Spring naar bijdragen

Zondag 3 januari 2016


Yvonne

Aanbevolen berichten

als ik er niet op in ga

betekent dat niet dat ik er niets van vind,

maar ik ervaar nu weer zoveel tegenstrijdigs

dat ik geen keuze kan maken wat te schrijven.

Dus niet beppen maar meppen (voor mij nu)

ik ga lekker volleyen en hapjes en 0% borrel na.

 

We zijn een mooi orkest samen

en af en toe zing ik ook vals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, ik las gisteren dat je vader het moeilijk heeft.
Ik herken mezelf als het gaat om de energie dat zoiets vraagt. De hulp..de aandacht..de kleine dingen.
Mijn lieve papa stierf twee jaar geleden.
Het laatste jaar bezocht ik hem elke dag in het RVT waar hij verbleef. Dat vraagt veel van jezelf. En ook toen had ik momenten dat het teveel werd. Soms schakelde ik mijn zus of broer dan even in. Als ik er nu op terugkijk ben ik blij dat ik deed wat ik deed ook al wou ik er toen soms zo graag uit.
Veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het jammer dat Loen om deze reden afscheid neemt. Ze kan altijd terugkomen, lijkt me.

 

In mijn ogen is het forum uiterst laagdrempelig. Dat heeft als gevolg dat misbruik erg eenvoudig is op te zetten.

 

Naar mijn mening kunnen de moderatoren niet veel doen in dat opzicht; het is erg eenvoudig om om de controles die wel mogelijk zijn te ontsnappen.

Als dit forum veiliger gemaakt zou moeten worden in die zin dat het moeilijk wordt om met identiteiten te knoeien, dan ga je al snel richting beveiligingssystemen als banken, de overheid en betaalprogrammatuur gebruiken. Misschien gooi je dan het kind met het badwater weg.

En hoe vaak is dit nu misgegaan in al die jaren? Een handje vol keren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vroeg me of ik op het moment voor mezelf alcohol de baas ben dacht ik Gerrit (mag ik je zo noemen) aangezien ik soms drink en soms niet.

Dat is een lastige vraag. Ik kan me voorstellen dat ieder daar zo zijn mening en idee over heeft ongeacht wat ik zou antwoorden. Dus vraag me af of mijn antwoord iets zou kunnen bijdragen.

 

Ik denk dat je het minste weerstand creëert als je volledig stopt. Het probleem is daar niet mee verdwenen maar de controle over jezelf en je probleem is groter.

Van het moment je drinkt geef je een beetje van die controle af.

Als ik drink merk ik dat ik mijn drang voed. Ik kan dan bijvoorbeeld een dag 2 biertjes drinken. De volgende dag is die drang er, geloof me vrij.  Het verschil met vroeger is dat ik dit ervaar. Ik vind het moeilijk uit te leggen..

Ik koos daar voor.

Ben ik alcohol de baas? Ik weet het niet maar ik ken zijn gezicht.

 

Truus, natuurlijk mag je me Gerrit noemen.

Als ik je bericht goed begrijp dan heb je geen problemen met je alcoholgebruik. Mijn conclusie is dan, dat je voor jezelf ADB bent. Dat is volgens mij namelijk een invulling die eenieder voor zichzelf vaststeld.

Als ik dat goed zie, dan heb je je hier dus aangemeld i.v.m. je relatie met je dochter, waarin jouw alcoholmisbruik in het verleden een flinke rol in heeft gespeeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • photo-thumb-2643.jpg?_r=1431806220
  • Forumdeelnemers
  • bullet_black.pngbullet_black.png
  • 562 berichten
  • Geslacht:Vrouw

Geplaatst Vandaag, 13:00

Ik ben inderdaad jarig dank je wel!!

In iedergeval droog gestart en ik wil nooit meer terug!!!

Liefs Pumpkin

__________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Kijk Sowhat... stond op haar eigen draadje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Pumpkin.

Je zit op dit forum voor jezelf, dus als het voor Loen niet meer werkt, jammer maar helaas.

Qua Kabouter, is de uitspraak van Max Reger wellicht van toepassing, toen hij eens reageerde op een vernietigende recensie: "I am in the smallest room of the house and your review is in front of me. Soon, it will be behind me."

Zo voel ik me tenminste over de Kabouter actie :-)

Hardlopen nu, en er moet nog gewerkt worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proficiat Pumpkin! 

 

Nog even over wat wel of niet op internet te plaatsen.. Zat zelf ook te twijfelen, of ik zaken moet gaan aanpassen/verwijderen. Maar aan de andere kant, er zijn ontelbaar vergelijkbare verhalen. De kans op herkenning lijkt me klein, zo niet verwaarloosbaar. En mocht er iemand ooit denken, hé dat is .........., ach dan komt die persoon hier toch met hetzelfde probleem? Besloten me niet te druk te maken.

 

Enneuh, ik zal nog eens een tip uit mijn tv-gids hier aanhalen, wat viel die film tegen (sorry Agnieta en Jane)  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze viel tegen Toine. Ga vanaf nu alleen iets zeggen nádat ik een film gezien heb. Maar mssch dat anderen het wel prachtig vonden: La grande bellezza, stond omschreven als 'meesterlijk'. Waren leuke momenten, maar ook veel drank en sigaretten. Ook niet echt iets om aan te bevelen hier ; )  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houd je van echte keiharde en goede  films, kijk hooligans deel 1, deze gast speelt ook in sons of anarchy, deze serie is een echte aanrader.

maar zo heb ik nog veel meer, handel in bluray films en kijk alles en heb er wel een beetje verstand van, denk ik, maar wie is toine neman, zou het niet weten.

sopranos serie of house m.d. is zo goed en zeer verslavend....

misschien naar het forum verslaafd aan films en series voor mij ha..

ondanks alle ellende op dit forum, mis ik toch vaak de humor en vooral mijzelf niet te serieus nemen, leven is toch veel te kort voor al dat

geneuzel met die zeepneuzen en waarheids wonders. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt hier af en toe net een film. Heb je geen tv voor nodig.

 

Ik heb dat Loenverhaal van vanmorgen ook gelezen en heb er veel vraagtekens bij. Maar het heeft geen zin om dat hier allemaal te ventileren omdat ze toch niet meer meeleest. is dan verspilde moeite.

Ik vraag me wel af waarom sommige forummers het nodig vinden om afscheid te nemen met zoveel bombarie. En 9 van de 10 keer komen ze tóch weer terug.

 

Wel wil ik tegen de achtergebleven forummers zeggen dat ik me nog wel veilig voel hier. Vindt niemand wss interessant maar wil het toch even melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...