Spring naar bijdragen

zaterdag 02-01-2016

Gast Sowhat

Aanbevolen berichten

Ik val zomaar weer binnen. Is al weer even terug. Ik voel me vreselijk. Heb heerlijke dagen gehad met mijn lief, gisteren als geliefden afscheid genomen, tot zondag schatje zei hij nog. Vanmorgen een app je.....Ik heb besloten dat M., zijn schoonzus, vanaf vandaag bij me komt wonen, zij is mijn jeugdliefde.....

Hoe kom ik in godsnaam deze avond en nacht door.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Hummer, wat een rot manier om aan het nieuwe jaar te moeten beginnen.

Je vraagt hoe je hier doorheen komt. Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat jezelf helemaal lam drinken, hoe aantrekkelijk dat nu misschien mag lijken (ik hoop het niet), niets oplost.

Ik kan je alleen maar sterkte wensen.

Voor onder de riem :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond uitgenodigd om bij de buren een verjaardag mee te vieren maar ik ga niet.

Vandaag weer een mindere dag gehad. maak me nog steeds flink veel zorgen, terwijl dit eigenlijk niet nodig is. Longfoto's waren goed, geen ontstekingen en het hartfilmpje was ook goed. Maar die pijn die ik bij het bowlen had, daar ben ik me rot van geschrokken.

Toch voel ik me gespannen, dus ben net maar even gaan zitten en heb gewoon maar hardop zitten praten tegen m'n dieren en mensen waar ik opdat moment aan dacht. ook wat gehuild. Wat gaat dat toch altijd moeilijk zeg.

Morgen van plan om mijn led-lamp maar eens een half uurtje aan te zetten i.p.v. een kwartiertje, want misschien heeft het daar ook wel mee te maken. Ik herken die sombere gedachten niet, alleen als ik de lamp niet gebruik.

Dus beginnen we morgenvroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom: Zoals ik het heb gedaan, op 25 augustus 2015 een vette streep door mijn drankgebruik met een dikke ⚫ erachter bleek al snel doeltreffend genoeg, ik ben de alcoholverslaving ver voorbij, daarvoor ben en blijf ik mezelf altijd dankbaar, ik heb geen website nodig om dat aan mezelf te blijven bewijzen, ik geloof mezelf zo wel.

Dit was mijn laatste post hier, ik ben bevrijd van de drank en dit soort websites, nogmaals allemaal bijzonder veel sterkte en succes in de eigen doelstellingen en streven! :rose:

Pardon? C40

Alcoholverslaving is voor het leven hoor is mij geleerd

Ik heb forummers terug zien vallen na 1 jaar, 2 jaar en zelfs 5 jaar

Ik hoop dat je het lichtende voorbeeld bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truus,

Je drinkt nog steeds, soms wel en soms niet, als ik het goed begrijp. Is dat nu nog problematisch voor je, of ben je op deze manier “alcohol de baas” voor jezelf?

Je dochter zal last gehad hebben van jouw alcoholgebruik. In meerdere of mindere mate. Inderdaad kun je het verleden niet veranderen. Het komt voor dat kinderen veel last hebben of krijgen van ouders met drankmisbruik. Ik denk dat hoe eerder je dochter daar over kan praten, hoe beter dat is voor haar toekomst. En die van jou wellicht ook.

Lukt het je zelf niet dan is er wel hulp te vinden, denk ik. Voor partners en gezinsleden van mensen met verslavingsproblematiek bestaat de Al-Anon, volgens mij uit de familie van de AA, NA en CA. Misschien wat voor haar? Ook verslavingszorg biedt volgens mij bepaalde programma's die jullie zouden kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat begreep ik wel hoor maar de dag erna is vaak de alcohol nog niet uit je lijf,

dan ben je eigenlijk aan het ontgiften en dan gooi je er alweer valium tegenaan..

zo bedoelde ik dat eigenlijk.

Maar van ontgiften kun je ook flink zenuwachtig/ paniekerig worden, tenminste ik wel, dus ik snap het ook wel weer.

ik wou maar dat ik gewoon een vette kater had, hoofdpijn, ziek...maar ja, die paniek is onhoudbaar, je krijgt er bijna zelfmoordneigingen van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paniek hoort bij een vette kater. Ik had dat ook. Stond ik bv te wachten voor een stoplicht en raakte ik totaal in paniek. Kwam ook omdat ik op dat moment geen kant op kon.

En 10 mg diazepam is wel veel. Als je bedenkt dat je tabletjes hebt van 2, 5 en 10 mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wou maar dat ik gewoon een vette kater had, hoofdpijn, ziek..

Probeer eens een bedorven camembert..  mij leverde zo'n kaasje ooit het  door jou gewenste resultaat. :(

Die paniek ken ik van vroeger. De enige manier om die te boven te komen was lijdzaam ondergaan en geduld. Weken, maanden geduld.

En natuurlijk in die tussentijd geen druppel alcohol. Dat laatste was wel een eerste vereiste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de reactie frummels. :lips:  maandag krijg ik de officiële uitslag van de longfoto's maar mijn h.arts zei dat, als er iets niet goed is hij het vaak de zelfde dag nog te zien krijgt.

Tja Asterix  vervelend die spanningen zeg. Ik had het ook altijd de dag nadat ik gedronken had. Wist toen ook niet waar dat vandaan kwam.

Misschien morgen even naar je h.arts kerel en eens kijken of je iets daarvoor kan krijgen.

We zijn zo gewend om, alles wat we voelen weg te drinken, en als we dan willen stoppen komt er een hele hoop angst.

Misschien komt alles nu te gelijk naar boven en wil het eruit. ;)  Alles wat je jarenlang hebt weg gedrukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...