Spring naar bijdragen

Hier ben ik dan; Maartje.


maartje

Aanbevolen berichten

Hoi Maartje,

Ik ben hier zelf even wat minder geweest. Vandaar dus mijn late maar wel hartelijk gemeende welkom!

Knap dat je het droog houdt met al die verleidingen in de buurt! Zelf heb ik al ondervonden dat de mensen die het meest negat negatief reageren op mijn stoppen de mensen zijn met een probleem waarmee ze niet willen geconfronteerd worden. Zegt dus meer over hen dan over jou.

Wat fijn dat je zo'n steun hebt van je man!

De huilbuien en de labiliteit horen er bij. Helaas. In het begin. Maar ook het fitter voelen en je niet meer hoeven te schamen. Die positieve dingen blijven en de moeilijke gaan over. Wat kies je dan?

Sterkte voor vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maartje,

 

Welkom! Ik ben even wat minder op het forum aanwezig geweest. Wat mag jij trots zijn op jezelf. Weet je.... die alco maatjes zijn misschien stiekem wel een beetje jaloers op jou kracht om ( voor een tijdje) te stoppen met drinken. Ieder van ons weet dat het veel moed en kracht kost om tot dit besluit te komen. Hoe vaak zeiden we niet tegen onszelf, morgen drink ik niet, om vervolgens de belofte aan onszelf weer te laten varen. Ik lees je graag :) Veel succes! :rose:

 

Hummer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dag 10! Het was een heel fijn dagje. Ik was vrij en daar heb ik flink gebruik van gemaakt.

Vanmorgen nadat ik de jongetjes naar school heb gebracht eerst boodschappen gedaan. Daarna mijn zusje en vriendin opgehaald om te gaan hard-lopen. Niet hollen dus he, want dat hou ik geen minuut vol en dan gaat mijn knie erg pijn doen. nee, heel snel lopen dus. Dat je nog net niet rent en precies genoeg adem hebt om te kunnen ouwehoeren.

Daarna koffie gedronken in de kroeg van vriendin. Heel veel gelachen en weer naar huis. Gedouched en daarna opgeruimd, want in mijn huishouden met vier mannen is het vaak een bende. Vind ik niet erg, maar soms wil ik het gewoon even netjes (soms dan, he)

Snel nog even gitaar geoefend want dat is er deze week niet van gekomen. Ik zit namelijk sinds enkele weken samen met mijn oudste zoon op gitaarles. Lachen is dat en echt heel ontspannend. In de middag dus met oudste zoon naar gitaarles, rest van de jongetjes bij mijn zusje. Middelste naar de voetbal, daarna koken, eten, jongetjes naar bed gebracht door mijn man. Kon ik even lekker in bad.

Want man, wat heb ik het koud de laatste dagen.

Zijn dat afkickverschijnselen of zijn dat de 640 calorien per dag die ik nu mis? (das toch de inhoud van een fles wijn?)

Nu ben ik in ieder geval heel lekker warm. En daarnaast ben ik echt heel heel erg moe. Ik voel een verkoudheidje opkomen en daar heb ik dus echt geen zin in.

Ik duik dus zo mijn bed in.

 

Lieve mensen, morgenavond kom ik uitgebreid op jullie reageren. Als jullie maar wel heel goed beseffen dat ik ontzettend veel van jullie wijsheden leer. Dat ik naast mensen uit mijn eigen omgeving ook ontzettend veel steun van jullie ervaar. Jullie zeggen rake dingen, lieve dingen en wijze dingen. Dingen waar ik in ieder geval vooruit mee kan. Ontzettend veel dank daarvoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maartje,

Fijn, zo'n leuke dag! En met gitaar oefenen kan je vast heel wat gaten vullen. Als je vingers tenminste al genoeg eelt hebben. Veel succes daarmee! ( als akkordeonist ben ik fan van alle muzikanten)

Het koud hebben heb ik helaas ook nog, na 70 dagen. Ik slaap al ruim een maand met bedsokken :-) al merk ik ook dat bewegen helpt om het weer warmer te krijgen.

Ook zo'n verkoudheid kan bij het ontgiften horen. Die was bij mij sneller voorbij.

Veel succes vandaag en een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allen, ik hou het kort. Ik voel me erg beroerd; volle pijnlijke longen, oorpijn en kop vol snot. Geen lekker verhaal maar zo is het. 

Gister de hele dag gewerkt, en om 19.00uur mijn bed in. Nog eerder dan mijn jongetjes :). Vanmorgen wakker met hetzelfde gevoel, kindjes gebracht naar school, boodschappen gedaan en nu ga ik even onder een dekentje op de bank voor zolang het kan. Vanmiddag om 12.00 uur is de rust voorbij. Dan haal ik mijn jongetjes op die ongetwijfeld een rits vriendjes meenemen. 

 

Dag 12 trouwens. Verkoudheid doet zeerder zonder drank trouwens, maar ik ben niet gezwicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen. Ik leef nog hoor. 

Moeder zijn, ziek zijn en werken is alleen een onmogelijke combinatie en heeft de afgelopen dagen best veel van me gevergd. Daarnaast was ook mijn man een lang weekend met zijn vrienden weg. Het was dus zacht gezegd even erg druk, en met een kop vol snot en zere longen en keel is het allemaal nog wat pittiger. Nu voel ik me elke dag weer een beetje beter en is mn verkoudheid bijna over.

 

En ook: vandaag dag 18! Ik hè, de eerste klas zuipschuit, heb zelfs mijn keel niet verdoofd met alcohol om de pijn te verzachten. ik ben dus super trots op mezelf.en vanmorgen stond ik bij de kassa en toen vroeg een moeder van het schoolpein of ik afgevallen was. Ik ben haar om de nek gevlogen. niet alleen goed voor mijn lever, maar ook voor de kilos dus. Gezond eten deed ik altijd al dus dat is mooi meegenomen in dit geval.

 

Ik heb nog steeds momenten (vooral nu het zonnetje schijnt) dat ik denk: wat de hel, vanmiddag neem ik lekker een wijntje. eentje kan best!

Maar. Ik heb voor mezelf de volgende afspraak gemaakt: zolang ik drang voel om te drinken, dan doe ik het niet. omdat dat betekend dat Alco toch eigenlijk mijn vriend niet is, maar juist de baas. en dat is echt wat ik nooit meer wil. Ik ben zelf de baas. en een stuk beter gezelschap al zeg ik het zelf :)

 

Ik ga nu mijn huis opruimen (tis weer een bende natuurlijk dus dat duurt wel even) met mijn muziek heel hard, en als ik tijd over heb dan kom ik reageren want dat komt er ook maar steeds niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane, daar heb je een punt ja. Daar zal ik alert op moeten blijven. Terugvallen in mijn oude patroon wil ik echt niet, maar terugvallen ligt wel altijd op de loer. 

Ik ben nog lang niet op het punt dat Niet drinken voor mij normaal is. Het zit nog niet in mijn systeem. Dat wil ik dus eerst bereiken. Daarna zal ik hard moeten blijven werken.

Ik ben jaren terug gestopt met roken (na de zoveelste stoppoging). Ik was een zware roker, stak de een met de ander aan. Nu rook ik heel soms, zeg eens in de een a twee maanden, eens een sigaretje of een sigaartje. Het zit in mijn systeem om niet te roken, en het lukt me om niet terug te vallen in die verslaving maar wel eens een sigaretje op te steken. Dat is mijn wens ook met alcohol. Maar eerst wil ik het dus uit mijn systeem.

 

En lastig vind ik dat nu dus al wel. Gister vroeg mijn zusje of ik meeging naar het oktoberfest 16 oktober. Toen moest ik wel even tien keer slikken, ik heb nee gezegd. En dat vind ik echt heel erg jammer, en ben er zelfs ook sacherijnig van. Want als ik een ding leuk vind, is dat wel bier hijsen op een feest waar iedereen in uitgelaten stemming lol heeft met elkaar onder invloed van drank aan lange tafels in achterlijke dirndls of lederhosen.  Maar ik drink voorlopig niet, dus is dat feest geen hol aan voor mij.

Wel ga ik morgen naar 2 oktoberfeest in Leiden. Dat is echt heel erg gezellig met overal muziek en bandjes. Ik dacht eerst ik ga niet, wat moet ik daar zonder bier. Maar toen ik er langer over nadacht vond ik dit nou juist wel weer een uitdaging en ook iets wat leuk is zonder drank. De vrienden met wie ik ga weten dat ik niet drink en zullen mij niet ompraten. Dat vind ik ook een fijn gegeven. En ik moet morgen, het hele weekend, en de maandag werken, en ik kan dus uitgeslapen en zonder kater op mijn werk verschijnen terwijl ik toch een gezellig weekend heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gun je echt een systeem

waarbij niet drinken wel vanzelfsprekend is.

En eerlijk gezegd vind ik feestjes en gelegenheden

nu leuker, ik maak de keus die ik wil en

betreur die niet de volgende dag.

Bovendien zijn mijn zintuigen scherper zonder drank

en geniet ik dus meer van wat ik wel eet en drink.

Ik wel iets allergischer geworden voor zuiperds, maar

gelukkig blijken er ook genoeg mensen zonder alcohol

probleem rond te lopen. Op een bierfest zal dat idd

lastiger zijn, goed dat je dit kunt weerstaan nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Maartje,

 

Ik zag je net even aangemeld staan en vraag me af hoe het met je is. Je laatste bericht is van alweer even geleden.

Laat je het even weten?

Ook als de afgelopen periode niet zo gegaan mocht zijn als je je had voorgenomen, is het belangrijk om hier te schrijven.

Misschien nog wel belangrijker.

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er nog Gerrit :)  het klopt dat ik al een tijd niet meer hier ben geweest. Ik heb het vreselijk druk met hele fijne dingen.  Niet drinken is de beste stap die ik sinds tijden genomen heb.

Ja, vandaag precies een maand en een dag alcohol vrij. En ik plak er meteen nog maar een maand en een dag aan vast. Ik denk nog steeds ooit gewoon eens een wijntje te kunnen drinken, voorlopig alleen nog niet.

