Spring naar bijdragen

Zaterdag 14 nov. 2015 Leven in en met de werkelijkheid

lidia

Aanbevolen berichten

Voor straks iedereen een goede morgen gewenst.

Voor nu ben ik hier helemaal alleen, zag ik.

Zet net de TV uit en vraag me voor de zoveelste keer af in wat voor wereld we eigenlijk leven en in wat voor tijd. Ik ben in de 2e wereldoorlog geboren en heb dus al heel wat voorbij zien komen aan rampen, opstanden, oorlog en zo voort, maar dit decenium slaat echt alles!

Ook voor wat betreft natuurrampen, die min of meer niet door de mens veroorzaakt zijn.

Er zijn ook veel mensen van goede wil die zich er van bewust zijn of worden dat het zo niet door kan gaan en zich daar ook voor in willen zetten. Helaas lijkt het wel dat degenen die werkelijk de macht hebben iets te veranderen, daar niet veel haast mee maken.

Op wat voor gebied dan ook.

Voedsel, vrede, klimaat, oorlog, honger, ziekte, vluchtelingen, overbevolking, oceanen. De lijst is nog veel langer natuurlijk.

En dan nu weer, zomaar, aan het begin van het weekend, als mensen na een week werken, zich willen ontspannen, vermoorden volslagen immorele gekken 140 mensen. Dit kunnen er nog meer worden, gezien de vele zwaar gewonden.

De gewone mens krijgt veel over zich heen, mede door de moderne media en de snelheid waarmee het in je huiskamer belandt.

Als het dan ook in het persoonlijke niet mee valt, kunnen mensen verlichting zoeken in verdovende middelen, van welke aard dan ook.

Dit is een bruggetje naar het volgende :

Vanmiddag kreeg ik een mail van Amnesty International met het verzoek aan een spoedactie mee te doen. Dat is heel makkelijk, mijn pc heeft mijn gegevens al paraat.

Er werd nu ook gevraagd zo veel mogelijk mensen te vragen ook te tekenen. En toen dacht ik aan de mensen hier, op het AdB forum.

Want het gaat om een groot alcohol probleem van de inwoners in een deelstaat in Zuid India.

De satirische zanger Novan heeft 2 liedjes gezongen, waarin hij aan de kaak stelt dat de president feest viert terwijl de bevolking sterft aan de alcohol en in hij vraagt om de staatswinkels, waarin alcohol wordt verkocht, te sluiten.

Hij is opgepakt en kan levenslang opgesloten worden.

Gelukkig wonen wij in een land waarin zoiets ondenkbaar is en o.m.  daarom vraag ik jullie naar de A.I. website te gaan en het verzoek tot vrijlating te tekenen.

Alvast bedankt, het helpt echt vaker dan je denkt.

Een fijne dag.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, Pinkman, al een reactie, ik zag dat je er was en gin dus even kijken.

Zoals ik net schreef, ben ik niet zo piep en leer nog steeds over pc-dingen, zoals deze draad openen en de datum er later toch nog bij prutsen, dus ik weet niet hoe dat moet.

Er staan daar wel knoppen voor twitter, facebook en email, misschien kan jij daar wat mee. Die site is echt heel makkelijk, je vindt het zo.

Ja, Frankrijk, mijn zuster, zoon en ex wonen daar en mijn vader heeft er ook gewoond, weet niet wat dat is, maar mijn land is het niet.

Wat militaire ideëen betreft tenminste, ze staan vaak al in de startblokken om ergens te gaan "helpen" en dat brengt het eigen volk, om dat hier dan maar te gebruiken in gevaar. Dat was vroeger anders, maar de tijden en daarmee de technieken zijn rap veranderd.

In Afrika heeft Frankrijk nog steeds veel economische belangen en daar dus al militairen zitten ( zelf gezien), vandaar dat ze altijd "als 1e ter plaatse" zijn.

