Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 februari 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik wil even inhaken op de berichten tussen Agnieta en Kohtje (rond 12.00 uur)

Ik vond de reclames over drank ook lekker (niet allemaal) en durfde in maart niet eens paasgebak te eten omdat er advocaat in zat.

Maar dat had meer te maken met terugval, Will kwam bij mij en zei dat dat tussen mijn oren zat en dat het er niet echt in zat.

Ik ben er ook niet aan verslaafd geraakt, en heeft me ook niet doen hollen naar drank.

Wél ging ik op een dag even snel een brood halen bij een supermarkt en stond vervolgens op de afdeling drank, toen dacht ik en lachtte inmezelf, wat moet je hier nou? Heb vervolgens gewoon een brood gehaald.

 

Ronja, ik hou echt van je taal, ik geniet ervan. En meestal heb je een waar bericht voor iemand, dank je voor dat.

 

ZBB, tsja, waardevolle, zeer waardevolle reactie`s heb je gekregen.

Doe er wat mee, je kiest de weg van de minste weerstand. Vechten moet je.

 

Agnieta :heart:

 

Wat ik niet verteld heb gisteren is dat het water me letterlijk in de mond liep bij het eten opscheppen (ik kook niet iedere dag zo, uitsmijter komt eerst ;) )

Vandaag dus herkansing, aardappelen met spinazie en biefstuk (laatste dankzij werkgever, want ik heb daar het geld niet voor)

Voice kijken en aanrommelen met de rest.

Fijne avond

truste :moon: voor later

Tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Letje heb al jaren bijholteontsteking moet eigenlijk opereert worden.Latstens gaaf mij ook iemand de tip spoelen met zoutwater een neusdusche kreeg je bij de apotheek of zoutwater opsnuiven wat rudy zij .Het helpt echt niks hielp bij mij maar dit wel 2 dagen later was het beter .Beterschap

Agnieta veel plezier met je zoon dat lukt je wel .

Dit weekend is mijn jongste weg .Gebeurd maar 2 of 3 keer per jaar .Elke keer zat ik dan met een hoop alcohol en drank nog meer als normal .Nu de eerste keer hier zonder te drinken een mijn avond op een andere manier gezellig maken maar is toch even raar .Denk dat ik maar zo naar de frituur gaar en wat snoep voor mij kop nog even in bad en dan met een boek naar bed .Is toch beter als morgen met een reuzen kater op te staan .Het is goed zo even verbeteren nog niet goed na ja komt wel over 20 jaar of 30kan ik perfect Nederlands .Blijf dus nog even

bewerkt door ronja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, om 13.26 schrijf je dat je vader zich heeft doodgezopen.

En om 15.03 schrijf je dat hij ligt te trippen op morfine.

Dankzij jou, of eigenlijk je vader, snap ik steeds beter wat er bedoeld wordt als er van iemand wordt gezegd dat hij lazarus is.

Ik moest hem twee keer lezen, maar ik lig nog steeds dubbel..Alcohol(isten) humor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een tijdje het forum niet volgt, is het enorm verwarrend trouwens. De berichtjes gister van Vlok als grootste voorbeeld .

ZBB: blijf proberen. Je zult het zelf moeten doen, blijven werken totdat die knop in je kop om is. Ga je naar AA of andere zelfhulpgroepen? Zo nee, waarom niet?

Houd het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het blijft nog steeds je eerste ingeving.


Nu doe je niets met die ingeving.. maar dat is nu.


Je houdt je verslaving in (sluimer)stand door die eerste ingeving steeds alcoholpositief te laten zijn.


Da's nu misschien even niet schadelijk voor je, maar je weet dat verslaving toeslaat op geniepige momenten.


Als je eerste ingeving zou zijn: blûûûûûhhh.... dan sta je al een stuk steviger. (Kohtje)


 


Ik hoop dat ik een en ander niet uit zijn verband ruk maar denk, bovenstaand lezend aan een andere manier waarop wij alcoholisten moeten leren omgaan met al de reclame over drank die over ons wordt uitgestort, denkpatronen veranderen en niet


aan het negeren ervan.


Opmerkelijk is wel dat alleen alcoholisten last hebben van reclame over drank, de doorsnee mens heeft er geen probleem mee.


Er zijn bijna geen drankjes die ik vroeger lekker vond maar als er een de revue passeert zeg ik niet bluuuh Kohtje maar geef eerlijk toe dat het mijn favoriet is geweest, anders zou ik mezelf voor de gek houden.


Ik heb het voorrecht gehad te mogen proeven van allerlei drankjes zodat ik weet hoe het smaakt maar ben me er wel degelijk van bewust dat ik niet kan drinken, t blijft voor mij vergift.


Het blijft een keuze die je positief maar ook negatief kunt beinvloeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan lachen om A3, hoewel hij niet gereageerd heeft op mijn weerlegging van 1. a3, ...

Ik ben altijd blij als ik TomTom lees.

En mijn hart was al groot voor jou Agnieta, maar wordt steeds groter. Ik lees je en denk aan je.

Geval van de kool en de geit. En vooral hopen dan ZBB zichzelf spaart.

@ZBB: als je met een goed plan komt dan help ik je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Agnieta is eerlijk/fair. Soms nog wat zwieperig, maar... ik herken het wel.

Ik weet zeker dat Aggie het goed kan redden: mits ze wil! Meestal wel...! :heart:

 

Hier is het hopeloos even. Ik drink, zit in mijn bubble.

Ja.

Ik meen me ook nog wel met anderen te mogen bemoeien, ja. Gek?

Kan zijn.

 

Zo die twee kanten, zoo de hulpverlener in me...

ben er heul moe van.

 

Wie ben ik?

 

Ik ben moe. Ik snap het helemaal... zit al een uur gedichten te maken.. en

het maakt geen f*** uit.

Let it go mens!! (zegt ze tegen zichzelf)

 

3 dagen braak voor me... = niet goed voor mij. Ik heb te weinig voor mezelf geregeld....

Morgen bellen... for shelter.... als ik de moed heb.

 

Soort alleen moment wat ik wou delen.

1 gast?

 

enfin.

 

Met de allerbeste bedoeling ga ik voort...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,

 

Je blijft nog steeds mijn favoriet. Ik heb in het verleden heel veel van jou mogen leren.

Ferry, wat mij toen het meest aansprak, is een groep mensen geweest die in het verleden

durfden duiken, kijken naar de onverwerkte pijnlijke momenten, dat was nou net wat ik op dat moment nodig had.

Ga goed Ferry, ga nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...