Spring naar bijdragen

zondag 16 augustus 2015


eline

Aanbevolen berichten

Eline, niet op zoek gaan naar iemand die misschien je gevoelens/emoties snapt. Hoe zoek je die??

Door je gevoelens/emoties te uiten komen de mensen die je snappen vanzelf naar je toe.

 

Hier op het forum, maar ook in meetings.

Ik sta er versteld van hoeveel mensen mij snappen, zelfs als ik mezelf niet (helemaal) snap.

Sterker nog, ze snappen mijn gevoelens/emoties soms béter dan ik ze zelf snap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik toch af en toe een gevoelloze, egoïstische ...... in mijn relatie!

Als ik niet lekker in mijn vel zit verwacht en verlang ik toch vooral medeleven, begrip, een beetje extra aandacht en liefde, wat ruimte en tijd voor mezelf enz. Dingen om die lastige momenten door te komen en wat draaglijker te maken...

Maar is het een keer andersom...

Vanmorgen was ik al om 06:30 wakker met onze kleine. Geen probleem hoor! Gaan we lekker naar beneden en laten mama nog lekker even liggen. Tot zover prima!

Tot 08:45 zit ik vervolgens langzaam de irritatie op te bouwen dat zij (mijn vriendin) maar niet naar beneden komt. Het is namelijk al de zoveelste keer sinds de vakantie dat zij lekker blijft liggen en ik vroeg beneden zit met de kleine. Arme ik! Wat ben ik toch zielig.

Ik ga hierbij volledig voorbij aan het feit dat ze al een aantal dagen niet lekker in haar vel zit. Dat ze ontzettend moe is, overal pijn heeft enz.

Om 08:45 ga ik even bij haar kijken en vraag hoe het met haar gaat. Ze verteld dat ze heel erge hoofdpijn heeft. In plaats van enig begrip te tonen denk ik direct ; Alweer! Ze heeft alweer hoofdpijn! Ppfff. Vervolgens maar weer naar beneden gelopen.

Ik had ook kunnen zeggen dat ik het vervelend vond voor haar en dat ze maar even rustig aan moest doen...

Om half 2 ligt ze nog op bed en ik zit flink geïrriteerd beneden. Gedachten die ik heb zijn o.a. :

Hoe kan ze dit nou maken op mijn laatste vrije dag voordat ik morgen weer ga werken..

Hoe durft ze zo zonder overleg te besluiten om de hele ochtend lekker op bed te blijven liggen ..

Om kwart voor 2 ga ik naar haar toe en vraag geïrriteerd; Wat doe jij hier nu nog steeds? Mijn ondertoon wordt opgepikt met alle gevolgen van dien.

Ik had me ook zorgen kunnen maken om haar. In de loop van de ochtend nog eens bij haar gaan kijken hoe het gaat. En om kwart voor twee kunnen vragen of het wel gaat en of ik iets voor haar kan betekenen.

Maar dat doe ik niet:-( Ik ben vooral bezig met mezelf en hoe zielig ik ben door de gevolgen van haar toestand...

Af en toe word ik zo gestoord van mijn gedrag. Waarom doe ik toch zo? Dat verdient ze niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf,

ik zie mezelf ook niet áltijd als gevoelloos en egoïstisch. Ik heb het specifiek over mijn gedrag binnen onze relatie.

Na jullie berichten heb ik haar het stukje laten lezen. Schrijven blijft voor mij in zo'n situatie makkelijker dan praten.

Het heeft geholpen. Ze herkende het gedrag en gaf aan dat ze het zelf ook vaak doet.

Ze vond het ook fijn om te weten dat het me niet lekker zit dat ik het zo aanpak. Ze ervaart hetzelfde over haar aandeel.

We communiceren wel maar vaak te laat en daardoor beladen en op de verkeerde manier. We vinden allebei onszelf het meest belangrijk en vinden het moeilijk om de ander iets te gunnen.

Dat komt voor een deel omdat we onszelf allebei, in onze relatie, een periode hebben weggecijferd voor de ander. Dat zit ons op dit moment behoorlijk in de weg.

Ik zie het maar als voer voor de relatietherapie ;-)

We zijn er nog lang niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent er nog niet Lucide

maar als ik dit zo lees dan zijn jullie

erg ver toch. Je schrijft hier meteen je

zelfinzichten na het gebeurde, leest de reacties en doet er iets mee.

Dat laten lezen is makkelijker (lees beter?) dan uitwisselen want je verzandt niet meteen

in argumenten over en weer; niet in beschuldigingen, maar juist in samen erkennen (1e stap?☺).

Voer voor de relatietherapie, wie weet.

Oefenen hiermee is al relatietherapie

met jullie samen. Wat zeg ik gamma!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook weer op honk.

Bol, denk dat we beide niet zo gemaakt zijn voor het verkoopvak of het nu wel regent of niet! ;)

Al speelt heel vaak vanwege de regen je spullen moeten bedekken omdat ze anders stuk gaan, ook wel heel erg mee. Mensen kijken en voelen, niet kopen graag. Vooral dat laatste zouden we misschien wel kunnen leren om ze van wel kopen te overtuigen, maar daar ligt mijn passie niet zo, de jouwe wel?

Bovendien speelde ik best een beetje vals, vind je ook niet? :D (alles voor een weggeefprijs aanbieden, net niet gratis)

 

Verder heb ik me niet zo aan de regen gestoord, behalve dan dat ik het echt heel zonde vind dat al jou spullen nat geworden zijn en nu flink moeten drogen en wellicht schade hebben ondervonden. Vind ik echt heel zonde van de passie die je erin gestoken hebt, want dat is echt te zien. Misschien niet meer voor dit soort van markten gaan maar braderieën? Mee denk tip, geen conclusie. Volgens mij speelde ook mee dat mensen niet graag op hun knietjes gaan in de blub voor mooier maak dingen. Die zoeken ze geloof ik liever hoger van de grond.

 

Nu ja, kan er nog een langer verhaal van maken, maar dat doe ik niet. Iets wat ik aan het leren ben. Vond dat deel van mijn dag, in ieder geval super leuk!

Om daarna naar nog naar een kinderfeestje te moeten, was nogal vermoeiend zal ik het maar zo zeggen. Niet erg, ben blij dat ik het deed, maar vergde nogal wat omschakelen.

Dus nu ben ik moe. Kapot moe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sieraden moeten ook wel een beetje een mooie omgeving hebben, vind ik. Een mooie doek over een tafel heen scheelt al veel. En niet teveel sieraden. Die kunnen altijd later getoond worden als de klant echt interesse heeft.

 

Is een webshop niet iets voor je, bollie? Opencart is gratis en vergt niet al te veel speciale kennis. Foto erbij, tekstje erbij. Ik heb er nog eentje leeg draaien op mijn servertje. http://shop.urpp.nl/

 

Daar mag je wel mee oefenen, Bollie. Om te kijken of het iets is. Dan verkoop je sieraden 24xuur per dag. En dan heul veul promoten op facebook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van de discussie vrijdag over binding en verbinding ben ik verder gaan zoeken en vond een TED-talk (in het Engels) die op 03:12 begint over verbinding en behandeld schaamte kwetsbaarheid, eenzaamheid en het taboe en de angst hieromheen, zelfliefde (sense of worthiness) en dan op 15:20 de relatie met verslaving en onze neiging om kwetsbaarheid af te stompen waarbij we zowel nare emoties als de mooie emoties afstompen....... Het is niet puur 20 minuten documentaire over alcohol. Het is veel breder en het verbind thema's op een manier zoals ik ze niet eerder verbonden had. Voor mij is de sense of worthiness de missing link en het punt om aan te werken. Het waarom en het hoe is me duidelijker geworden.

 

Ik vond het 20 minuten wel besteden tijd maar de eerste 03:12 minuten echt doorspoelen naar mijn mening.

 

Edit....vond de youtube versie en die heeft Nederlandse ondertitels. Doe het met een hotlink want anders is het zo megagroot op de dagenraad.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook stalletjes op de albert cuyp markt die sieraden verkopen. Ook niet echt de goedkoopste markt om te staan. Dus dat er verdient kan worden met sieraden op een markt, dat blijkt wel.

 

Overigens kun je ook sieraden verkopen aan de winkels zelf. De toeristische winkeletjes langs boulevards, stranden, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik mijn telefoon maar eens zelf geupdated. Ik werd er een beetje gek van dat ik nog met een oude android versie op mijn telefoon had. Dus zelf maar een de nieuwste android er op gezet.

 

En eh dat ging niet helemaal goed. Hij kwam niet meer op zeg maar. Ik zag alleen een logootje. Verder niks.

 

Na een emotionele rollercoaster de telefoon maar weggelegd. Niks lukte. En na een paar minuten, voila, kwam ie zelf op met een schermpje om de installatie helemaal te voltooien. :)

 

Pfff... computers... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...