Gast Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 En de internetcursus was afdoende? Nee Asterix. Maar in mijn geval wel een mooi startpunt en het sloot op dat moment goed bij mij aan. Naast deze internetcursus, die ik uiterst serieus heb gedaan (ook daar waar ik meende dat het onzin was), ben ik veel hier op het forum bezig geweest. Ik las herkenning en leende er de zinnetje, die voor mij belangrijk werden. Ik deed mee aan het dagpact, noem maar op. Zo ben ik de eerste maanden doorgekomen. Na het ontmoeten van enkele forumdeelnemers in levende lijve ben ik op zoek gegaan naar een zelfhulpgroep, omdat ik het ontzettend fijn had gevonden met mensen te kunnen praten die ik niets hoefde uit te leggen. Ik kom daar trouw iedere week; het is belangrijk voor me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Duidelijk en bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Wie is toch die kabouter? Haha, ben hem nog niet tegengekomen. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 (bewerkt) .... 2 januari 2016 bewerkt door C40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Hub, reageerde op jouw eerdere posting dat het de laatste tijd (te) veel gaat over kabouter-intriges (wat overigens niet raar is, was iemand die hier al jaren kwam, en dan blijkt dat er niks van klopte). En verder in het algemeen; wat je niet voedt, krijgt geen voldoening PS blij dat je oog weer in orde is : ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Sprookjesfiguren kun je nog bij de Efteling vinden Asterix. Soms is er wel eens verdwaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Dat snap ik, maar ik heb hem hier niet gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Als kind was ik een beetje fan van Asterix. Had die niet een toverdrankje waar hij heel sterk van werd? Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Ja, vandaar mijn naam ook, toverdrankverslaafde. AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Bij de smurfen hadden ze ook een toverdrankje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Oja? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Gelukkig geloven we niet meer in toverdrankjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Waar komt al dat spul ineens allemaal vandaan? nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Wel, wel, wel.... nee nee nee, niet voeden die narige stukjes die ik soms voorbij zie komen. Met de dramadriehoek en het interview met Jan Geurtz kan ik even voort en dan doel ik op het positieve. Om te leren en goed verder te kunnen. Ik ga een heerlijke spaghetti maken en vanavond naar de bios. Wens jullie een fijne droge dag. :musicnote: Wil iemand me op het dagpact zetten? Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 aahhhh..... oké. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 En tot die tijd dan maar gewoon een beetje uitzitten? Misschien een paar raampjes openzetten om te even te laten doortochten? Want getverderrie, 't ruikt allemaal lang niet fris.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Kohtje, ik durf het bijna niet te vragen... Op 30 december had je door ziekte een paar dagen niet gerookt en liep je zomaar langs de balie zonder te kopen. Hoe is het in dat opzicht met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Haha, MijnGerrit... niet zo van dat benauwde, hè? 1e Kerstdag was ik ziek, 2e ook, pas 3e kerstdag kwam ik een beetje bij. Die drie dagen niet gerookt.. en omdat ik al een tijdje van plan was te stoppen met roken zag ik dit kadootje van drie dagen rookvrij zonder moeite als dusdanig bijzonder dat ik het zonde vond en nog steeds vind om weer te gaan roken. Vandaag zomaar m'n negende rookvrije dag, en heel wonderlijk: zonder enige moeite, zonder er al te veel bij stil te staan.. AlbertRemmo, Yogajuf, lady jane en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Mooi Kohtje. Misschien is het er tijd voor nu. Ik zal er niet al te veel bij stilstaan dan maar... Succes hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Dank je. Nee wijfie, toverdrankje van Grote Smurf is niet blauw maar smurf.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Kids uitgezwaaid, tot morgen bij hun vader. Voor het eerst weer een avond kinderloos, weer even wennen. Dagpact lijkt me geen slecht plan (Smart, ik zet je er ook bij) Dagpact KruidentheeNadia leila Wijfie Agnieta Albert Smart Indigo Was verslaafd aan de smurfen als kind! Oeps, toen al?..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Ik was er (de smurfen) niet aan verslaafd, maar keek er ook als tiener nog graag naar en zat soms nog onbewust het liedje te neuriën als ik iets aan het tekenen was als ik me verveelde onder de les op school Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Hoi MijnGerrit Mijn slechtste periode was tussen een 10 a 6 jaar geleden.Ik dronk voor ik naar mijn werk vertrok, ik dronk toen ik terugkwam. Ik kookte niet vers, alles kwam uit een pakje. Er waren dagen dat ik wakker werd op de zetel maar wist dat ik daar niet in slaap was gevallen. Ik kwam thuis, of was thuis, en dronk. Dochter achter de computer tot ik weer wakker werd. Ik zette het vuil niet buiten..daar kreeg ik ooit een melding van. Lege blikjes bier opgestapeld in de keuken. Niemand mocht daar nog in. En met opgestapeld bedoel ik dit letterlijk torenhoog. Of ik verstopte ze...in de opbergkast in de badkamer waar niemand ooit in kwam.Een collega zei me ooit 'Truus, je moet oppassen met dat drinken, mensen praten over je'. Dat was een eerste confrontatie met mezelf.Er ging nog heel wat tijd over voor ik wist dat ik echt wel een probleem had.Ik herinner me nog dat ik het letterlijk op een forum vroeg, 'heb ik een probleem?'We zijn jaren verder nu..Ik heb heel lang droog gestaan maar nooit met de intentie niet meer te drinken.Dus op een bepaald moment dronk ik terug. Dan weer niet.Het schommelt.Waar ik vandaag de dag met worstel is met wat voor effect dit moet hebben gehad op mijn dochter en nog steeds heeft.Praten vind ik moeilijk.Maar in hoever veeg je alles onder het tapijt?Ik dacht na over wat Jopie zei en het is inderdaad zo dat je niets meer kan veranderen. Het is gebeurd.Maar vandaag bijvoorbeeld kreeg ik telefoon van mijn zus. Mijn mama werd opgenomen in het ziekenhuis met een longontsteking. Nu, ik heb niet zo een goed contact met mijn moeder maar ik kan me best over bepaalde dingen zetten en ging dus op bezoek.Met mijn tante ging het niet zo goed wist ze te vertellen. Ze is sinds kort opgenomen in de psychiatrie.Ze verloor haar zoon aan leukemie een 7 jaar geleden. Ik dacht dat ze dat trauma nooit echt te boven was en dat dat de reden was voor haar eigenaardig gedrag. Ze doolde vaak rond, was paranoïde en kon agressief uit de hoek komen. Ze vergat veel...Nu vertelde mijn ma dat ze een alcoholprobleem heeft. Net zoals mijn overgrootvader en grootmoeder. Daar wist ik niet van.Mijn familie, buiten mijn dochter, heeft helemaal geen weet van mijn probleem voor alle duidelijkheid.Dus ik zat daar maar te knikken...aha..uhum...En ondertussen keek ik naar mijn dochter en voelde me terug behoorlijk schuldig. Ze heeft er vast nooit met iemand over kunnen praten. Ze hoort dit aan en ziet me knikken en doen.Was een slecht gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Even mijn neus om de hoek om iedereen een heel goed nieuw jaar toe te wensen. Bij mij alles oke en nog steeds droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden