Spring naar bijdragen

Ververder


Ververder

Aanbevolen berichten

Je gaat goed, Ververder! Leuk om dat te lezen.

Je valt 3 tot 4 ons af per week, dat vind ik helemaal niet gek hoor. Volgens mij is langzaam maar gestadig afvallen beter dan heel snel vele kilo's. Maar je gaat het horen, een afspraak bij een diƫtiste is nooit verkeerd natuurlijk.

Afgelopen weekend heb ik de 4 mijl van Groningen gelopen. Dat zouden we met een handvol frummers doen, maar uiteindelijk was ik door omstandigheden de enige. Misschien wat voor jou komend jaar? Of een keer een ander loopje, gewoon voor de fun?

Ga goed man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardlopen, zwemmen, wandelen, rustig en gestaag en dus solide afvallen... en dat ondanks gezondheidsproblemen... EN het droog houden... indrukwekkend man!!

Ā 

Heb jij eigenlijk een terugvalplan? Klinkt niet alsof je het nodig gaat hebben, in tegendeel. Maar vroeg me gewoon af of je het hebt. Ik ben zelf plannen aan het maken en het lijkt me dat ik wel zoiets moet bedenken.

Ā 

Plezier vandaag en hoop dat je lijf je de sportaktiviteiten toe zal staan. Respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig man.

Ik las slordig......... 3 km zwemmen, interval......... dat is Ć©cht een 6-pack met oud en nieuw :) .

Wat is er verkeerd aan 3 kg afvallen in 2 maand? In herstel gaat alles langzaam; vertrouwen, energie, blije gevoelens, afvallen.......................................................Ɣlles komt langzaam goed. En dat mag want je hebt je hele leven de tijd toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ververder, ook ik heb mijn oude racefiets vervangen voor een vĆ©Ć©l minder oude. (nu moet ik nĆ³g meer fietsen om niet aan te komen pfff) ahum , waar het om gaat is dat ik mezelf eindelijk iets gunde..... niet omdat ik het verdiend had maar zĆ³maar, omdat ik het waard ben. Dat had een heerlijk moment kunnen zijn maar het was een beetje eng. (omdat die fiets wel wat duurder was dan een jaar drinken, en hoeveel was ik ook alweer waard? alles?)

Ā 

Ververder, fijn dat je Ć©cht geld bespaart, nĆ³g fijner dat jij jouw leven, jouw visie, jouw relatie zo serieus neemt. En dat ook laat zien door bv die stap naar de slijters.

Heel moedig. Respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen..Monster: Ik ben niet in het Ć©cht naar die slijters geweest, maar in mijn gedachte. Zou wel een bak zijn trouwens. Ik kwam erop doordat ik mij bedacht wat ik allemaal niet heb moeten doen de afgelopen 30 jaar om elke dag aan alcohol te komen. Ik heb na mijn studietijd op 5 plekken gewoond, van de Randstad tot en met diep in Rusland (daar heb ik uiteraard pas echt de smaak te pakken gekregen). En op elke plek had ik zo mijn netwerk van adresjes: benzinepompen, avondwinkels. friettenten, stalletjes in Rusland. Man, man...wat een gedoe..en wat een vrijheid dat ik daar van af ben.

Ā 

Wat ik met dat uitgespaarde geld ga doen? Zeker iets. Een wielrenfiets is inderdaad een optie, als hardlopen toch niet aanslaat. Midweekje New York? Alle twee? Een motor is niet zo mijn ding, hoewel...als ik al die buurmannen van mij zo zie, of de slimme gedachten die Monster blijkbaar opdoet tijdens zijn ritjes ...In ieder geval leuk om over na te denken ..fijne zondag iedereen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met lopen ga je me toch niet aandoen Ververder? Dan loop ik volgende jaar wƩƩr alleen die 4 mijl :(

Lukt het een beetje? Je loopt met Evy en hebt als doel om binnen 20 weken 5 kilometer te kunnen hardlopen. Maar volgens mij ben je daar wat flexibel in.

Volgens mij is het geheim bij (weer) beginnen met hardlopen, zeker voor mannen, om het echt kalm aan te doen. Veel wandelen, heel langzaam opbouwen, geen grote stappen nemen. Er zijn volgens mij door heel Nederland beginnersgroepjes, waar je voor bijvoorbeeld een euro per keer mee kunt. Dat gaat heel rustig en kan ontzettend stimulerend werken.

Ā 

Wielrenner is het niet voor mij, dan maar liever wandelen. Motorrijden mag ik graag weer doen. Volgens mij doet Monster haar slimme gedachten niet op tijdens het motorrijden, maar is ze gewoon slim ;):)

Ā 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Ik ben niet in het Ć©cht naar die slijters geweest, maar in mijn gedachte.

Ā 

Ver,

Dat is raar maar je zou niet de enige zijn. Ik woon naast de supermarkt. Ik heb ƩƩn minuut nodig om daar te komen, lopend, dus 5 minuten nodig om te ontdekken dat ik mƩƩr moet dan ik zojuist gehaald heb , dus.................... blablabla.

Dus heb ik mijn gezicht laten zien en gezegd dat ik beter nooit meer alcohol kan kopen. Of ze me willen helpen herinneren?

Dat is niet leuk, en heb ik lƔng over nagedacht. Maar iedere cassiere kent de autochtone probleemdrinkers dus schaamte was er slechts een beetje.

Ā 

En ff wat anders, ik hoorde vandaag op het werk dat je van stevig wandelen mƩƩr afvalt dan van joggen. Ik weet 't niet. Als hardlopen niet bevalt, kun je altijd nog gaan hardwandelen. Nee, niet snelwandelen. Dat ziet er niet uit. Ik schreef hardwandelen.

Out of the box dƔƔr gebeurt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet even naar mijn vorige bericht kijken om te zien in welke week ik zit, ben gestopt met tellen. Week 10 dus. De kop is eraf, maar de trots en de euforie ook een beetje. Gisteren pizza gegeten met de jongste, ik zie overal wel drank op tafel staan (lekker koele witte wijn, hmmmm) maar het doet me nauwelijks iets. Deze week naar een diƫtiste geweest (wie had dat ooit gedacht), omdat ik niet afval ondanks tenminste 5000K minder per week. Niks mis met mijn schildklier, dat is al uitgezocht. Ze snapt het ook niet en gaat op onderzoek uit. Beetje ziekig (darmen, verkoudheid), dus van sporten is al 10 dagen niks gekomen. Ben al blij als ik mijn werkdag kan volmaken. Misschien vandaag MTB-route met mijn jongste... Fijn weekend allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je je niet goed voelt.

Hopelijk kan je toch een beetje je euforie vast houden. Dat is namelijk een goede om het vol te houden. Het is tenslotte wel een prestatie, die 10 weken! Van harte proficiat!

Zelf had ik 10 weken en sinds mijn herval 2,5. Ben ook niet zo bezig met drank, maar wel elke dag weer super blij met mijn helder hoofd!

Succes verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker trots zijn! Tien weken in the pocket, super!Ā  :rose:Ā  :rose:

Ā 

Wat mij enorm hielp was lijsten maken (online training). Lijsten met alle eventuele voordelen en vooral nadelen van drinken, vooral alle zaken die ik echt nooit, never meer in mijn leven wilde. Alle ellendige zaken die ontstonden door drinken..Ā 

Als ik die lijsten er weer eens bij pak, ben ik snel weer 'genezen' als ik dreig te bagatelliseren. En komt er toch vaak weer een stukje euforie/blijheid terug. Misschien ook iets voor jou? Het geheugen wil minder leuke dingen graag verdringen, soms lijken de voordelen meer naar voren te komen en de nadelen in een soort vergeethoek te raken.... Houdt je scherp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom helder hoofd, maar het is de roes die ik mis: het gevoel dat je een beetje weg bent, lekker dromen zonder te slapen. Je kan zeggen: Ik heb die roes helemaal niet meer nodig. Dat is waarschijnlijk het slimst. Maar je kan ook denken: Kun je die roes opwekken, maar dan zonder alcohol? Een pilletje XTC. Nooit gedaan, lijkt me best spannend om eens te proberen. Of, iets gezonder: s.x ;) of hardlopen (of allebei). Ik kom op deze gedachte omdat ik op dit moment een pianostuk aan het instuderen ben: GymnopƩdie van Satie. Minimalistische, monotone muziek maar betoverend als je het lang speelt (of hoort, bijv. op YouTube). Als je dat heel lang aan een stuk speelt raak je in een roes, een soort flow. Best lekker gevoel eigenlijk. Niet dat ik een pianotalent ben, maar ik heb het weer een beetje opgepakt (als je niet drinkt heb je tijd over)..De Canto Ostinato (ook een pianostuk) heeft bij mij hetzelfde effect. Ik heb ook iets met het kruit munt trouwens, dat blijft in je hoofd hangen. Probeer maar eens sap van AH met munt/mango/peer. Kortom: ik blijf nog even zoeken naar een gezonde roes. Iemand aanvullingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh, Ververder..... Zoeken naar een andere roes? XTC? Ben bang dat zo lang je blijft streven naar een 'roesgevoel', in plaats van accepteren hoe het leven nou eenmaal is... zonder uitschieters, extremen... Het heel moeilijk voor je gaat worden ver te blijven van verslavingen.

Maar wie ben ik... Misschien heeft iemand anders hier wel iets nuttigs aan toe te voegen, hardlopen of andere vergelijkbare sporten leveren iig gezonde endorfine, zoek het ajb alleen daarin.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roes is misschien geen handig woord, flow klinkt al weer heel anders. Voor mij: mediteren (al lang niet meer gedaan), yoga, zaalvoetballen, moeilijke klussen doen, eigenlijk alles waarbij ik me gedurende langere tijd concentreren moet en kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...