Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 februari 2016


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

nee, niet echt. alleen thuis en aan het vechten om niet naar de winkel te gaan. Zit gewoon te huilen van onmacht, ik wil geen drank halen.

Nou Mopke dat doe je gewoon niet hé? Moet je eens kijken hoe sterk je de afgelopen tijd bent geweest? Die tijd ga je toch niet weggooien door even een paar uurtjes je zogenaamd (lekker) te voelen? Denk eens aan morgen als je wakker wordt. Schuldgevoelens, je een slapjanus vinden, teleurgesteld zijn, een fikse kater, de hele dag niet vooruit te branden, en er dagen last van hebben dat je hebt gefaald.

Nee dat doen we niet Moppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooooh Lars ik zit met samengeknepen billen en kromme tenen

Een AA bezoeken of een andere groep ?

Naar je dochter ?

De buurman ?

De film ?

Of hier blijven schrijven of lees bijvoorbeeld alle draadjes bij wie is wie ( daar ligt me een hoop ellende .... Vooral alle eerste postings)

Misschien dat die je af kunnen houden van dat eerste glas

De eerste niet

De eerste niet

De eerste niet ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk hou jij dat vol! Je bent nu thuis, in een omgeving waarin drank normaal was, dus dat herinnert je lichaam zich. Die stuurt nu gedachtes naar boven, van hey, grote baas, waar blijft het?

Kunnen we níet even..weet je wel?

Voelt niet natuurlijk om nee te zeggen, maar dat kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ja Lars, je hebt nu vrij spel en dan is het (normaal) dat je gaat denken ik zuip me een slag in de rondte. Maar denk ook eens aan je partner, die krijgt ook weer zo'n klap mee. Op een gegeven moment is het voor haar genoeg hé? En dan? Dan sta je er helemaal alleen voor kerel.

Kom op, wees sterk, bel die mensen op en vraag of je terug kan komen. En NIET drinken joh. Probeer het nou eens. Concentreer je op iets anders, pak een warme douche, stop je maag vol met van alles en nog wat, dat verminderd de trek. je kan het. 

Kijk eens naar wat je allemaal weg gooit als je nu gaat drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, er is eigenlijk geen reden om te drinken, eigenlijk nooit, de gevoelens die je nu hebt kun je aan !!  Echt waar! 

En gaan weer over. Geldt ook voor Mopke. 

Als kind konden we ook zonder drank, alhoewel het soms niet leuk was,

(mijn jeugd dan). Maar toen leefden we ook per dag. 

De dag ná de drank, denk daar aan, aan die vreselijke kater en die schuldgevoelens, dat wíl je toch niet?

Dan nu maar even door de zure appel heen bijten en vroeg naar bed, met een boek of wat dan ook.

Ook deze dag gaat weer voorbij....en je morgenochtend blij voelen omdat je het niet gedaan hebt,

meteen een beloning, iets om naar uit te kijken, toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nog gehaktballen draaien, braden en opeten.

Met bietjes.

 

Kan moeilijk op rauwe worteltjes alleen leven!

 

Tot later!

 

Ik ga Lars even vanuit de verte hypnotidingensen :)  straks duvelt ie van een kameel af en dat kunnen we niet hebben!!

 

Lars ga dr goed voor liggen, adem diep en kom tot rust..... adem, adem.....

en weet dat het hele forum je steunt! :rose:

 

Gaat Moppie weer okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, ik wil niet dit, ik wil niet dat...

't Wemelt hier van de goedbedoelde adviezen en je zegt in een

traject te zitten vol hulpverleners.

Hoe komt het dat je hier steeds je besluiten meedeelt die lijnrecht tegen alles en iedereen ingaan..

Ik huiver. Ik zie herkenning. Ik zie het zwart.

Ga goed. En laat wat heel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow Lars ik schrik me de *#$*

Je hebt al veel tips/reacties gekregen en sluit me volledig aan bij het bovengenoemde.

Neem nu de eerste niet

Dat is voor nu zo belangrijk,je verpest dalijk alles wat je in die paar weken heb opgebouwd.

Heel veel kracht en wijsheid toegewenst

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...