Spring naar bijdragen

Zaterdag, 26 december 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Ja jullie zullen wel denken, die is echt helemaal gestoord maar ik heb de verwarming uit gedaan, achterdeur open en zit binnen met een dikke jas. De hondjes wilden met alle geweld wel eens een tijdje naar buiten maar daar zijn ze toch heel gauw van terug gekomen. 5 min. heeft het rennen geduurd en toen weer naar binnen. Nou is het hier binnen 15 graden. Nou ja, dan maar weer de verwarming aan. :)

 

Ietje inderdaad wat een scheet zeg. :heart:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi skip, hoe gaat het met je? Tijdje niet gelezen, nu zie ik je af en toe weer hier

 

Ietje, wat een schat dat drommeltje. Maar flink gegroeid? Nee, dat zie ik nou net niet.

 

Bol, gelukkig heb je geen hoofdpijn meer. Nu maar hopen dat ze snel iets kunnen vinden aan je slokdarm. Dan ben je daar ook vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit, jij kunt losgaan over je schoonmoeder :D , maar hoe moet dat nou voor iedereen die zelf ooit schoonmoeder zal worden......

 

NEE DOCHTERLIEF. JIJ GAAT HELEMÃÃL NIET TROUWEN. GEEN SPRAKE VAN.

 

 

 

 

 

(voor kerst kreeg ik van mijn schoonmoeder een anti-age creme.......... 3 jaar over datum........... Daar mag ik natuurlijk niets van vinden. Ik mag een gekregen bek niet in het paard kijken want andersom zou ik natuurlijk nooit getrouwd zijn ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waren leerzame kerstdagen. Zonder trek, zonder gevaren maar wel leerzaam.

 

Iets anders: afgelopen dagen heb ik toch veel meer suikers binnengekregen dan ik gewend was. Maar wat went suiker snel! Vanavond nam ik koffie en ik dacht: ik mis wat. Terwijl ik nooit suiker in de koffie heb, vond ik de koffie nu niet af. Niet zoet genoeg.

Dat maakt dat ik vanaf morgen absoluut weer naar fabrieksinstellingen ga. Geen kerststol meer, geen gekkigheid meer. Ik ben veel te bang dat ik mijn vervanging weer gevonden heb in lekkere dingen eten.

Oke, bang zijn is niet slim.

Me laten gaan is niet fout.

Ik bemerk angst om controle te verliezen, en ondertussen analyseer ik weer alsof het gratis is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kappen!

Vanaf morgen ga ik weer gewoon eten.

Omdat het kan.

Ik beloof dat ik zal proberen er niet meer over na te denken. Ik wil maat 36 houden en verder basta.

Zo blijf ik slagen in de uitverkoop die komen gaat, want je moet weten, ik kóóp nogal graag..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................aaaaaaarrrrrrrggggghhhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha!

Ik heb een heerlijke dag gehad. Op het gevaar af dat er zijn die me dat kwalijk nemen....

Vanochtend om 8 uur in de keuken, een flinke ovenschotel gemaakt. Tegen 11 gedoucht en al naar vriendin, mensen opgepikt van NS station en naar een Nationaal Park voor een fijne wandeling. Uiteraard een stuk zelfgebakken appeltaart vooraf. Gemengd gezelschap van persoonlijke bekenden, verslaafden en daar weer kennissen van. Heb niet uitgebreid met iedereen kunnen praten, maar heb wel iedereen gedag gezegd.

Daarna aan tafel waarbij ik het vertikte om te vertellen wat er in die ovenschotel verwerkt was.

(Vragen om het verschil of onderscheid te maken ga ik uit de weg, vragen om oprechte opheldering oftewel verbinding of toenadering zijn wel welkom...)

Daarna mensen op de trein gezet en nog een heel fijn gesprek met vriendin en haar partner gehad. Over het leven zoals het zich aandient.

Nu even mail lezen, thuis, en vroeg erin want morgen met een fellow naar de kliniek waar hij was. Hij gaat daar zijn verhaal houden en vroeg of ik met hem meeging. Dat is weer het halve land door, dus vroeg op. Ik heb er zin in.

Ik vind "die kerstdagen" helemaal niet zo strontvervelend meer als ik ze lange tijd gevonden heb! Heb te weinig kunnen doen van de lijst die ik heb...

Het gaat me goed, de laatste tijd. Veel inzichten opgedaan. Niet omdat ze me aangedragen zijn maar omdat ik ze zo zelf ervaren heb.

 

Ik meld me tevens succesvol af voor de dagpact, want nuchter.

