Spring naar bijdragen

zaterdag 02-01-2016


Gast Sowhat

Aanbevolen berichten

Truus jij geeft ons geen onaangenaam gevoel hoor dit doen wij zelf dus jij hoeft je niet te verontschuldigen meid, het is ons wantrouwen. ;)

Kijk als jij Truus niet bent, komt dit er vroeg of laat toch uit, daar zijn we best wel alert op. Maar het moet niet zo zijn dat, omdat wij wantrouwen hebben, jij je hier niet thuis gaat voelen, dus gewoon blijven komen.

 

Mensen ik ga vandaag wat minder op het forum zijn. Wil gewoon een hoop dingen doen. O ja, en met m'n slokdarm gaat het gelukkig iets beter. Dus minder zorgen, meer energie dus lekker aan de gang. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik ben blij dat het allemaal weer normaal is hier en qua feestdagen, Op naar de lente. Na het behalen van het arresleepact volgt al weer een nieuwe uitdaging nl vakantie. Woensdag veertien dagen naar de zon op een van drank vergeven eiland. Vorig jaar is het voor de tweede keer gelukt om die 14 dagen droog door te komen dus ik heb ervaring. Ik blijf gewoon mn refusal slikken dus ik vertrouw erop dat dat ook nu weer gaat lukken!

Het is snijdend koud hier, dat is mijn hond niet meer gewend en ik ook niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fruit, ik heb weinig spektakel verhalen over mijn drankgebruik. Maar ik drink nu twee maanden niet en ik denk elke dag, elke dag aan drinken. Dat is schokkend voor me, en ik word er verdrietig van. Ik wist niet dat ik een probleem had, ik weet het nu wel.

 

Houd vol Meya. De magische grens ligt vaak bij 3 maanden. Althans, zo is het recentelijk bij wel gegaan dat de trek

volledig weg was en dat je ook meer aan andere dingen gaat denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truus, ik ben wel geïnteresseerd in je verhaal. Ik heb gelezen dat je een dochter hebt, die met oud en nieuw de deur uit was.

Verder denk ik dat je een alcoholprobleem hebt, anders zou je je hier niet hebben aangemeld?

Misschien wil je daar iets over vertellen. Drink je nu nog, of ben je gestopt? Wat zijn je plannen?

Waar zie je tegenop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya, volgens mij heb jij het plan om na drie maanden droog weer wat te gaan drinken. Om te kijken of je dat kunt en wat het oplevert en zo.

Mogelijk dat dat mede de oorzaak is van het nog steeds aan drank denken. Je hebt dat immers in het vooruitzicht. Je hoofd weet wel raad met zo'n gedachte :devil: , dat was bij mij tenminste zo in het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu zeven jaar geen druppel alcohol gehad, en ik moet zeggen dat het begint te wennen. :)

Maar nog steeds doet het woord alcohol in m'n hersenen een bepaald vonkje oplichten.

Net zoals de naam van m'n allereerste vriendinnetje dat doet.

En ons allereerste autootje, een "lelijk eendje".

Hoe ik het wend of keer, m'n verleden blijft onlosmakelijk aan mijzelf verbonden. Ik kan het niet weggeven.

Maar het hoeft niet meer langer m'n toekomst te bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier toch weer eens gefaald, tijdens oud en nieuw ongeveer 10 halve liters er in gegooid en een half flesje wijn.

Nou, dat heb ik weer eens geweten, het heeft me 12 valiumpjes gekost om mijn zenuwen te bedaren.

 

Wat heb ik toch een rare kater, niet ziek, geen hoofdpijn alleen barsten van de zenuwen.

 

Was ik maar gewoon ziek, hier word je gek van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, dat barsten van de zenuwen tijdens afkicken ken ik ook.. ik was erg schrikachtig, schrok van elk geluidje, (onverwachte) bewegingen...

Dat hield een paar weken aan, maar werd langzaam maar zeker minder. Net als dat mijn concentratievermogen langzaam maar zeker meer werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asterix, 10 halve liters en een halve liter wijn naar binnen mikken kan ik niet zien als falen. Ik zie dat als gewoon zuipen. :huh:

Dat is het ook, alleen kan er soms een hele tijd tussen zitten.

 

Wat zie jij dan als falen?

 

ik heb dat nu al na 1 keer zuipen, die nerveusiteit, niet eens na een lange periode.

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12x10mg diazepam is echt wel heel veel. Dat is dezelfde onmatigheid als waarmee wij drinken als we beginnen. Die zenuwen dat zijn emoties, die horen bij ons. Daar moet je doorheen en ervaren dat het het gevolg is van een oud en nieuw het op een zuipen zetten. In die ervaring zit een les.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...