Spring naar bijdragen

Woensdag, 16 maart 2016


jowan

Aanbevolen berichten

In het verleden was ik niet zo'n voorstander van het droog afmelden aan het eind van de dag, vond ik nergens voor nodig.

Weet niet goed hoe te omschrijven, vond het een beetje kinderachtig, betuttelend.

Nu denk ik er anders over, ik vind dat het wel meerwaarde heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh no! Zo verdwijnt iedereen met een fijne kritische blik. Echt heel erg jammer, ik reageer niet veel maar lees je graag.

Flauw A3: zo te lezen ben je een slimme vent die goed weet wat ie wil. Dat je vertrekt is jammer, maar je goed recht. Je reden is echter onzin, deep down weet je dat zelf ook wel. Als je uitdeelt, moet je ook incasseren en geen kusjes verwachten.

Maar ik vind het oprecht jammer: ik houd wel van de recht-door-zee brigade..

Houd het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mededelen dat ik wat betreft het oordeel alles zo bloody seriously al zo bewust ben en heel hard mijn best doe wat luchtiger te zijn. Ik ook niet helemaal anders kan als mezelf zijn. Ik wil graag support dat ik dat mag zijn zonder dat een ander daar over oordeelt. http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/2242-treffende-uitspraken/?p=974018 Er is een rede dat ik ikke ben.

 

Wil verder niks meedelen. Wil graag wat support/begrip.

 

Die van mij heb je bij deze, zonder dat ik me wens te mengen in wat er verder gaande is tussen mensen onderling.

 

Sinds ik hier lees ben je me opgevallen als een zeer integere schrijver die zorgvuldig, en altijd behulpzaam, formuleert.

Je waakt voor oordelen, dat vind ik een zeer mooi uitgangspunt.

 

Hou je bij jezelf, ik herken wel wat in jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

Ik heb na mijn ge-quote reactie gezien dat er nogal wat volgden... Ook ik ben een hooggevoelig emotioneel persoon die, vooral vroeger, regelmatig werd verweten 'te zwaar en serieus' te zijn. Dat heeft me jarenlang onder een belachelijke druk gezet, wel met als gevolg dat ik in bepaalde situaties nog steeds een gangmaker kan zijn. Destijds paste ik me aan, vatbaar als ik was voor die kritiek omdat ik 'er bij wilde horen'.

 

Pas nadat ik lang genoeg gestopt was met drinken om mijn brein weer enigszins te kunnen benutten ben ik me gaan focussen op 'free your mind...' (liedje, ken je die? ... and the rest will folow!). Sinds ik me bewust bezig houdt met het managen van mijn gedachten/mind ontdek ik steeds meer waar ik voor mezelf de vrijheid in vinden kan.

En dat is niet door te strijden voor erkenning van andere mensen. Integendeel.

 

Ook ik ben vertrouwd met afwijzingen en overmatige kritiek. Sinds ik het psychologische mechanisme van 'projectie' steeds breder begin te vatten - puur door er over te contempleren en het te beschouwen om me heen, níet door definities van anderen te willen begrijpen - voel ik me gemakkelijker bevrijd van kritiek. Het maakt het gemakkelijker om te zien wat bij de ander ligt en dus feitelijk niets met jou te maken heeft.

Want: precies wat de een de ander verwijt is waar de een zelf al problemen mee heeft. Die ander is inwisselbaar, het is dus niet persoonlijk.

 

Boeiende materie hoor, projectie.
En lastig wanneer je met schrijven op een forum te maken hebt.

 

Hou het bij jezelf en wees daar trots op!

bewerkt door urania
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de draad de afgelopen dagen met een half oog gevolgd. Ik waardeerde de bijdragen van A3 altijd zeer en datzelfde geldt voor de bijdragen van Erik. Ieder met een hele eigen stijl, maar dat vind ik juist een van de hele waardevolle dingen aan dit forum. De diversiteit hier helpt mij vooruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond

 

En het kan altijd "erger"

Ik dacht afgelopen weekend al

dat de zomertijd in zou gaan Bol ;)

 

Hier vandaag dik 2 uur gewandeld

Heerlijk ge.-en verdwaald in eigen stad

 

En omdat ik in de buurt was een

bezoek aan dochterlief en vriend gebracht

 

Ik trof het, ze waren thuis

Het was erg fijn

 

De hond ligt voor pampus inmiddels  ;)

 

Een fijne avond allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben op het werk en lees de reacties. Weet het niet precies. Ben erg gestrest en snap mezelf ook niet helemaal behalve dat ik ernstig dat streven moet en wil laten.

Ik wil de komende dagen er eens rustig bij stil staan ipv doorhollen weer. Neem alleen Urania haar super leerzame teksten, daar valt zoveel uit te leren.

Dat zoeken naar een partner en mezelf daarin leren kennen en dat het mislukt steeds maakt dat ik contraproductief juist gestressed raak en contraproductief werkt, Het meteen naast me neerzetten en doorgaan werkt niet.....meteen door is mezelf voorbij lopen. En mezelf willen verbeteren zodat ik minder als serieus en zwaar op de hand zien.....moet echt kappen met mezelf beter willen maken/ perfectie na te streven.

Ga er een paar dagen rustig over denken en nee ik ga niet weg, wil er wat van leren. En niet om er een betere versie van ik te worden. Maar dat wat serieus en wat minder oppervlakkig bij me hoort.

Ga hier morgen op de draad niet meer gelijk de discussie aan. Even low profile en rustig zelf denken en niet reactief op alles en iedereen

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Soothe, het is tamelijk vervelend want telkens als ik een praatblokje wil intypen dan is: of de letter heel klein, of er loopt een streepje door de letters, of ik word ongewild in de schuinelettermodus gedrukt. (hoe heet zulks ook maar...)

Dus tja, ik pakte per ongeluk een te grote letter ter verbetering.

Heb geen lenzen gelukkig... :P  Maar zijn er meer die last hebben van "gedoe" in het praatblokje?

 

Potver3, alweer half 12... de dagen gaan snel om.

Ik wilde ook nog vertellen dat ik ook vaak als zwaar..., te serieus e.d. werd bestempeld. Ik zie dat nu als fase in mijn leven, net als dat ik ook een hele vrije en luchtige ik - daarvoor - heb gekend. Je dwingt zoiets niet af. Je groeit in je leven en werkt eraan. Uiteindelijk kom je dan uit waar jezelf het meest tevreden mee bent. En daar gaat het om; niet om wat een ander ervan vindt :P

 

Ik ga zo slapen mensen, moe en tevreden na de yoga (of ik op ballet heb gezeten? Nou nee, toevallig hier en daar wat lange spieren... hihi, en die voel ik nu wel!

 

Aan de groene thee. Meldt me af van een pact waar ik te lui voor was om me voor aan te melden. Maar het gaat goed hier!

 

Welterusten! :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...