Als je er nog was, zou ik je welterusten wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hondje uitgelaten en het is koud - regenachtig en winderig,

maar dat zal " Harry in de Warrie " jeuken, want die vind alles prachtig

en is nog steeds in zwaar conflict met vallende blaadjes :D

Vanmiddag maar vroeg openhaardje aan, gezellig.

Voor nu, zo even om 8.00 uur extra journaal kijken, al

eerder gezegd, dit gaat helemaal uit de hand lopen,

maar goed, wat een wereld :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, ondanks de enorme trieste berichten uit Parijs. Moorden terwijl je je god aanroept....

Ik bagatalliseer niks, maar wat we meemaken is helaas niks nieuws. Steven Pinker heeft er een mooi boek over geschreven, The better angels of our nature, die laat zien dat ondanks alle pers berichten, we in een historisch perspectief extreem veilig periode leven. Maar het voelt niet zo omdat we elke aanslag live in onze huiskamers zien via onze media apparaten.

En toch: die gasten willen ons angst en haat injagen en dat weiger ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal :rose:

Vreselijk wat er gebeurt in Frankrijk. Het gaat inderdaad helemaal verkeerd in deze wereld, dat kan niet anders. En ik denk dat dat alleen maar erger word. Dit kunnen ze niet stoppen zolang de extremen zo aan de gang blijven. Ik kan me echt helemaal niets maar dan ook niets voorstellen dat je de behoefte hebt om mensen om het leven te brengen omwille van je eigen geloof.

Ik ben er van overtuigd dat Mohammed dit nooit gepredikt heeft uit naam van Allah. Dit zijn allemaal ideeën die de mens zelf verzonnen heeft uit naam van de Koran. Maar het draait alleen maar om het machtsgevoel. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet mee eens. Mijn kinderen hopen dat de Eiffeltoren niet stuk is geschoten en staan nu met pietenmuts en al klaar om naar de intocht te gaan. Sinterklaas is wat voor hen telt. En is dus ook belangrijk voor mij vandaag. Net als het droog houden.

Dat doet voor mij niets af aan de schok en verslagenheid die ik voel door de situatie in het midden oosten en Europa op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, voor mij valt niet alles in het niet bij die aanslagen, hoe verschrikkelijk ook wat mensen elkaar aan kunnen doen.

Vanavond worden her en der in Spanje jonge stieren in de brand gestoken, en daar kan ik al dagen niet van slapen.

Ik zal gerust wel iedereen over mij heen krijgen, maar dat raakt mij toch een stuk harder.

Niet dat het nu een wedstrijd moet worden wat het ergst is, alsjeblieft niet.

Maar niet voor iedereen moet alles wijken voor mensenleed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniet van Sinterklaas!

Het is echt maar een klein stukje in het leven van kinderen dat die magie zo groot is!

Laten we ons vooral niet laten domineren door angst. Want volgens mij is dat wel de bedoeling. Doe ik lekker niet aan mee.

Wel met mijn medeleven voor de slachtoffers en hun omgeving.

Maar dat had ik ook met het uitroeien van dat dorp met 2000 mensen in Afrika een half jaar geleden wat amper het nieuws heeft gehaald...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shahire,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je daarom hier even kijkt of je felicitaties krijgt want dan kan ik je laten weten dat ik me soms afvraag hoe het met je gaat.  En met je moeder en je zon, kortom hoe jouw leven nu is.

Ik wens je een goed en gezond jaar toe.

:rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Bikkels.

Ik ga afsluiten. Ben een paar dagen naar Jan om z'n huis te gaan witten. Hoop dat we klaar komen dan heeft hij het van de winter ook lekker rustig en kan gaan werken aan z'n 3d kaarten.

Had gisteren erg veel zin om te gaan maar door de gebeurtenissen in Frankrijk voel ik me toch flink somber. Hopelijk kan ik me gaan richten op het witten.

Kan iemand mij morgen op het weekpact zetten a.u.b.?

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe, en tot over een paar dagies.

Liefs Bolletje :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...