Spring naar bijdragen

Ververder


Ververder

Aanbevolen berichten

Ververder, je suggereert dat je in een roes wilt zijn om meer te ontspannen, of om makkelijker te dromen. Het lijkt een beetje op 'weg van hier' te willen zijn. Is de realiteit niet fijn genoeg (wat ik mij echt wel vóór kan stellen)? Misschien zoek je instant-bevrediging; iets wat iedere verslaafde wel moet herkennen?

Ik herken het helemaal. Maar ik ben dan ook 100% verslaafd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ververder ook jouw draadje bij gelezen en wauw wat ga je goed. Dat van die roes had ik ook en de euforie die verminderd maar echt als je doorzet wordt het allemaal weer anders en beter. Mij helpt ontspanningsoefeningen enorm daar kan ik een lekker roezig van worden. En probeer te blijven sporten maar ook naar je lijf te luisteren. Zo kom je steeds weer verververder

Liefs Pumpkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ver,

Wat je schrijft klinkt ook voor mij eng: een roes zoeken.

Wat ik wel ervaar is de behoefte om de maalstroom in mijn hoofd wat te vertragen. Gebeurt in een roes ( maar die vond ik eigenlijk niet eens leuk) maar ook door andere dingen. Zoals muziek spelen, wandelen, breien, intuïtief dansen, mediteren,... Al zou ik dan als man eerder iets van houtbewerking kiezen dan breinaalden :-)

Nuchter zijn maakt ook dat ik meer kan genieten van echte dingen. Maar ook dat emoties heviger binnen komen. En dat laatste wil ik dan wel hanteerbaar houden. Een potje huilen is gezond, maar het hoeft geen dagen te duren.

Leven zonder drank is echt anders. Volgens mij vraagt het wat tijd om daar een weg in te vinden.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt ontspaannen is ook een roes zo zie ik hem.

Een klankschalen sessie bij wonen kan ik helemaal weg zijn zonder te slapen.

Een drukke of emotionele dag kan ik een warme sauna nemen om vervolgens helemaal weg te soezelen.

Een wandeling en vervolgens lekker een kop verre munt thee of capocino alleen te drinken heeft mij ook voldoening

Koptelefoon op,op bed liggen en hele mooie zachte muziek luisteren doet ook wat speciaals met me.

Ik ervaar veel meer ontspanning..voldoening als ik alleen ben.

Dat maakt iets nog specialer.

Moet wel zeggen dat ik nu rust in mezelf moest leren.

Yoga..mindfullnes en therapie heeft mij daarmee geholpen.

Toen ik stopte kende ik totaal geen rust in mezelf.

Dus pas sinds de laatste paar jaar dat ik het ken.

Stoppen is een soort ontdekken naar jezelf.

Wat doet dit of en wat doet dat met me.

Geen mens is hetzelfde.

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Drie maanden. Wie had dat gedacht.En eigenlijk nogal probleemloos.Ongekend. Wat begon als een probeersel, is nu voor onbepaalde tijd. Misschien wel voor altijd. Ik heb weer een lekker frisse kop, niet meer zo pafferig. Iedereen zegt het, en ik ben trots. Geen zorgen meer of ik wel genoeg drank in huis heb, of ik 's ochtends wel fit genoeg ben voor werkafspraken. Wat een vrijheid.Pianospelen wordt steeds meer de vervanger. Jammer genoeg heb ik steeds meer last van mijn darmziekte. Ik ben al blij als ik de werkdag overleef, dus in de avond weinig activiteit (piano, lezen, netflix en mijn kids uiteraard). Volgend week CT-scan en wie weet weer een operatie. Spelbreker. Even geen hardlopen of zwemmen. Wel naar de dietist geweest. Want afvallen was een afgeleid doel. Ik hou nu al mijn eten bij, ken daardoor inmiddels mijn valkuilen, en zit op 1700 calorieën per dag. Dus zo om ik er ook wel. Geen problemen omhoog gekomen die moeten worden aangepakt. Laten we vooruit kijken: de dag na mijn verjaardag volgende week 100 dagen geen drank. Dat had ik beter moet uitmikken. Fijne dag allemaal! Nb. 20/11 ..Ik heb hier toch maar wat zelfcensuur toegepast....Iets meer verteld dan ik wilde..Groet.

bewerkt door Ververder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie maanden, dat is een felicitatie waard! Goed gedaan :rose:

Je ziet veel voordelen van niet meer drinken. Misschien moet je ze opschrijven voor jezelf en ergens ophangen of als een klein briefje in je portemonnee bewaren. Voor als je een keer aan het twijfelen gaat. Want dat kan zomaar gebeuren nu het allemaal gewoner begint te worden.

Ik vind het best bijzonder dat er geen zaken naar boven zijn gekomen waar je wat mee moet, nu je niet meer drinkt. Maar tel je zegeningen, zou ik zeggen.

 

Jammer dat je lichaam aan het tegenwerken is. Je had misschien de stille hoop dat dat door het niet meer drinken ook minder zou worden? In ieder geval sterkte hiermee en ik hoop dat je snel opknapt.

 

Als laatste ben ik nog benieuwd of je naar yoga bent geweest en wat je er van vond.

Ga goed, goede verjaardag volgende week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Al even hier niet meer geweest. Bijna 4 maanden droog en ik vraag me af of ik wel verslaafd was. Zo makkelijk gaat het mij af. Uit eten met tonic? Doet me niks. Als het zo makkelijk is, had ik natuurlijk ook wel eerder kunnen stoppen. Geen moment de verleiding om te denken: Als het zo makkelijk is, dan kan ik best af en toe wat drinken. Ken jezelf! Weer lekker aan het sporten. Vandaag meldt ik mij aan bij hele luxe sportschool hier dichtbij. 6 kg afgevallen! Fijn weekend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed dus

zolang je je valkuilen ziet

en er niet aan toegeeft.

De mind zet achterdeurtjes

voor ons open. Maar als het je zo gemakkelijk afgaat

kun je dat ook als teken zien dat je drank niet meer hoeft.

Zo doe ik het zelf maar. Want ergens weet ik nog wel

degelijk hoe groot mijn probleem ooit was, en dat ik daar

never nooit meer naar toe wil.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Fijne kerst allemaal. Ik heb er nog even aan gedacht om een glas wijn te doen met kerstdiner. Maar toch maar niet. Want waar eigenlijk? Voegt niks toe. Omdat ik niet mee drink, gaat het hartstikke goed met me. Ben fris, de hele dag door. Ik doe meer, ben beter bij de les. Beste functioneringsgesprek ooit (8.5!), komt ook niet uit de lucht vallen. Ik heb van het geld dat ik heb uitgespaard een mooie Volvo gekocht. Haha...Dat is niet helemaal waar, maar die Volvo klopt wel. Jonge 2e hands V70. Fitte vent in mooie auto.Wandel tenminste 5 km elke avond met de hond (lekker weertje daarvoor). Dat past voorlopig beter bij mij dan hardlopen. 92 kg (-7!). Straks ga ik nog op mijn held lijken. Zie: http://alcoholmastery.com/blog/

 

Fijne feestdagen allemaal...

bewerkt door Ververder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...