Er was trouwens niemand die drank nodig had of nam. Gezelligheid hangt niet af van de drank, maar van degene die het vast heeft en niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meld me ook weer droog af vandaag. nou ja droog! iemand hier had het over never fun, lekker alcoholvrij biertje volgens diegene uit duitsland.

dus mijn moeder haalt dat voor mij, maar toen keek ik even goed < 0,5% stond er, iek! schrok er toch wel van, gelukkig gebruik ik geen refusal.

 

ik kon een tweede trouwens niet eens op, vond het ook niet zo,triggerde mij wel iets moet ik zeggen, dus ben weer voorzichtig!

 

trusten, leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ola,

Jever Fun heet het. Maar dan zou je ook geen appelsap meer kunnen drinkem, daar zit ook zo'n percentage alcohol in. De trigger lijkt me dan meer te komen van het feit dat je toch bier, alhoewel alcoholvrij, drinkt...?

Anyway, ik drink dat graag als een dorstlesser in de zomer, in de winter liever choco melk :-)

Een prettige nachtrust nog allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stap zo lekker mijn bed in.

Moe, volgegeten en voldaan.

Wat leven we toch eigenlijk in een ontzettend rijk land, en wat hebben we het toch goed.

Dochter had een 6 gangen diner gekookt, waar een 4 sterren restaurant niet tegen op kan.

Drinken; 3 spa met vleugje citroen, 1 earl grey thee

Was idd. de enige die niet dronk

Maar de rest van het gezelschap, hield het gelukkig maar bij 2 a 3 glazen.

Oudste kleinkinderen ook even geknuffeld, al zijn ze inmiddels in puber leeftijd, en groeit de oudste me nu boven het hoofd :)

Ik heb heerlijke kinderen en heerlijke kleinkinderen.

Ben echt een gelukkig mens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol, never fun  ;)  :P  :D . jever fun idd (hij zette het auto om), is dat zo met appelsap? grappig, ja het kwam te dicht bij bier denk ik, maar was niet echt slecht hoor, even wennen.maar heb nu ook 5 weken geen bier gehad en dan smaakt het sowieso wat bitter.

Ik heb gemerkt dat ik bier in de winter ook echt niet lekker vind...toen ik nog dronk was me dat twintig jaar lang niet opgevallen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe, voor mij zware dagen met triggers, maar ze zitten erop. Kunnen we het naast schoonmoeders ook even over moeders hebben? ; ) Neuh, zal ik jullie niet aandoen, maar belangrijkste: ik heb zaken van een ander bij een ander gelaten. En me niet meer op de kast laten jagen. Leren en zo, geloof warempel dat dat het geval is.

Droog mn nest in dadelijk en blij mee

 

Slaap lekker  :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Indigo, je niet meer op de kast laten jagen.

Mijn schoonmoeder is ook moeder en in die hoedanigheid krijgt ze nog minder punten. Maar goed, we hebben het weer gehad en ook wij hebben ons niet op de kast laten jagen.

We leren het nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi plof leuk dat je me in de gaten hebt. Ben er inderdaad een tijdje uitgeweest. Wat gezondheidsproblemen gehad maar ik ben er weer. Drankloos gelukkig

Merkte bij mezelf dat ik toch veel inspiratie haal uit de mooie draadjes die hier zo nu en dan ontstaan.

Gesprekken die ik in het dagelijks leven niet meer over drank voer,vinden hier plaats

Om mij heen is iedereen gewend aan mijn blauwe knoop en het lijkt geen issue meer. In elk geval geen onderwerp van gesprek

En toch heb ik behoefte aan jullie verhalen.

Scherp en bewust blijven. Elke dag opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nog snel even om de hoek kijken.

Wat zijn deze dagen eigenlijk weer snel om! Waar maak je je tevoren druk over.....

 

Ik was uit logeren maar moest standby staan voor werk vandaag, en ja, net als je plannen maakt voor de rest van de dag omdat je niks hoort, wordt er toch op het nippertje nog voor werk gebeld! In de benen dus vanavond.

Moest wel even fiks omschakelen... enne... fijn als je dan weet niet gedronken te hebben en een frisse kop hebt!

Hoewel ik wat meer mag gaan werken (van de uwv) merk ik telkens weer dat ik er tegen op zie. " Op welke afdeling is het dit keer weer"?   en of ik het dan wel trek....

Gelukkig weer een succeservaring. Maar eens ophouden met " er tegen op zien". Maar inherent aan het invalwerk, die onzekerheid.

Of... eens informeren of er vaste afdelingen zijn, zodat ik weet waar ik aan toe ben.

 

Morgen maar een dagje bijkomen. Ik heb het iig erg naar mijn zin gehad. (bakjes eten mee naar huis  .... hoe kom ik er doorheen?)

 

Slaap ze lekker....... :musicnote: :musicnote: :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...