lady jane Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 (bewerkt) Lars je huilt nu alle onvergoten tranen van jaren dat je dronk. Ook deze tijd heeft een belangrijke funktie, ook al lijkt dat misschien niet zo. Ik heb er een jaar voor nodig gehad maar was al 2 1/2 jaar depressief toen ik nog dronk. In dat eerste stopjaar kwam er ook veel ellende uit. Maar er gebeurden ook al mooie dingen, ergens was er ook een soort van evenwicht. Maar dat jaar had ik gewoon nodig om een stevige nieuwe basis op te bouwen dus. Kijk naar de seizoenen; zonder de winter was alles niet komtpleet, het is er dus accepter het maar gewoon. Weet je van je begin hier? Toen was je nog meer ongeduldig en nu heb je er al zo'n weg opzitten. Je kunt het gewoon. Overgave en een snufje geduld. je schrijft; niet dat je het doet, maar vanbinnen toch wel? 24 augustus 2016 bewerkt door lady jane Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Sterkte Lars! Er is geen andere weg dan er doorheen.... Ik denk aan je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2016 Je bent nooit zeker van jezelf lijkt me Lars. Als ik eerlijk ben; zoals je schrijft de laatste tijd is het vragen om terugval zou je beslkuiten wel te gaan. Je bent eigenwijs en sterk genoeg het even te "bewijzen" maar je schrijft soms nog zo somber en hebt nog geen grote basis van lange nuchtere periode en zeker niet zonder achterban. Maar wie ben ik? De mensen daar kennen jou, hebben je geobserveerd en hebben het beste met jou voor. Dat weegt zwaarder dan een virtuele mening. Jijzelf hebt wel grote stappen gemaakt, hebt inmiddels veel meer zelfkennis dan toen je hier kwam en je bent een stuk realistischer geworden. Het blijft dus jouw keus. Wat je ook kiest; er komt altijd weer een nieuwe kans dus maak het niet groter dan hetr is. Kleine stapjes kunnen immers grote gevolgen hebben. En zoals Gerrit zou zeggen; maak een goed plan. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2016 Er is geen dillemma...die maak jij. Eerlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2016 En tranen en de pijn voelen is het beste herstel. Eerlijk❤ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 25 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2016 Zoals ik je lees, weet je wat het beste voor je is. Lees je stuk anders zelf maar eens terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 25 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2016 Ik heb er niets aan toe te voegen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 25 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2016 Hay Lars, als je nu de lat heel hoog voor jezelf legt door al naar zelfstandig begeleid wonen te gaan, is de klap des te harder als t mis gaat en misschien is dat dan wel te heftig... Sterkte met de keuze! Ik denk aan je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 25 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2016 Ja doorzetten. Niet mijn sterkste kant. Terwijl je al zó lang droog staat!!! Even je beeld bijstellen, Lars! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Ook daar in opvang is er meer vrijheid te behalen. Gaat erom of jij met die vrijheid zelf om kan gaan. Of is het een vlucht dat dilemma. Vlucht voor de gesprekken en de confrontatie? Want ook dat is mogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Lars, een heftig en op veel punten herkenbaar verhaal. Voor jezelf zorgen is zo verdomd moeilijk. En al weer je best wat de beste keuze is, ook dat blijft moeilijk. Er is niks mis met kleine stappen en een rustig tempo, ook dan kom je er. Grijp vooral alle hulp aan die je krijgen kunt nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Je voelt je een loser, zeg je. Dat kán een voordeel zijn. De "race" is nog niet gelopen, je zit er nog midden in. Je zit nog midden in het dilemma van in het verleden behaalde resultaten ongedaan willen maken en al willen dat de resultaten van de toekomst nu al behaald zouden zijn. Als je dat gevoel van loser zijn nu kan