Spring naar bijdragen

Ververder


Ververder

Aanbevolen berichten

Week 5 en lees jezelf toch wat super! Je ziet een risico en gaat niet stoer doen, niet onderhandelen............ je doet wat jij denkt dat het verstandigst is. Dat heet krachtig volgens mij.

Balen van die ziekte en dat vloeibare voedsel. Het is nu niet anders.

Groot gelijk dat je trots bent op jezelf, je hebt er alle reden toe!

 

Ronja, als jij gaat kijken, mag ik dan met je mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Week no. 6. Dag 33 (of zo, ik tel niet meer). 35.000 Kilocalorieën minder. Ik heb trouwens een extra steuntje in de rug gevonden: http://alcoholmastery.com/ Geweldige vent. Hij heeft 80 filmpjes online, dus ik kan nog even voort...Het gaat mij wel lukken, alleen zo verdomde jammer dat alcohol zo lekker is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7000 kcal moeten er extra verbrand worden om 1kg lichaamsgewicht te verminderen, dus jij bent ong. 5 kg afgevallen?

Compensatiegedrag in de vorm van snoep daargelaten, zul jij je nieuwjaarsduik al zonder die 15 kg kunnen doen.

Ronja en ik komen kijken. Ik beloof dat ik zelfgemaakte erwtensoep mee zal brengen. dwz, de slager heeft het zelf gemaakt.

 

Adonis-wil-verder: wij gaan keiharde afspraken maken onder voorbehoud. ( :wacko:)

1. Clean tot de nieuwjaarsduik.

2. Mijn slager maakt verse erwtensoep op oudejaarsdag.

3. 15 kg afvallen (jij he, niet ik)

4. Jij hebt dan weer meer sex, reeds inherent aan afspraak 1 als ik goed heb meegelezen.

5. Je hebt publiek dat kaartjes koopt in de voorverkoop! óók clean!

 

 

 

Ververder, nu serieus:

Wat fijn dat het droog blijven je zo meevalt. Wat fijn voor jou en je omgeving dat je ondanks je ziekte en de bijbehorende leefregels, dieet en zo, clean blijven steeds belangrijker bent gaan vinden. Wat zal de omgeving zich serieus genomen voelen.

Fijn dat je even bijkletst, dank voor het delen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Wat zal de omgeving zich serieus genomen voelen.

 

Die houden we erin. Je snapt waar het over gaat...Dat afvallen valt tegen: 1,5 kg nog maar...Ik gebruik tijdelijk prednisol, waardoor je vocht vasthouden en vreselijke trek krijgt in snoepen. Dus als 10 kg wat jou betreft oké is, neem ik de uitdaging graag aan. Clean tot nieuwjaar: eitje..ik doe het niet voor nix...Dank voor je topreacties...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) Ververder. Leuk je te lezen en bewondering voor je hoe je het allemaal aanpakt. Het klinkt mij in de oren dat je een fijn en warm gezin hebt waar goed op je gelet wordt en waar humor er mag zijn. En waar ze je goed steunen al snappen ze misschien het proces waar je inzit niet voor de volle 100%. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je op het strand in 2106 zonder pafferige kop en zonder t-shirt. Ik kom dus net als Ronja en monster bij je kijken. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zevende week. 44 dagen, 280 Euro bespaard, 35000 KCal minder. 2 kg afgevallen, dat is dat wel weer een tegenvaller, maar dat lijkt mij een kwestie van tijd. Niet meer drinken wordt een beetje routine. Het duurt dus 6 weken om een gewoonte eruit te slijten, en daarna lijkt (?) het een kwestie van er niet meer intrappen...Afgelopen week voor het eerst zakelijk gegeten, terwijl anderen wel dronken. Geen enkel probleem. Alleen slapen is nog wisselend. Ik volg trouwens niet 'het boekje.' Je zou ipv drinken, iets anders moeten doen (bijv. 's avonds wandelen, nieuwe hobby). Maar mijn avonden zijn eigenlijk hetzelfde behalve dan dat ik niet meer drink. Ik word wat gehinderd door mijn darmziekte, waardoor ik na mijn werk de pijp wel leeg heb en vooral thuis op de bank verblijf (ook best gezellig hoor). Aandachtspuntje.... Was van plan om mij aan te melden voor yoga...laten we dat maar als het doel van de week stellen. Fijne dag allemaal.

bewerkt door Ververder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh..ik heb gisteren mijn bloeddruk laten controleren. Die was altijd te flink te hoog, plm 150/110, waarvoor ik medicatie heb. Nu is die gedaald tot een perfecte 120/75. De huisarts was helemaal verbaasd. Over motivatie gesproken. Meteen ook maar begonnen met zwemmen (afgelopen zaterdag) en  hardlopen, gisteren. Met de app van Evy, voor de kenners, die er naar toe werkt om binnen 10 weken 5 km te kunnen rennen. Ik maak daar gewoon 20 weken van, maar dat boeit niet. Natuurlijk wel in het donker, want het is geen gezicht..haha..ik met mijn 95 kg...Nu heb ik nog een kleine beperking in dit opzicht, maar die hou ik voor mezelf. Tot mijn verbazing heb ik de 1e training volgehouden...dat had ik niet verwacht. Om mezelf te trakteren ga ik dit weekend ook maar leuke hardloopbroek/shirt aanschaffen. Ik zie mezelf volgend jaar zomer al lopen....Doei...    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jongens...Moet je eens voorstellen. Zaterdagmiddag, lekker herfstzonnetje. Drukke week gehad met paar mooie higlights. Mijn vrouw werkt en komt zo thuis. Ik heb bijna de hele middag in de keuken gestaan. Curry (niet uit pakkie hé), vietnameese loempia's, komkommeryochurtsalade...En dan...na 2 maanden 0,0% een heerlijk glas droge goede wijn....Wat zou dat toch goddelijke zijn...Wie doet er mee ;) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardlopen: ik heb weer wat last van mijn vervelende darmziekte, dus gisteren even niet. Zit nu op de 4e les van Evy (hardloop-app). Valt niet tegen. Vanavond ga ik doen: hardlopen naar zwembad (3 km, interval)..3/4 uur zwemmen, en wandelen terug. Morgen: tata...2 maanden! De eerste 2 maanden van nooit meer drinken...Mijn alcovervanger luistert naar de naam Grodino. Héérlijk! Afvallen valt tegen (99->96), dus ik heb daarom maar een afspraak gemaakt met de diëtiste. Ik en een diëtiste, wie had dat ooit verwacht. Het knopje is blijkbaar echt om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...