Spring naar bijdragen

ARRENSLEE PACT KERST 2015


bolletje

Aanbevolen berichten

Is goed Smart :)

 

Leila ze je de wekker wel, want anders slaap je de hele winter door. ;)

 

Zo we zijn halverwege de oceaan en het reizen gaat lekker, volgens mij is er nog niemand afgevallen. Heerlijk gevoel voor iedereen.

Vandaag nog een dagje en dan morgen op de Noordpool. Een heerlijk vooruitzicht mensen. We gaan het halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol

Monster

Blondie

Sowhat

Lila

Yogajuf

Jane

Indigo

ErikB

MijnGerrit

Huttula

Klavertjevier

Erik

Meya

Fruitvlieg

Loen

Artax

Tony

Wimmelt

Wijfie

Rapske

Happiness

Pumpkin

Nancy

Agnieta

Koppie. :rose: :rose: :rose:

Leila

Vlokje

Mieltje

Wisse

Tomtom

Hub

rosa45

Skip

Elma

JoAnn73 :)

An

Moppie

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, het is meer dat ik niet wil dat de familie het weet. Ik bedoel met "Ik wil het zelf doen"dat ik niet wil dat anderen weten dat ik verslaafd ben. Hoe doen jullie dat? 

 

Weten jullie broers, zussen, ouders ( als ze nog leven) en kennissen dat jullie alcoholist zijn? Dit vliegt me allemaal aan nu.  Net weer een hele discussie hier gehad, terwijl ik niets gedronken had, maar man en kinderen snappen het verschil nog niet. 

 

Ik schaam me enorm, maar weet even echt niet meer waar ik het moet zoeken.  Man en kinderen geloven niet dat ik nu gestopt ben. Terwijl ik juist vandaag te horen heb gekregen dat mijn tijdelijke contract, dat nog een aantal maanden zou lopen en dan weer verlengd had kunnen worden, een contract voor onbepaalde tijd wordt. Ik doe het toch niet zo slecht, maar wie gaat mij vertellen hoe ik dit aan moet pakken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moppie.

Toen ik stopte met drinken heb het domweg iedereen verteld, die het maar horen wilde.

Ik heb eenvoudig gezegd: "Ik was verslaafd". Niemand geloofde mij. De huisarts,

mijn vriendin,mijn dochter, de ober in het cafe waar ik altijd kwam, Noem maar op.

En hoe kwam dat? Ik was een stille drinker. Ik woon alleen en kon dus vrijelijk mijn

gang gaan. Toch wilde ik, dat iedereen het zou weten. En dat helpt. Ik zou enorm

gezichtsverlies lijden als ik ook maar een glaasje alcohol zou drinken. Dus deed ik

het ook niet. Nu, na zo'n jaar droog staan. heb ik maar weinig last meer, triggers

zoals men dat hier noemt.

Ik weet wel: niet iedereen is hetzelfde en verkeert in dezelfde omstandigheden.

Maar het lijkt me toch aan te bevelen om over die schroom heen te stappen en vertel

je omgeving gewoon wat jij voortaan wilt. Heus je zult veel waardering tegenkomen.

Ik wens je wijsheid en sterkte en natuurlijk nog een hele fijne Kerst en alcoholloze Feestdagen.

Tony.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vertel mensen om me heen dat ik vond dat ik te veel dronk en dat ik een paar maanden helemaal niks wil drinken. De meeste mensen reageren neutraal, sommigen begrijpend en een paar stevige drinkers om me heen reageren bewonderend (en volgens mij een beetje jaloers).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moppie hoe je het gaat aanpakken weet alleen jij, er is niet een specifieke weg die je bewandelt. Mijn hele familie weet dat ik verslaafd ben. Met trots heb ik kunnen zeggen dat ik gestopt ben, overmorgen 6 jaar geleden. 

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je, als je je wat zekerder voelt, het ook tegen je familie kan zeggen. Soms merken ze het zelf al, maar de familie zit misschien met een hele hoop frustratie vanwege jouw drankgebruik. Dat zullen ze eerst kwijt moeten, en geef ze daar de ruimte voor. Niet gaan bewijzen dat je nu bezig bent om adb. te worden, daar hebben ze nu niets aan.

Ik denk dat je gewoon moet luisteren naar wat zij te zeggen hebben, misschien sterkt het je om het vol te blijven houden.

En bewijzen moet je alleen aan jezelf dat is het belangrijkste. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schaamte, heel herkenbaar Moppie. Stoppen maar niemand vertellen (behalve forum). 

Moet zeggen dat dit bij mij in de loop der tijd vanzelf goed gekomen is. Na een tijdje viel het de kids op dat ik niks meer nam, eerlijk gesprek met ze gehad over mijn drinken. En tevens een opening om met hen de gevaren van verslavingen te bespreken, pubers kunnen maar beter voorbereid zijn. 

 

Bij vrienden eerst gezegd dat ik voorlopig even niet meer wou drinken, later steeds eerlijker dat ik er niet mee om kon gaan. Enzovoort. Alles ging in stapjes.

Misschien niet nu willen forceren, die beslissing? Soms brengt tijd raad.

Wat Bol zegt, er is niet 1 specifieke weg te bewandelen, iedereen is anders, doet het anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das lief van je Happiness. En heel graag gedaan hoor. Tja we moeten er wat van maken met deze dagen. :lips:

 

Het is ook niet makkelijk hoor Moppie. Heb je het gevoel dat je je iets (fijns) ontzegd hebt? Ik denk dat velen in de arrenslee die moeilijkheden wel kennen. Maar zo knap dat je vanmiddag niet hebt toegegeven aan die behoefte.

Morgen zal je hoogstwaarschijnlijk erg trots zijn op jezelf, en........ we gaan met z'n allen nuchter kerst en oud op nieuw vieren.

Wat klinkt dat lekker hé? Nuchter kerst en oud op nieuw. Wat kunnen we trots zijn op onszelf, zeker jij ook omdat je nog maar net bezig bent. :heart:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen superdesuperdesuperkanjers. WE ZIJN OP DE NOORDPOOOOOOOOOL. En we hebben de rit gehaald met z'n allen.

Heerlijk. Nu nog ff een paar dagen doorzetten hé? Om precies te zijn 7. En laten we nu eerlijk zijn. Wat zijn nu 7 dagen op een heel leven hé? Dus we gaan het halen.Vanavond, voor wie wil is er een kerstdienst in iglo nr. 5. Dat is de iglo helemaal achteraan met die grote verlichte kerstster die erop hangt. Daarna heerlijke chocolademelk en broodjes. Er is een speciale hondenuitlaat waar we de drolletjes niet op hoeven te ruimen, want we hebben feest. :D  En morgen lekker uitslapen mensen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben weer wakker en alert! hobbel er nog steeds achteraan, lekker warm in mijn bontjas. oh en wat zie ik, we zijn er, dat is snel als je in winterslaap bent.

 

De verhalen bewijzen hier dat eentje niet kan en toch zegt dat monstertje in ons dat dat best kan en daar spreken we hem niet snel in tegen.

vanavond de eerste kerstavond met de kinderen om ons heen waarbij niet gedronken wordt, lig niet door mij. ik kan mij verschuilen achter mijn werk, ik ben oproepbaar tot maandagmorgen.

 

mijn familie ziet dat ik teveel drink en de meesten weten dat ik voorlopig even stop. dat ik nog niet weet waar het eindigt. de meesten hebben zoiets, wat goed van je, maar je het is toch niet voor eeuwig he? je moet gewoon de stopknop kunnen vinden  ;) alsof dat gemakkelijk is.

met man afgesproken dat ik met oud en nieuw aan het eind wat mag drinken, maar zie wel als het zover is.

leila

bewerkt door leila
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leila probeer niet aan oud op nieuw te denken want dan ben je al met drank bezig. En dan merk je naarmate dat dichterbij komt, je hoe langer hoe meer bezig bent met de alc.

Als ik me voorgenomen had om te gaan drinken, kon ik vaak die tijd niet meer wachten, en was echt de hele dag bezig met drinken.

Probeer het niet te doen meid. Aan ééntje heb je niets, en het gaat bijna altijd fout, geloof me. Lees anders Sowhat nog eens goed. Concentreer je op een gezellig samen zijn met de familie zonder de alc. En je kan het. Een stopknop hebben we niet, dus vind je die nooit. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaha helemaal uitgeplozen. Maar ik moet ook zeggen dat ik dankbare reisgenoten heb. :lips:  Over een goed uurtje gaan we eten mensen. Brood met gerookte noord pool vis. in een bedje van heerlijk ijslandsmos. En blauwe bessenmoes. Die bessen worden ook gegeten door de grizzly dus daar word je sterk van, en als toetie fijngemalen ijs met caramelsaus. :P

Voor de rokers zit er niets anders op dan buiten te gaan staan. Daar baal ik best van maar er zitten op de arrenslee best veel stoppers dus moeten we daar rekening mee houden. Bovendien hoesten de ren (dieren ) zich een ongeluk.

Mensen morgen begint het mooie kerstfeest en hebben we het een heel eind gehaald. Ik ben zo trots op iedereen.

Morgen trakteer ik op een kerstontbijt op bed, goed?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammie dat wordt smullen, kijk even naast me en nee zie even geen vlokje, maar ben 2 dagen in winterslaap geweest, dus kan me voorstellen dt ze ervandoor is gegaan met dat gesnurk, wellicht is ze even ommetje maken?

 

en dat kerstontbijtje, daar zeg ik geen nee tegen!

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en het kerstdiner ziet er zo uit,

Bouillon met Iglo soepgroenten, dan aardappelkroketjes van Iglo, spruiten, spinazie en prei á la créme van Iglo, rendiervlees in cranberry-roomsaus  en roomijs van ?????? Juist ja van De Appie. :P

Vanavond op rtl 4 Cirque du Soleil- Corteo  om 0.15. Prachtig mooi, dus genieten voor die er van houdt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...