Klaar uit. Lekker weertje vandaag hè jongens?'Mevrouw, wat wilt u drinken?''Een rode wijn graag.'Dat is wat zij ook beschrijft, maar ze eindigt met: de verslaafde kan maar één ding doen: daarmee om leren gaan. (Met die abrupte omslag in goede bedoeling)Ik was door Meya al op dat pad gezet: mocht het al zo zijn dat het me 'overkomt' dan kan ik daar wel op anticiperen.Ik ben nu weer moeiteloos abstinent. (Ja Lars, abstinent). Het doet me niks, geen strijd, geen trots. Ik sta weer naast de boksring.Wat heb ik hiernaar gesnakt! 11 januari 2017 bewerkt door basta Lika, smart en Quinn reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 10 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2017 De moderator vindt die afkorting niet leuk, ik zeg het maar even. Eerder bleef het in de teksten staan (ja toch?) dus ik dacht... ik kan het wel herhalen... nu moeten we het steeds hebben over de betekenisvolle geheugenfuncties van Mw Noorlander,die via de onbewuste kanalen van de amygdala worden gestimuleerd. Die afkorting wordt dan, let op: DBGFVMNDVDOKVDAWG. Ik hoop wel dat men hier gevoel voor humor heeft, maar je kunt het ook zien als erg flauw van mij basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 10 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2017 Ik zou het willen afkorten tot DBG, mag dat ook? Anders wordt het zo'n mond vol. basta en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 11 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Ik ga deze uit mijn hoofd leren: DBGFVMNDVDOKVDAWG. Mocht er zich weer een jeweetwel-moment voordoen is die voorbij als ik uitgesproken ben, goeie Smart! (Ik heb mijn bericht aangepast want ik ben blij met een gekuist forum.) smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Volgens mij is het wel weer eens tijd voor een bloemetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 11 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Hahaha, ik had al een vaas met vers water klaarstaan! Lars, wat een prachtige bos! Heel erg bedank voor het plukken, ik ga grijnzend de nacht in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 12 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Hé Meya, ben jij online? Ik wil je nog bedanken voor het meedenken ivm het dinges-moment, ik heb weer een valkuiltje kunnen dichtgooien. Meya reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2017 Mooi Basta al ben ik geen Meya. Lang leve het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden