Spring naar bijdragen

Ververder


Ververder

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Sinds 1 week gestopt met drinken, waarschijnlijk peanuts voor velen van jullie, maar voor mij een enorme stap. Ik zie mezelf al lang als probleemdrinker, 2 flessen wodka per week, alleen 's avonds van 10. Nooit echt te veel, maar wel veel te vaak (elke dag) en al heel lang. Het is genoeg geweest. De week ging redelijk, maar het wordt nog knap lastig. Ben wel 1,5 kg afgevallen - dat motiveert, en mijn kinderen hebben gewed dat het mij niet lukt. Ik heb met mijn vrouw een deal gesloten...geen alcohol in ruil voor meer s...Sttt...maar het helpt wel. Mooi vooruitzicht ;) Haha...Ik benĀ  53, 95 kg..dus alle reden om ermee te stoppen..Minderen is niet mijn ding, weet ik uit ervaring. Nu zie ik 'stoppen' als project en dat biedt meer voldoening. 10 Jaar geleden met roken gestopt...Was zwaar maar lukte en mijn leven is er veel beter door geworden. Daar hou ik mij maar aan vast. Avonden zijn wel beetje kaal. Ik kan enorm genieten van lekker eten en drinken en beetje wegdommelen..Moet nu op eigen kracht verder..(en met Grodino, best lekker trouwens)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Ververder, welkom op dit forum :rose:

Ā 

Peanuts? Nee, de eerste week of weken vond ik persoonlijk vrij vervelend. Dus erg knap dat je de eerste week nu door bent! Goed gedaan.

Ā 

Maar er wordt ook vaak gezegd dat stoppen makkelijk is, maar gestopt blijven veel moeilijker. Dan gaat het over andere dingen, vind ik.

Ā 

Het heeft bij mij een aantal jaren geduurd voordat ik in de gaten had dat minderen in mijn geval gewoon niet mogelijk was. Dus uiteindelijk ben ik gestopt. Het bevalt me prima en ik wil niet meer terug.

Ā 

Ik wens je heel veel succes. Veel lezen en schrijven heeft mij erg goed geholpen. Door het forum blijf ik "wakker" en daardoor droog.

Ā 

Na dit bericht stuur ik je een PB, een persoonlijk bericht. Ik kopieer daar wat algemene informatie over het forum in. Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom,

Ā 

Ook voor mij geen pinda's. Hoop dat je een leuke invulling kan bedenken voor die kale plekken. Weet niet wat ik vind van kinderen die wedden dat het niet lukt. Helpt jou dit om eens te bewijzen dat je het wel kan of zou je liever wat steun en vertrouwen zien?

Ā 

Succes, je bent met de eerste week al een goed eind op weg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik viel de eerste weken ook af, Ververder. Daarna ontstond er bij mij kennelijk de behoefte om de leegte die ik voelde door het niet meer drinken, te vullen met andere dingen. Onder andere zoetigheid, snoepen. Je leest dat wel vaker hier. Mijn verloren kilo's waren vrij snel weer terug en daar ben ik nog steeds mee bezig.

Ā 

Ik heb drank op nummer 1 gezet. Soms lees ik hier dat mensen veel zaken tegelijk willen aanpakken. Niet meer drinken Ć©n niet meer roken of afvallen of meer sporten. Ook een onmatigheid in het willen veranderen dus. Dat mislukt veelal. EĆ©n voor Ć©Ć©n lijkt vaak beter te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het leuk om ze te verbazen...eerste slag heb ik gewonnen..

Ā 

Goede instelling....op voor de volgende ronde.

Ā 

Wat Mg schrijft over onmatigheid in willen veranderen. Zo ben ik ook als ik niet uitkijk. Ik moet ook voor ogen houden dat niet drinken belangrijker is voor me als perse dat restje buik kwijt. En wie weet gaat het vanzelf, drank zijn een hoop kcal's en weet niet hoe jij bent. Ik ging altijd eten bij drank, vette snacks vooral.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ververder,

Ā 

Stoppen, gestopt blijven...bleh af en toe pindasaus... :)

Maar je hebt wel helder dat minderen geen optie is.

Dat geld voor de meesten hier..en als ik de knuppel in het hoenderhok mag gooien,

is minderen eigenlijk een verkapt 'niet accepteren van'

En je rook-stop ervaring heb je in the pocket.

Ā 

Mooi dat je de challenge met je kids aangaat..

maar gestopt blijven is wel serieus werk.

Nieuwe invulling van je avonden..lijkt me niet alleen een kwestie van meer s... ;)

Ā 

Maar je humoristische toon biedt kansen!Ā 

Met wat luchtigheid zelfonderzoek doen is niet verkeerd.

Ā 

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin van de 3e week. Weet eigenlijk niet of het nu meevalt of niet. De sensatie dat ik fit (en trots op mijzelf) wakker wordt, is er wel vanaf. Afvallen valt tegen (terwijl is toch plm. 5000 calorieĆ«n per week minder binnenkrijg, zijnde 2 liter wodka en wat loslopende wijn)...Eigenlijk is het wel rustig...niet 's avonds naar de klok kijken 'of ik al mag'. Geen zorgen of er wel drank in huis is..niet stiekum toch een grotere borrel nemen dan mijn vrouw ziet (of een derde, vierde)...vroege afspraken (werk of privĆ©) zijn geen enkel probleem meer. Alleen de bbq gisteren was beetje kaal. Maar al met al: bestĀ  bevrijdend dus....Ik kom er wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn de betere berichten, Ververder! Je bent goed bezig op deze manier.

Ā 

Je ervaart een aantal voor delen van niet drinken, nu al na twee weken. Je valt wat minder af dan je gehoopt of gedacht had. Misschien ben je iets meer gaan snoepen of wat anders gaan eten? Veel mensen gaan wat snoepen, vooral zoetigheid.

Ā 

Je vindt sommige dingen wat "kaal" zonder drank. Dat heeft echt even zijn tijd nodig om daar verandering in te brengen. Je hoofd staat nog helemaal naar de gewoonte van drinken en dat duurt echt wel even.

Ā 

Goede week, succes!

Ā 

* foutje hersteld

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Phffff....mijn (lieve) vrouw, de matigheid zelve, vroeg daarnet "En hoe gaat het nu? Het gaat zeker steeds makkelijker." Ze is vergeten dat ik 30 jaar emoties (positief of negatief) heb bestreden met alcohol..en dat ik dat nu op eigen kracht moet zien te redden. Het begint pas (lijdensweg of ontdekkingsreis?), maar ik ben bang dat als ik dit zeg, dat het niet overkomt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat het in het begin idd wel zwaar aanvoelt, dat emoties verwerken, maar een paar weekjes verder voelt het echt al een stuk lichter. Het blijft niet zo, zoals het nu is. Je zal het zelf wel ervaren.

(En ik heb t ook uitgelegd aan mijn omgeving, gewoon blijven doen, ook denk je dat het niet helemaal duidelijk overkomt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je bent al verder

komt nog verder

en gaat naar verst haalbare.

Beetje ongeduld hoort bij mensen als wij.

Maar eenmaal de euforie voorbij, komt

wel de realiteit dat kleine stevige stappen

een betere basis vormen voor leren lopen

dan zevenmijls-stappen. We kunnen niets

overslaan in dit proces, hoe aanlokkelijk soms ook.

Ik heb veel gehad aan Mindfulness, in het hier

en nu valt ongeduld weg en komt er iets wat echter voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat naar een maand, vriend! Een maand droog had jij vast al een hele poos niet gedaan.

Ben je dit nou helemaal allƩƩn aan het doen?

Je hebt misschien gelijk...denk erover na...EĆ©n maand droog? Dat is 30 jaar geleden, voordat ik dronk. Denk dat ik de laatste 30 jaar max. 30 dagen niet heb gedronken - bij elkaar.. Oeps..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin van week 5...Knap hƩ! Hoe moeilijker het is, des te meer weet ik dat het moet..Helaas heb ik last van mijn darmziekte, gebruik ik stootkuur prednison en moet ik vloeibaar eten. Dus: geen drinken en eigenlijk geen eten.Dat is wel een hele toer...Maar we houden vol. Best trots op mezelf. Ik zou komende week nacht in hotel verblijven ivm werk, maar dat durf ik nog niet aan..Blijf liever thuis, onder 'strenge toezicht' van vrouw & kids, dan maar hƩƩl vroeg weg. Ik denk al na over zomervakantie 2016. 15 kg lichter, t-shirt uit op het strand ;) afgekickt en gezonder.Geen papperige kop..Beetje joggen....Mijn vrouw die trots op mij is...complimentjes van mijn baas ("Zie je wel, wat een wereld van verschil")..Is het okƩ dat ik alleen maar schrijf en lees...Misschien hebben anderen later wel iets aan mijn 'ervaring.' Dank voor lezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft is het forum er in de eerste plaats voor jezelf. Als dat voor jou op dit moment betekent alleen hier wat schrijven en verder alleen lezen, dan moety dat kunnen.Ā 

Mooi dat je alweer aan je 5e week begint! Je volgt het pad "bij twijfel niet inhalen" en zo heb ik er in het begin ook een paar gedaan. Alles wat helpt is goed.

Succes de komende week en beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...