Spring naar bijdragen

Donderdag 21 april


Momentum

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

koffie en thee staan klaar inmiddels. 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
 
Wat ellendig dat je constant trek heb Tom. 
Hoop dat dat toch snel wegtrekt. 
Heb alvast een bakje voor je ingeschonken... 
post-1140-0-31290000-1387265425_thumb.pngpost-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg, kiezen maar. 
 
Weet niet of je naar je werk moet of dat je vrij bent ..... in het laatste geval misschien lekker veel buiten zijn vandaag? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Tomtom, durf je het aan om ergens te gaan liggen en de trek te gaan ervaren? Over je heen laten komen, voelen hoe dat voelt, observeren wat er met je gebeurt, stilstaan bij de gedachten die in je opkomen. Zonder boos te worden op jezelf! Minutieus observeren wat dat eigenlijk is, "trek", en waar het precies zit in je lijf. Niet proberen te vechten tegen die trek, maar het echt aangaan. Het probleem met trek is, dat hoe harder je er tegen vecht, hoe meer je jezelf afwijst met allerlei gedachten,  hoe erger het wordt. Google eventueel eens op gevoelssurfen. 

 

De "kookwekkermethode" helpt eventueel ook! Die komt van iemand van dit forum. Ik zal proberen hem voor je op te zoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geknipt uit het Forumboek (dus niet van mij), 

 

De Keukenwekkermethode

 

Als ik heel erge trek in alcohol heb, zet ik de keukenwekker op tien minuten.

Dan ga ik wat anders doen of tv kijken of lezen. Na tien minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dat ga ik nog eens proberen. Zo dus.

Dat red ik wel, en wat ik één keer kan, kan ik ook twee keer, denk ik dan.

 

Dan na drie keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heel veel water drinken.

Weer tien minuten verder. Dan denk ik: wat ik veertig minuten kan, kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder.

In de Alcoholdebaas therapie heb ik ge- leerd, om de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret), gewoon ‘over me heen te laten ko- men’ en het te accepteren en niet te gaan denken: O o o o, wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te gaan doen.

Ik kan je zeggen: na jaren en jaren van een fles witte wijn per dag, die ik helemaal niet mag in verband met mijn medicijnen te- gen epilepsie, ben ik vandaag zestig dagen nuchter!

 

Dit bovenstaande is geschreven na 2 maanden en ik ben nu alweer 120 dagen alcohol de baas, ook niet altijd broodnuchter, maar de Alcoholdebaas-peuten hebben uitgerekend dat ik normaal op een fles WW = 7 glazen per dag zat, zeg 50 per week, en nu nog niet de helft in 4 maanden!

 

Weet je, ik heb twee kinderen, het liefste dat ik heb, van 8 en 10, en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Of in een tehuis voor Korsakov- patiënten. Maar dat is lange-afstandsdenken.

 

Tegen de trek moet je per dag, per uur en soms per minuut vechten.

Uitstellen dus, dat drinken, met die keukenwekker.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta en Jane ook goedemorgen... 

Ik moet er ook vandoor, geen tijd meer om

te wachten op Tom, hoop dat hij hulptroepen ingeroepen heeft.... 

 

Mensen, fijne dag , maak er iets moois van. 

En jaaaaa, wat was het gisteren heerlijk, ik ga voor nóg zo'n dag... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben er nog.

Ik worstel maar ben nog steeds droog tot nu toe.

Ik ga de kookwekker methode eens goed bestuderen. Geen idee wat er mis is met mij de laatste week maar dit moet ik niet vaker krijgen:-(. Misschien moet ik maar eens langs de huisarts ook...

Dank voor alle tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

 

Net terug van mijn eerste client.

Straks weer om 10.30 beginnen.

 

Tomtom, wat is dat toch vreselijk naar !

Maar had jij niet pas weer gedronken ,na een behoorlijke tijd droog?

Het is altijd onvoorstelbaar, hoe snel je dan weer trek krijgt daarna he.

Dat geld ook voor Agnieta, en natuurlijk ook voor mezelf.

Ik kan maanden droog zijn, vaak zonder veel moeite,

Dan drink ik eens een keertje wel, en kan er dan donder op zeggen, dat de trek weer in hevigheid toe slaat.

Bij mij bijna altijd, op de derde dag tegen een uurtje of 16.00

Als ik daar dan weer aan toe geef, is het circeltje weer rond.

De eerste maanden, zijn gewoon het moeilijkst, waarom een mens dan toch, weer voor de bijl gaat, is mij soms ook een raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Tom,

Niet bestuderen maar proberen! 'Gewoon' doen. Ik heb gehoord van die methode en ik denk dat het werkt.

Normaal gesproken zeg ik: geen zorgen over de dag van morgen. Nu moet je dat juist wel doen!

Vandaag wordt een prachtige en zonnige dag. Als je gaat drinken, ga je die missen. Denk aan hoe je je morgen dan voelt.... Zwaar belabberd, een heel hoog 'ik baal van mezelf' gehalte, de manier om daarmee te dealen is nog meer zuipen.

Voor je het weet ben je een tijd verder. Weggegooide en verspeelde tijd.

Vergeet niet dat je WIL stoppen met drinken. Het mag en kan wel maar je wil het niet! Met goede redenen neem ik aan....

Dus nu zorgen over de dag van morgen. Morgen is het te laat om vandaag trots op jezelf te zijn.

Ik wens je een zonnige, droge dag en een fris en fruitig morgen.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...