Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 december


mark

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Gisteren een echte jankdag gehad, zonder drank dan...

Kan mijn vinger er niet goed op krijgen waarom ik bij het minste geringste in tranen zat.

Frustrerend, maar heb de traantjes maar toegelaten en ben veel op pad geweest met doggiedog.

Vandaag hopelijk een betere dag.

Mark, gefeliciteerd en nog veel gezonde jaren...

Het is toch wat. Mag je op je verjaardag het ontbijt verzorgen in plaats van dat jij een een ontbijt op bed krijgt.

Afijn, koffie en genieten dan maar van hetgeen je zo je best op hebt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Mark en NBW van harte gefeliciteerd en een mooie zonnig,e droge dag gewenst!!!

Vandaag ga ik maar eens op zoek naar een "grote mensen step"

Ga de uitdrukking hier gehoord maar eens ten uitvoer brengen: "Bek op het stuur en trappen!!!" 

Fijne dag allemaal!!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Adrie we hebben in ons leven zoveel weg gedrukt door de drank dus kan ik me heel goed voorstellen dat als je niet meer drinkt je een hele hoop gevoelens naar boven laat komen. Als je daarbij ook kunt huilen zou dat een groot gevoel van opluchting kunnen geven.

Huilen geeft opluchting en dus ook ontspanning. En dat voelt fijn aan. En dat is denk ik de meerwaarde van huilen. Ook omdat het heel natuurlijk is. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha oké Adrie. Ja ik denk dat dat bij mij ook zo was. Niet zo zeer pijn die ik weg dronk maar eerder me nog beter willen voelen als wat ik al deed. Als ik iets moois gekocht had, moest daar op gedronken worden, of als ik uit ging moest ik eerst indrinken, maar vooral die kick die het gaf. Dat voelde gewoon erg goed.

Misschien is er toch een verschil tussen probleemdrinkers en andere alci's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3, Volgens mij is dat net zoiets dat als je eerst te dik bent om je eigen veters te strikken en je het na afvallen wel kan. Een teken dat je op eigen kracht weer voor jezelf kan zorgen. Dat je instaat bent tot regulering en uiting van emoties zonder drank. Dat het er mag zijn dat ik wel eens verdriet heb, ik daar niks mee hoef zoals drinken om vastzittende emoties in een drankjank om te zetten. Maar dat er iets verdrietigs is, ik mijn emotie constateer en ik het ter plekke kan uiten. Ik zie heel erg de meerwaarde van huilen in.

 

Gisteren liep ik weg bij een mevrouw die op dit moment euthenasie krijgt. Ze vroeg me kom nog even voor je naar huis gaat en dan doe je dat. Wat zeg je dan? Bedankt dat ik voor u heb mogen zorgen, ik zie u morgen niet meer maar wil niet zomaar vetrekken zonder iets van afscheid. Mevrouw dochter en zoon in tranen. Ik emotioneel maar niet in tranen want aan het werk. Dan rijd ik naar huis met een brok in mijn keel en dan zou ik heel graag even hard willen huilen want daarna is het over. Als ik gisteren gedronken had dan was ik gegarandeerd heel senitmenteel geworden en het op een huilen gezet. Maar dat is neppe drankjank. Als ik emoties meer echt toe zou laten zou het niet zo opgekropt blijven.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van die drankjank nooit iets kunnen begrijpen. Kijk, ik merkte wel aan mezelf dat ik veel losser was met alc. in m'n donder, maar denk nu ineens dat, al was ik nog zo zat, als ik geen verdriet had, kreeg ik ook geen drankjank. Ik kon wel huilen als ik gedronken had, maar misschien maakte ik het minder bewust mee, dat zou wel kunnen. Ik werd gewoon veel emotioneler en dat kwam er dan ook veel sneller, zonder remmingen, uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik geen verdriet had, kreeg ik ook geen drankjank. Ik kon wel huilen als ik gedronken had, maar misschien maakte ik het minder bewust mee, dat zou wel kunnen. Ik werd gewoon veel emotioneler en dat kwam er dan ook veel sneller, zonder remmingen, uit.

 

Ik bedoel ook niet huilen zonder onderliggend verdriet. Ik bedoel juist met onderliggend verdriet. Wat jij ook schrijft, met drank emotioneler worden en dat het er dan wel uitkomt zonder remmingen waar dat anders niet ging. Langzamerhand begin in dat nu ook zonder drank te kunnen. Dat vind ik een groot goed dat ik ondanks en dankzij niet drinken nu zelf beter met emoties omga op een normale nuchtere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je in de draad van gisteren mijn tekst nog gelezen wijfie, probeerde je advies te geven wat betreft het woord terminaal en dat je nu goed overdacht moet beslissen. En van harte met J ook al voelt zijn verjaardag vast erg dubbel nu. Of juist een reden om nu wel zijn verjaardag te vieren, ondanks alles er een verjaardag van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind drankjank echt een verschrikkelijk woord! Het keurt af. Alsof er enkel zelfmedelijden in het spel is en een stiekem hoekje om te janken en te zuipen.

Voor mezelf gisteren zag ik het als ontlading die nodig was. Dat had ook zonder A gekund, dat is waar. (ga ik nog ontdekken: misschien even buiten staan en ademhalingsoefeningen doen of zo)

 

Teleurstelling en verdriet voelen; huilen en pas daarna ontleden hoe het zit en waar het van komt. Jeetje mina, zo heb ik het altijd gedaan...

Juist zo ongevoelig voelen de afgelopen dagen vond ik raar. Ik wist niet dat dat erbij hoorde!

Ik wilde even weer "voelen".

 

Ik associeer het woordje meer met: je kater weg janken. Dat ken ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...