basta Geplaatst 4 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2016 (bewerkt) Lars, wat fijn dat het steeds beter op de afdeling gaat! Weet je nog hoe je er tegenop zag? Kun je nu ook wat beter tegen de herrie, drukte enz? Weer een simultaantje met Kruidenthee. Ergens in de lucht zijn we elkaar tegengekomen. 4 oktober 2016 bewerkt door basta kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2016 Dat padje is niet weg; jouw weg is nu even niet dat padje. Komt weer goed, Lars. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 4 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2016 Het komt weer goed Lars, de afgelopen dagen met verwarrende (afwezige-) emoties kunnen toch niet zomaar voorbij gaan ? Ook vandaag hoort erbij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2016 Jongen, dit zijn dagen met heftige emoties, al dan niet bewust en dagen waarin alles anders gaat dan normaal. En dus reageer je ook anders en komt alles anders binnen dan onder gewone omstandigheden. Laat het gaan, onthoud goed dat het om jou en jouw proces gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2016 Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Goeie dag gewenst Lars, rustig an. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Goede dag gewenst vandaag Lars. Kleine dingen doen er ook toe. Soms is schoenen aan trekken (of een jas...) al een prestatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Hebben ze daareen boksbal? Die helpt mij wel eens in dit soort buien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Uitspreken? Naar buiten? Tekenen...krassen? Rustige plek opzoeken en gevoel toestaan? Schreeuwen? Voelen...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Huilen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Hebben ze daareen boksbal? Die helpt mij wel eens in dit soort buien. Daar hebben ze "daar" toch therapeuten voor. Een counselor in de behandeling die ik destijds deed was in z'n vrije tijd bokser. Had ik nooit achter hem gezocht, rustige, bedachtzame jonge vent. Kon je ook helemaal niet aan hem zien.. gaaf uiterlijk. Kwam, zei hij, doordat hij een goeie bokser is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Is er 'daar' wel iemand die weet hoe je je nu voelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Lars, ik volg je hoor, ook al ben ik wat stiller als anders... Als ik zowat ontplof, dan komt dat omdat de dingen niet gaan zoals ik ze zou willen. Was of is dat bij jou ook zo? Kanonne... brrr... Vertel je hoe dat gevoel ook weer verdween? Praat je dan op jezelf in? Zoek je afleiding? Hoop in elk geval dat je eruit komt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Ik vergelijk het leven wel eens met een grote legpuzzel. Zónder voorbeeld. Je krijgt alle stukjes en moet daar een plaatje van maken. Net als je denkt dat je het bijna voor elkaar hebt is er iets dat alle, of vele stukjes weer door elkaar husselt. Daar kun je op twee manieren naar kijken: - een onmogelijke opgave om dat plaatje compleet te maken, ik maak er een puinhoop van, ik raak gefrustreerd, of - alle stukjes zijn aanwezig. De volgorde is niet zo belangrijk, ze zijn er. Ik ben compleet. Ik kies voor de tweede optie. Mijn leven is altijd compleet, ook al liggen alle stukjes op een onoverzichtelijke hoop. Soms heb ik een stukje overzicht over wat ik denk dat mijn leven moet zijn. Maar meestal moet ik er gewoon op vertrouwen dat mijn leven compleet is, ook al snap ik er geen biet van. Soms vallen stukjes op hun plaats, maar een ander stukje kan dan weer mijn aandacht afleiden van wat ik dacht te zien. Het is niet zo belangrijk dat mijn puzzel afkomt. Het ermee bezig zijn is beloning op zich. Ik denk wel eens dat mijn voorbeeldplaatje een plaatje is van een puinhoop aan puzzelstukjes. Dat mijn leven zó bedoeld is. Vanuit dit gezichtspunt gezien wens ik je nog een mooie puzzeltijd toe, Lars. Ach, dit vind ik zo mooi en zou ik wel op mijn eigen draadje willen hebben. Je kunt jezelf ook als legpuzzel zien vind ik. Dank je wel Koh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Geduld. Alle punten die je noemt hebben tijd nodig. Splits ze uit. Schrijf het op. Zo'n grote trek lijkt erg op de honger naar meer-willen-weten! en dat komt heus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Ach, dit vind ik zo mooi en zou ik wel op mijn eigen draadje willen hebben. Je mag 't kopiëren, overtypen, wat dan ook, hoor. Er rust geen copyright op. Alles wat ik hier neertyp is voor en van iedereen. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Ik denk alles bij elkaar. Ben je bezig met vroeger gaat ze het hoekje om. Ik heb vragen. Ik wil het waarom weten. Mijn zussen die niet helpend zijn. Mijn jongste dochter die naar buitenland wil om te werken. Heb mijn ex gezien dat doet zeer. Schreef ik van de week dat de trek minder was. Nu volop aanwezig. Bij trek eerst nadenken, Lars. Niet piekeren maar de "ergheid" wegnemen. Alles waar je niet meer achter kunt komen wegstrepen. Alles waar anderen je niet mee willen/kunnen helpen de tijd geven. De puzzelstukjes zullen, indien nodig, op HUN tijd op hun plek vallen. Trek duidt op controle, overzicht willen hebben terwijl het niet de juiste tijd daarvoor is. Onrust, de basis voor trek, wordt alleen rust als je de eenvoud van alles kunt zien. De eenvoud zit 'm in "het is nou eenmaal zoals het is"... niet in verzet hiertegen. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Eenvoudig en tegelijk zo ingewikkeld maar wel waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Niet stoer..dat is ook angst, toegeven aan angst en vluchten voor datgene dat je bang maakt. Je emoties waarschijnlijk, die je juist nu voelt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 5 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2016 Ik zou het heel raar vinden als je na de afgelopen dagen níét de neiging zou hebben om te drinken en te vluchten. En ik heb groot respect voor wat je de afgelopen week hebt gedaan. Je zo nog wel eens moeilijke dagen tegemoet kunnen gaan. Alweer. En ik zou het niet gek vinden als de moed je in de schoenen zinkt. Maar. Je hebt keihard bewezen dat je moeilijke periodes aan kan. En dat je daardoor groeit. Zet m op. Blijf groeien. Als je de komende week door komt dan ben je echt een forse stap verder. Vol reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 6 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2016 (bewerkt) Lars je hebt het moeilijk en je bent geen *.En wat is vrijheid als alcohol je baas is?Maar niet gek dat je hieraan denkt in deze situatie.Trots op je 7 oktober 2016 bewerkt door moderator lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 De arts ziet misschien wèl hoe ver je toch ook, intussen al bent Lars? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 Lars, Natuurlijk ga jij als je meer vrijheden hebt geen ******** kopen!!!! Dat wat je nu bereikt heb wil je niet meer opgeven, je weet dat het niets oplost en dat als je weer begint dat je dan pas echt alles verliest. Je kunt het Lars en wij zijn bij je. xxx Pump Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 (bewerkt) Vrijheid is weg kunnen en naar een winkel (?) gaan. Vrijheid staat gelijk aan (mogen/kunnen) drinken. Alles staat in het licht van drank. Ik ben alcoholist. Uitdaging? Die vrijheid heb ik. Ik heb de vrijheid om m'n leven te maken (moeilijk) of te breken (makkelijk). Consequenties??? Ach, wat nou consequenties.. kan mij dat schelen. Stom volwassen gedoe. Ik ben alcoholist. Ik heb het moeilijk. Kan ik er wat aan doen? JA. Maar alleen als ik dat zélf wil. Zélf wil. Zélf wil. Zélf wil. Open sta voor ANDERS. Oude persoonlijke normen en waarden loslaat. Die hebben me gebracht waar ik niet wilde zijn. Alleen als ik me realiseer dat mijn keuze voor een moeilijk leven zonder alcohol mijn EIGEN keuze is. Dan maakt het niet uit waar ik ben, met/bij wie ik ben. Dan ben ik zo vrij als een vogel. 7 oktober 2016 bewerkt door Kohtje basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 verdorie Lars Ik vind het naar voor je dat je je nu zo slecht voelt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden