Spring naar bijdragen

Zondag 29 november


ronja

Aanbevolen berichten

Meya, enorm herkenbaar.

Het ligt er ook aan hoe je in je vel zit.

Bij mij herken ik dan toch depressieve gevoelens.

Ergens geen zin in hebben.... Terwijl het gewone dingen zijn.

Zo ben ik al een paar jaar bezig.

En langzaam, heel langzaam krabbel ik eruit.

Enigszins zin om de dingen te doen.

En allicht zijn er dingen die gewoon moeten.

Ik geef mezelf dan een schop en bedenk dat ik blij ben als ik er mijn best voor heb gedaan.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lila, gefeliciteerd met 2 weken. De ergste twee weken zijn voorbij.  :)

 

Meya, hier ook een kampioen procrastinatie. Daarnaast ook veel tijd kwijt met aandacht dat afdwaalt naar andere dingen. Omdat er bijvoorbeeld nieuwe gedachten/dingen/onderwerpen plotseling opduiken, die weer zeer interessant zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya, wat mij helpt is om mijn "to do lijstje" in hapbare brokjes op te breken. Als ik veel dingen "moet" doen, begin ik met het kleinste brokje. Bijvoorbeeld: ik moet mijn hele huis schoonmaken. Totaal geen zin in, geen puf voor etc. Dus doe ik maar helemaal niets, met het gevolg dat ik me morgen weer slechter voel over mijzelf en het huis weer wat viezer is etc.

Oplossing: vandaag beslis ik alleen de wc te doen. En dat is voldoende. Als dat nog te veel moeite is, dan doe ik alleen de pot. Meestal, als ik zo begin, motiveert die schone pot me wel om de hele wc te doen, en het goede gevoel dat ik daarvan krijg motiveert me om de keuken aan te pakken etc.

En als die ketting niet opstart, dan is het ook goed, want ik zou immers toch alleen maar de pot doen.

Klein beginnen dus. En verder heeft het bij mij alles te maken met zelfwaardering. Door dit soort "heitjes" gewoon te doen ga ik me beter voelen over mezelf. Als ik geen zin heb om ze te doen, zit er blijkbaar iets in mij dat zich niet beter wil voelen, zichzelf niet de moeite waard vindt. Iets zelfafwijzends dus. Bekende oude koek in mijn geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

 

Mijn vaste ritueel op zondag weer gehad. Ik heb echt een heerlijk stuk hardgelopen, het leek wel meditatie. Het ging heel soepel en tot mijn verrassing ook nog eens snel. Het kostte geen moeite, zo´n lekker gevoel dan. Daarna nog even naar de sauna in de sportschool: lekker en vaak gezellig, ik tref daar meestal een vaste ploeg mensen. Vandaag ook aan twee 'saunavrienden' verteld dat ik gestopt ben met alcohol. Het gesprek liep even zo en het voelde best goed om het zo te vertellen. Reacties waren ook wel goed.

 

Daarna boodschappen gedaan. Onderweg dacht ik ineens aan alcohol en het water liep me letterlijk in de mond. Snel aan het schap met drank voorbij gelopen. Wel even een zakje snoep gehaald. Dat heb ik op de terugweg bijna helemaal leeg gegeten... ;) Nou ja: gevaar geweken.

 

De rest van de middag en avond alleen thuis en niet echt plannen: beetje lezen, wasjes draaien en opruimen en beetje tv gok ik. Wel bij de les blijven, want ik weet dat dit de gevaarlijke momenten zijn. Snel maar aanhaken bij dagpact.

 

@Meya: heel herkenbaar dat uitstellen, ik probeer vaak de methode van Yogajuf te hanteren, meestal werkt dit, maar soms komt er echt niks uit mijn handen. Nou ja, dat accepteer ik dan maar, geen verzet, want dan ga ik me alleen maar slecht over mezelf voelen.

 

@Jopie: schandalig, zoiets moest verboden worden ;)

 

Dagpact:

Lila
Hummer
Meya 

jowan

leila

HappyDays

ErikB

bewerkt door ErikB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Accepteren of aanvaarden?

 Of adopteren http://www.freemancoaching.nl/blog/42-voor-de-troon

 

.....ik aanvaard dat ik met uitstellen van het schoonmaken van de wc bril de bril morgen nog vies is, ik ga er dus niet over mopperen, het is nu eenmaal zo dat de bril vies is. Ik aanvaard ook dat niemand anders als ikzelf die bril gaat schoonmaken, dat dit mijn verantwoordelijkheid is. Dit betekent dat ik met het adopteren van een eigen huis hebben, een wc moet schoonmaken, en als ik dat uitstel tot morgen, het mij niet ontslaat van mijn schoonmaak taak en de bril niet vanzelf schoon wordt. Ik morgen dus de bril moet poetsen of opnieuw moet aanvaarden dat de bril nog steeds vies is.......

 

En ondertussen stel ik studeren uit.... ;) en dat aanvaard ik niet en mijn begeleider zeker niet.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boekhouding gedaan over de maand januari

Zelf alles ingevoerd, het wordt nog eens wat ;)

 

Nog steeds niet top.

Net weer gebeld of ik vanavond extra wilde werken (voor de 7e keer van de week, en had al 6 keer nee gezegd)

Vanavond dus maar ja gezegd, kan niet eeuwig nee zeggen, maar voelt wel als een extra druk

Enfin, ik wil toch veel verdienen?!

Dan is dat ene uurtje extra ook geen ramp

Zie wel weer tegen de storm en regen op.

Bah, wat voel k me toch af en toe een zeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...