Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2016


Yvonne

Aanbevolen berichten

O ik merk het niet, door elkaar gehaald te worden.

 

Maar niets leuks weten.... dan ken ik van mijn depressieve fase. (en eenzaam ook Bol)

En het klopt dat iets samen doen met anderen alles veel leuker maakt, daar maak

ik nu dan ook zo veel mogelijk gebruik van.

 

In de regel is er altijd iets te vinden.... IETS

 

Ik hoop dat Hannah iets doet met wat we aandragen.

Huil maar meid, dat is alleen maar goed.

(ook drankjank is soms fijn.... herinnert je iig ergens aan)

 

Ik ga er nu ook even uit.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had gisteren ook wel kunnen gaan zoeken naar drank in het huis van m'n zoon, ik weet dat er nog wel iets Baccardi ergens staat, maar heb het niet gedaan.

Dan zouden ze mij daar aantreffen, half bezopen, dan zouden ze me inderdaad niet m eer serieus nemen, mijn zoon is er toch altijd al zo alert op, die hoort al aan mijn stem als ik 1 drankje op heb.

Dan zegt hij: ja hoor, neem er nog eentje en neemt me allang niet meer serieus...

 

Wijfie kijk nou eens wat je schrijft meis. Het is nog maar kort geleden geweest dat jij gedronken hebt. Dit is geen verwijt maar nu doe je net of jij alle wijsheid in pacht hebt, kijk me us ff goed wezen zeg..  Probeer nu zelf eens een jaartje of zo droog te staan.  ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

.... en dan wordt dit een forum voor "gestopten".....

 

Wat ik zie gebeuren, is het tegenovergestelde.... 

Mensen die droog staan vertrekken, mensen waar ik van leer

 

Hoe te drinken en onder invloed bepaalde zaken te roepen, dat hoef ik niet meer te leren.

 

Als men hier al lang genoeg rond loopt om oudgedienden te worden, dan volstaat het forum toch totaal niet?

Dan neem je toch ook andere stappen, noem maar wat, refusal, meetings, opname, of al die stappen. Wil je dan uberhaupt stoppen?

 

Ieder zijn/haar tijd van vallen en opstaan, hoort bij het proces, maar als het vallen jaar in jaar uit status quo is en blijft

doet gewoon pijn om te lezen wat er allemaal kapot gaat

 

Mijn vragen hierboven zijn oprechte vragen, begrijp me niet verkeerd. Geen aanval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebrul en gejank is oké Lars, het voelt misschien niet zo op het moment zelf, maar het hoort erbij.

Ik heb nooit een opname meegemaakt, dus die ervaring heb ik niet.

Maar ik zit hier ook niet omdat ik verstuikte duim had.

En gevoelens van angst, boosheid, machteloosheid, pijn ed. Ken ik maar al te goed.

En daar moet soms om gebruld en/of gehuild worden.

En ja, je doet het goed (vind ik, en een heleboel anderen hier volgens mij), want je bent daar nog

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop trouwens niet dat mensen die net gestopt zijn of poging doen nu weg blijven of zich aan gesproken voelen. Ik denk of je nu beginner forummer bent of een oude dienaar of er tussen in. (bijna) Iedereen is begonnen met vallen en opstaan. 

 Dat is een waarheid als een koe. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doet een beetje zeer Bolletje, wat je zegt tegen Wijfie.

 

Raakt mezelf natuurlijk.

Omdat ik ook soms de waarheid in pacht lijk te hebben en me hier laat zien.

In mijn hoopvol zijn.

Mijn misplaatste optimisme soms.

Mijn willen helpen.

Me willen laten zien

Verbinding zoekend

 

Krijg dan ineens zo' n klats tegen de kop :devil::blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je denkt dat je in de verdediging moet gaan Agnieta.... Het waren oprechte vragen.

Al die zaken hebben jou dus niet geholpen, maar misschien een ander wel

 

En hier melden, tja. Maar helpt het? Ik lees ontwrichte gezinnen, doodeenzaam aan de drank 's ochtends vroeg. En wat er hier ook geroepen wordt, het komt niet binnen. Dus wordt het een soort machteloos toezien... 

Dat mensen zich enkel  hier melden, weerhoudt dat hen ervan om zich kapot te drinken? Ben bang van niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan alleen voor mij zelfs spreken als ik gedronken heb kom ik hier niet .Weet zelfs dat de eerste stap is de drank laten staan .Een als ik naar 5 of 6 keer terug vallen het nog altijd niet lukt dan moet ik mij echt meer hulp gaan zoeken , maar dat ben ik dus echt niet van plan om nog 5 of 6 keer terug te vallen .Hannah sterkte maar alleen je kunt iets aan je eenzaamheid doen niemand anders .Heel veel sterkte .

Van dag bloed geprikt bij de huisarts zij gaan heel veel onderzoeken , lever , vitamine , hormone en en .Moest ook 2 keer naar denken of ik zou bellen nu ben ik blij voor mij is dit een overwinning en als zij niks vinden gaan zij maar verder zoeken ik laat mij deze keer niet afschepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was iets vroeger thuis dus las hier wat bij.

​Ik ken het drinken van 's ochtends vroeg wel. Deed ik regelmatig. Maar al bij al geloof ik niet dat ik daardoor over gans de dag gezien meer dronk dat iemand die pas om 17u begon.

​Een alcoholprobleem is niet erger omdat je het één of het ander te doet. Alhoewel ik zelf wel een verschil maak tussen iemand die enkel voor sterke drank drank gaat is en iemand die het houdt bij bier bijvoorbeeld.

 

Hannah, vind het erg dat je je zo voelt. Niemand hoort zich eenzaam te voelen.
:rose:

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indigo als men echt wilt stoppen is het prettig als dat daadwerkelijk 

een keer gebeurt, zo is dat.

 

Als men ADB wil zijn is dat ook mooi als het lukt.

 

Er bestaat niet zoiets als een beetje droogstaan, dat kan niet.

Dus is men iemand die echt wil stoppen. Is men het echt meer dan zat,

dan  moeten er knopen doorgehakt worden.

Niet af en toe slokjes nemen.

Dat is een moeilijke weg. Heel moeilijk, maar wel te doen.

 

De getuigenissen van de ware stoppers tonen dat.

 

Actie luidt het credo. :)

 

En nu ga ik wat doen. Iets geheel anders.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hannah 1,

 

Ik ben al lang niet meer hier geweest, maar Hannah, je bent nog geen steek veranderd. En je werkt ook niet erg aan jezelf. NA AL DIE JAREN. Jij moet nu zo langzamerhand toch wel weten dat zielig zijn en doen niet helpt. Ik weet dit klinkt hard, maar is denk ik wel eens nodig, richting jou. Kom op pak jezelf bij de kladden en ga er iets aan doen.  Anders zit je over 10 jaar hier nog te schrijven :(

Ik wens je sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart, als ik het goed heb gelezen dan ben je van plan om naar een zelfhulpgroep te gaan. In jouw geval de AA.

De meeting van vanavond was afgezegd? Heel erg jammer. Ik hoop dat je je voornemen inderdaad tot uitvoer gaat brengen.

 

Ik ben gestopt met drinken op wilskracht en inzet, waarbij het forum mij goede handvatten heeft gegeven om de eerste weken door te komen. En aanmoediging ook natuurlijk. Na een aantal weken startte ik met de internetbehandeling (van Tactus) waarmee ik heel gestructureerd aan de hand werd genomen door een deel van de wondere wereld van verslaving. Nog meer handvatten en wat extra kennis en inzichten.

Via een meeting van het forum heb ik voor het eerst "lotgenoten" ontmoet. Dat beviel zo goed dat ik op zoek ben gegaan naar een zelfhulpgroep.

Ik ga daar nu al ruim een jaar trouw naar toe. nooit met tegenzin. En dat zegt heel wat, in mijn geval. Ik kom er altijd beter vandaan, dan ik er heen ging.

Volgens mij levert mijn zelfhulpgroep de grootste bijdrage aan mijn niet meer drinken.

 

Naast de AA heb je Buitenveldert groepen en Intact groepen. Er is hier een draadje met wat linkjes, maar je kunt de informatie op het internet ook wel vinden.

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer. Sommige huisartsenpraktijken schijnen zelf een soort groepje te draaien tegenwoordig.

 

Er is dus meer dan de AA. Ik zeg dat niet omdat de AA niet goed zou zijn, maar omdat de groep bij jou in de buurt misschien niet zo actief is. Kijk eens om je heen, zou ik zeggen. Het kan de moeite waard zijn. Inclusief misschien wat reizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...