 

Ik ondervind tot nu toe zoveel voordelen; zo slaap ik als een tierelier, lig op tijd en moe van mezelf ipv de wijn op bed en sta fit weer op. Mijn creatieve brein draait overuren, zo schilder en teken ik al jaren en verkocht ook wel eens wat, maar nu gaat het echt super! Ik ben heerlijk bezig en heb (bijna) een dikke opdracht binnen om een boekje te illustreren. Ik ga gewoon nog de kroeg in en ik hoef me de dag erna nooit meer te schamen. Mijn vrienden zijn inmiddels allemaal op de hoogte en ook de echt stevige drinkers maken geen opmerkingen meer. De mensen waar wij vaak over de vloer komen zorgen zelfs voor een lekker alcoholvrij biertje voor mij, en mijn moeder kocht grodino voor me(niet te zuipen maar wel heel lief)

Een nadeel is: ik heb het de hele dag steenkoud. En ik mijdt feestjes waar het de bedoeling is om veel te drinken (oktoberfesten enz). Nou, als dat het enige is laat mij voorlopig dan nog maar even alcoholvrij.

 

Ik ga de jongetjes tanden poetsen en op bed doen en daarna weer verder met mijn tekeningetjes. daar kan ik nu al naar uitzien; lekker in mijn duster met mijn warme sloffen (zeer oncharmant maar boeien) en een kop thee aan tafel lekker prusten. Tot snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een geweldig bericht Maartje! Regelmatig zijn er andere redenen waarom mensen zich niet melden. Gelukkig niet bij jou.

Jouw ontwikkeling lijkt ook erg snel te gaan. Niets mis mee natuurlijk.

Je hebt het vaak koud. Nu je het zegt kan ik me herinneren dat ik daar ook last van had. Het is verdwenen na een aantal weken.

Het ontgiften van je lijf duurt vaak wel even.

ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maartje, ook ik ben blij dat je even een update gegeven hebt. Iedereen die de moed neemt om te stoppen en hier te schrijven over het wel of niet lukken.........die moet wel GOUD WAARD zijn. Daar voelen we wat voor, omdat we soms dezelfde denkpatronen hebben en soms dezelfde oplossingen ontdekken.

Gefeliciteerd met je eerste mijlpaal, een maand! Geniet van dit alvast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank lieve mensen, voor jullie reacties. Vandaag even een dipje.

Na een heftig dagje (vervelend nieuws van goede vrienden en veel sjouw werk hier in huis) kreeg ik wijn in mijn hoofd en dat ging er maar lastig weer uit. Ik dacht: zo. nu een wijntje. dat heb ik wel verdiend. Daarnaast gaat mijn man morgen weer weg (die gaat regelmatig naar het buitenland voor zijn werk) dus gezellig samen een wijntje doen kan best vond ik zo.

Ik heb het niet gedaan...maar man, wat merk ik dan weer even goed dat wijn nog in mij zit. Daar baal ik van en dat is zacht uitgedrukt.

Dat hele nare sterkte gevoel van ik wil Nu en wijntje wat maakt het uit, is nu gelukkig weer wat weggeëbd.

 

Ik heb mezelf maar op een andere manier verwend: ik heb de koolrapen in de prullenbak gemikt (wie koopt er dan ook koolrapen, alsof ik mijn mannen daar gelukkig mee maak..) en mijn man Indonesisch laten halen. Lekker was dat! 

 

Verder blijf ik nog steeds wel positief hoor. Ik zie nog steeds de voordelen wel van niet drinken maar ik kan het niet in mijn hoofd krijgen om nooit meer wijn te drinken. Ik blijf erbij dat ik wil dat ik er hetzelfde mee omga als met roken. Daar ben ik ook al jaren mee gestopt en kan er zo nu en dan eentje roken zonder terug te vallen. Ik besef alleen wel dat ik nu nog niet de baas ben en dat ik het nodig heb om voorlopig te stoppen.

Ik wil het uit mijn systeem, en daar doe ik hard mijn best voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gáát uit je systeem. De factor Tijd zal je helpen. Als je vandaag de eerste niet neemt zul je snel (misschien nog niet vandaag) merken dat je geluk kunt voelen zonder dat het woord alcohol valt.

Heel knap zoals jij je best doet. Ik doe met je mee, samen staan we sterk.

Dank je wel dat je de koolrapen niet geserveerd hebt, je leert snel ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een herkenbaar verhaal. Ik "kookte" vroeger ook zo graag omdat ik dan alvast een fles achterover kon slaan voordat we gingen eten zonder dat iemand dat doorhad. Ik merk af en toe wel dat je de drank nog romantiseert: je zult moeten toegeven dat als je drinkt, de 25-jarige gitarist niet veilig is:-). En dat gaat geheid weer gebeuren als je weer (langzaam) begint, daar ben ik door schade en schande zelf ook achtergekomen. Ik heb een lijstje gemaakt met alle stomme dingen die ik dronken ooit heb gedaan. Ik ben 42 en het was al een heeele lange lijst. ik wens je veel sterkte toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...