omzetten in het gevoel dat je misschien op achterstand zit en je realiseert dat je nog volop in de strijd bent dan kun je misschien zien dat er niets verloren is. Je moet wél die (wed)strijd die je begonnen bent afmaken. Niet in de tijd die jij je je voorstelt, geen bochtjes afsnijden, maar in de tijd die echt je nodig hebt. Ik hoorde eens iemand zeggen toen men hem vroeg of ie een gevecht verloren had: "Je kunt een gevecht niet verliezen. Je kunt een gevecht opgeven of winnen. Pas dan is het gevecht voorbij." Ikzelf heb ondervonden dat ik pas ging winnen toen ik me overgaf, toen ik mijn gevecht tegen alcohol en ook tegen "hooggespannen" verwachtingen opgaf. Het één heeft meestal met het ander te maken. Op deze manier bestaan er geen verliezers, geen "losers".. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 zolang je je maar niet op- en afsluit.. blijf openstaan voor suggesties en mogelijkheden, maar blijf ook eerlijk naar jezelf. Daarmee creëer je kansen. Die dienen zich vanzelf aan als JIJ er aan toe bent. Of, zoals ze wel zeggen: Je bent precies dáár waar je zijn moet.. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Daar mag je ook echt wel vreselijk van balen en teleurgesteld over zijn ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Ik begrijp het wel. Eerlijk naar mezelf kijken dan weet ik ook wat me te doen staat. Het valt allemaal zo vies tegen. Daar heb je die (hooggespannen) verwachtingen weer. Als je die los weet te laten en niet verder kijkt dan vandaag en wat je vandaag kunt veranderen/doen/laten dan hoef je je niet druk te maken over hoe het misschien, mogelijk later zou kunnen of zelfs moeten zijn.. dan geef je je toekomst een kans zichzelf te verdienen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Lars, beter nu wat extra tijd nemen om het goed onder de knie te krijgen, dan straks weer op nul te moeten beginnen. Volgens mij neem je de juiste beslissing. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Lars, je hebt al veel reacties. En zelf ook al gekozen. Dat is moedig. 'Bij twijfel niet inhalen'..zeg het ook regelmatig tegen mezelf Tuurlijk, valt tegen...maar het is investeren in jezelf, in een betere, nuchtere toekomst. Succes Lars. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Lars.. kan je niet aangemeld worden bij een autismeteam ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 (bewerkt) Mijn verwachting en ook die van de hulpverleners was dat ik over een maand zover zou zijn dat ik naar begeleid wonen zou kunnen. Dat lijkt nu niet haalbaar. Ik ga heel langzaam. Spelen verschillende factoren mee. Mijn eigenwijsheid Asperger. Het niet altijd even snel oppikken en begrijpen. Veel herhaling nodig en ga maar door. Ik ga hier voorlopig door. Ik wil nuchter door het leven blijven gaan. Ga ik nu wel eigenwijs zijn dan is de kans groot dat ik dat niet haal. tussen je eigenwijsheid sijpelt inmiddels ook veel eigen wijsheid door Lars jij komt er wel wat een ander langzaam noemt noemen wij op het forum vaak gestaag♥ 26 augustus 2016 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Wow Lars, wat goed dat je die kist hebt besteld! Ben heel benieuwd wat het je gaat brengen. Enne....goed materiaal werkt fijn, heb je plezier van! En dat is je gegund! (Heb sinds lange tijd ook weer wat zitten klooien met verf vandaag, doet goed) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Zo eigenwijs ben je dus ook weer niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2016 Goed zo Lars, probeer maar wat te genieten van het weekend en snap dat het even wat rust geeft geen gesprekken met psycholoog..ik ga volgende week weer. En omdat mijn man het zo nodig vond meteen 3x pfftt. Ik ga graag hoor, maar het is wel altijd heel intens en ik weet dat het voornaamste onderwerp mijn terugval gaat zijn. Hou je goed Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2016 Een soort vrij weekend, tijd om even bij te komen, op te laden en te tekenen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden