huttula Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 En het lichtpunt ben jezelf. Het lichtpunt begint bij jezelf❤ Een puinhoop begint met opruimen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Ik heb je al eerder gezegd; al is het nog zo donker, het wordt altijd weer licht. Alles kost tijd Lars.....maar als ik jouw berichten lees heb je het al opgegeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Hou het thuis zo droog als je kunt,misschien nu je niet stiekem hoeft te drinken uit angst dat je vrouw het merkt,je ook niet de behoefte voelt om je vol te laten lopen. Je hoeft thuis nu ook niet meer op je tenen te lopen,omdat je merkt dat je niet aan de verwachtingen van je vrouw voldoet. Je baan hebt je altijd goed gedaan dus dat gaat ook weer lukken. Wie weet wat voor een rust over je heen komt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Hoi Lars, zoals ik het zie heb je drie problemen, 1) je bent alcoholist, 2) je ligt in een scheiding, 3) je hebt een diagnose van asperger. Probleem 3 zou ik even terzijde schuiven aan 1 en 2 heb je nu wel je handen al vol. Met probleem 2 zou ik zo praktisch mogelijk proberen om te gaan, de gevoelens omtrent de scheiding zoveel mogelijk even parkeren anders zit je zo op de bodem van de fles. Het gedrag van je vrouw vind ik niet fraai, toch een scheiding terwijl je bent gestopt, een partner kan er ook voor kiezen om de ander te steunen. Maar goed, haar keus, laat het bij haar, gevoelsmatig waren jullie elkaar al lang kwijt begrijp ik uit jouw verhaal. Kan je thuis zonder drank, ja waarom niet, er zijn er genoeg hier die blijvend zijn gestopt vanuit een thuissituatie en ik ben van mening dat iedere alci kan stoppen. Maar stoppen is niet iets van “lukken”, het vergt actie, stoppen is niet iets wat automatisch gaat, je zal er actief mee bezig moeten zijn. De actie zit wat mij betreft in de wil om te stoppen en gestopt te blijven, geen drank in huis en hulp als de trek te moeilijk wordt. Die hulp kan van alles zijn, forum, therapie, medicijnen, AA enz. Het maakt niet uit, gebruik wat het beste bij jou past, als je maar begrijpt dat niet drinken iets is om actief en niet passief mee om te gaan. Verval je in passief gedrag dan komt de fles heel dicht bij, iets waar je weinig mee op schiet. Is er leven na de drank, ja, uiteindelijk wordt het allemaal veel gemakkelijker, geen onrust, geen chaos maar een innerlijke zekerheid dat je kan leven zonder drank en als mens ok bent. Indigo, klontje en Skip reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Hoi Lars, dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen even parkeren, als je je volledig laat mee sleuren in je gevoelens kan je volgens mij nooit van de drank af blijven en dan ga je het thuis alleen niet redden, ben ik bang. Ik probeer alleen maar tips te geven zo dat je het thuis wel aan kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Of probeer boosheid om te zetten in daden. Iedereen laten zien dat je het wel kan nuchter alleen thuis. Laat doe boosheid een drive zijn om te bewijzen,vooral aan jezelf,dat je het kan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Lars ik wens je heeeeeeeeeeeel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Lars, blijf daar!! Please!!!!! Het heeft geen zin om nu al naar huis te gaan. Bescherm jezelf nog even!!! Het is veilig waar je nu bent. En super slap van je vrouw om t zo te "spelen". Het Mikki schreef zo voel ik het ook. Zorg dat ze trots op je kunnen zijn. Je bent al zover Lars!!! Laat dit niet van je afnemen...knok verder!!! Ik vind je nog steeds stoer!!! Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 * wat Mikki... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Ik ben ook wel benieuwd of en hoe er verdere behandeling volgt? Suc6 morgen Lars en slaap goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Dat gaat best goed komen Lars. Je kunt altijd ergens op terug vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Alles goed geregeld dus. Beter te vaak aan de bel trekken als te laat . En je kan hier ook nog aan de bel trekken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Succes Lars, je kunt het En half Nederland leeft met je mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Veel sterkte straks met alle emoties en trek aan de bel als je er niet mee om kunt gaan ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Lars succes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Veel succes Lars thuis! Ik hoop dat je het red! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 leg je een knoop in je zakdoek Lars? zet m op he, dit is je kans om jezelf iets te laten zien. Je bent misschien sterker dan je weet al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Rustig aan Lars en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Succes Lars. Weet dat er veel mensen aan je denken... Pak op moeilijke momenten de riem en ga samen met je maatje een heeeeel eind lopen... al is het 20 keer op een dag.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koekiemonster73 Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Een tegenvaller in de zin dat het anders gaat dan jij in je hoofd had? Want ik vind het juist erg verstandig en vooral erg zorgzaam en begaan van je werkgever! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Goede morgen Lars, Tegenvaller nummer 1. Niet gaan drinken, hoor. Tegenvallers zijn tegenvallers. Iedereen heeft elke dag wel minstens één tegenvaller, denk ik. De één heeft meer tegenvallers op een dag dan de ander. Altijd zo geweest, zal altijd zo blijven, denk ik. De één heeft "oog voor" tegenvallers, de ander niet, denk ik. Wie oog voor tegenvallers heeft, lijkt veel meer tegenvallers te hebben dan een ander, denk ik. Voor mij, als iemand met oog voor tegenvallers, is het een hele kunst om meevallers te gaan zien. Langzaam maar zeker, en vooral zónder drank, ben ik meer en meer oog gaan krijgen voor meevallers. Meevallers zijn voor mij niet alleen die dingen die me met sprongen vooruit helpen, maar ook die speciale momentjes en dingetjes die nou eens net géén tegenvallers zijn. Ik ben gaan zien dat het tussen de tegenvallers werkelijk wemelt van de meevallers. Ze zijn soms piepklein, niet noemenswaardig. Maar al met al wegen ze méér dan de tegenvallers. Probeer die onopvallende momentjes en dingetjes eens te gaan zien, Lars. Ga op speur/ontdekkingstocht. Het zijn juist dié ieniemienie's die het leven mogelijk en enigszins draaglijk maken en stemmen tot dankbaarheid. :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: Skip, smart, Tine en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 'Gewoon'..... Succes, sterkte, wijsheid, moed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mikki Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Sterkte Lars! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koekiemonster73 Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Kan me ook voorstellen dat juist de dingen die je kent (werk!) je nu een gevoel van veiligheid geven. Sterkte hoor Lars! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Happiness Geplaatst 11 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2016 Heel veel sterkte dappere Lars! En hou de post van Mikki en alle andere wijze woorden van iedereen hier bij de hand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden