Spring naar bijdragen

Woensdag 12 augustus

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

niet helemaal off topic maar lees net iets over floating en dat het ook kan helpen bij verslavingsproblematiek, en concentratie, depressie etc.

de eerste afspraak staat, zowiezo al lekker om  te drijven bij 35 in zout water....wat me niet duidelijk is of je dat met of zonder zwemkleding doet dus die vraag maar per mail gesteld :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ruik heel slecht, ik kon bijvoorbeeld nooit ruiken of een ander gedronken had en heb van mezelf nooit goed beseft hoe erg iedereen het kon ruiken.

Floaten op zout water; is dat niet hetzelfde als het zoute bad in een sauna waarop je ook kan drijven/floaten? Geen ervaring met floaten maar dat zoute bad ken ik wel en dat vind ik heerlijk. Floaten is dus individueel, dan kom je denk ik wel meer tot rust vergeleken met een bad met best veel anderen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen!

Yo, zenuwen en niet goed eten? Je blijft toch wel goed voor jezelf zorgen hè? Dat is het belangrijkste en als het moet, dan gaan alle andere zaken maar even een tandje lager.

Rapi, veel plezier met je bijna vrije dag. Ga je iets bijzonders doen, of gewoon een beetje luieren?

Bertd, mooi man. Je klinkt lekker opgewekt.

Ik heb een mooie dag in het vooruitzicht en ga daar van genieten. Inclusief een aantal motorkilometers.

Fijne dag voor iedereen, sterkte voor wie het nodig heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wél helemaal off topic:

Ik zie hier jowan ingelogd, met kleine jee, en dan zie ik ook JoAnn staan wier naam ik in gedachten net zo uitspreek als jowan en die gebruikt

in die hetzelfde klinkende naam TWEE hoofdletters..

Fin ik gewoon grappig om te constateren. Niks geen diepgang. Heb ik wel vaker last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nou even zereneus terug op die lichaamsgeur: ik denk dat die bij mij flink veranderd is sinds ik gestopt ben.

En daarmee bedoel ik niet de "alcoholwalm" om me heen, die ik overigens zelf nooit gewaar was.

Als ik bijvoorbeeld met een vinger stevig achter mijn oor wrijf er er dan aan ruik, die geur bedoel ik. Wat uit je huidopeningetjes komt. Dat is structureel anders, fijner geworden.

Oei, dit is wel heel openhartig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed blijven eten hoor Yo ondanks drukte en spanning, juist met drukte en spanning ouderwetsche regelmaat. Ik kan er met mijn wisselende diensten ook zo'n puinhoop van maken. Niet ontbijten, dan een warme lunch als ontbijt die te zwaar is als eerste maaltijd en midden in de nacht na mijn dienst nog staan bakken.....in de onregelmaat die daar oorzaak en gevolg van is gedij ik toch minder goed als wel ontbijten lunch avondeten blijven volhouden op normale tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er wel van overtuigd dat ik anders (minder aangenaam) rook toen ik nog volop in gebruik was.

Als ik 's morgens nat van 't klamme zweet wakker werd rook dat niet al te fris.

Overdag zal het niet anders geweest zijn omdat ik het bij de minst geringe inspanning al loeiheet had.

En dan heb ik die constante "kegel als van een kroeg in de vroege ochtend" die om me heen moet hebben gehangen

nog niet eens meegerekend.

M'n zweet voelde ook plakkeriger. Terwijl ik toch elke dag een douche nam als ik daartoe enigszins in staat was.

Ik merk dat ik de afgelopen zomers veel beter tegen de warmte kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG je hebt gelijk, het zijn waarschuwingssignalen. (RWS heten die dingen in Amerikaanse verslavingstaal: relapse warning signs)

Ik weet niet hoe ik rook, was altijd met kauwgompjes en parfum in de weer. Maar als ik nu de mensen om me heen ruik die drinken, kan ik me er wel iets bij voorstellen. 

Mijn eigen reukvermogen is ook stukken verbeterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik ook, mijn reuk is nog steeds niet super maar ik ruik nu veel meer. En ergens heb ik ook echt het idee dat ik beter ruik. Sowieso stonk ik na teveel drinken en de kater eruit zweten. Dat is ronduit vies maar ook op niet hangover momenten rook ik toen anders. Zo subtiel als eens aan jezelf snuffelen en toch iets van verschil merken. Zou je eigenlijk een ander moeten vragen maar mensen die daarop eerlijk antwoord geven zijn dun gezaaid. Niet roken is qua reukvermogen trouwens helemaal een groot verschil. Wat smaakt alles lekker nu en wat kan eten een subtiele lekkere geur hebben en wat voegt die geur toch zoveel toe aan de totale beleving van eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On topic dan: bij elke conversatie een smintje nemen, vooral 's morgens. Een stap naar achter doen als iemand te dichtbij stond. In paniek raken als ik ze niet bij me had, en ze dan voor mn werk nog ergens gaan kopen. Als het onverwachts kwam, zo'n gesprek, dan heel binnensmonds gaan praten of heel zacht, met het risico dat ze je dan niet verstaan en t harder moet herhalen. De angst dat iemand er toch iets van zou zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedefrummelneuzen deze ochtend ;)  Dagelijks (nog) steeds last van trek/zucht naar 

wijn in de middag... vandaar:

Dagpact:

Gipsy

Kaboutertje

Blondie

BillyBob

Marc
Akkordeon
jowan
ietjefietje
Joris

Onze reukorgaan:
Geuren worden in onze oudste geheugen opgeslagen en hebben ook alles te maken met emoties.
Als ik bijvoorbeeld diesel ruik, dan brengt dat mij direct terug naar een haven op Tahiti, waar ik als
7-jarig jongetje was. Lichaamsgeuren zijn ook een gevoelig onderwerp bij menigeen. Ik had in de
jaren tachtig eens een vrouwelijke collega die een enorme zure lucht met zich meebracht.
Maandenlang durfde niemand dit ter sprake te brengen bij haar...
Ik rook een keer bij een Opticien zijn kegel, ben er nooit meer klant geweest.
Als er in een winkel overduidelijk gerookt wordt, dan kom ik er ook niet meer graag.

*of is het 'ruikte'?
bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, boodschappen binnen, ochtendgym overgeslagen, met als smoes dat ik toch al te laat was,omdat programma al begonnen was, toen ik net mijn boodschappen uitpakte.

Nu, heerlijk aan de koffie,met stroopwafel.

Straks naar de fietsenmaker, remblokjes moeten vervangen worden

Dan naar natuurgeneeskundig therapeut

Was daar 3 maanden geleden i.v.m. mijn extreme vermoeidheid.

Daar gelukkig al flink van opgeknapt

Zal ik vertellen van mijn koffie en stroopwafel?

Mag natuurlijk niet he.

Daarna ga ik bolchrisanten halen, voor bij de voordeur.

Dan eten, even werken, en dan bij ex eten, die bijna weer latex gaat worden geloof ik :blush:

En ja, ruiken naar drank, wilde ik ook niet, dus altijd een flinke pot pepermunt op tafel, die ik kon nemen voordat ik weg ging.

En dan ook nog een kauwgom erachter aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepermuntjes lust ik niet. Associeer ik teveel met camouflage. Als ik een pepermuntje neem ben ik nog altijd "bang" dat

m'n ega me van top tot teen en diep in de ogen gaat kijken.. Zij walgt trouwens ook van de lucht van pepermuntjesadem..

Toen ik nog ambulante "zorg" had bij de verslavingszorg hier in de stad nam ik altijd een paar rolletjes pepermunt mee die ze

daar in schaaltjes hadden liggen..(?) Zie ze nog wel liggen tijdens NA-meetings die in hetzelfde gebouw gehouden worden.

Maar neem liever een koekje met witte chocolade waar ons "koekiemonster" (is servicepositie, zorgt voor koffie, thee en koekjes)

elke week zorg voor draagt dat ze er zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rook mezelf niet meer...ik had het nietmeer in de gaten.

Ik nam ook niet met regelmaat een douche.

Ik was op...haren waren vaak heel vet

Werken..drinken..slapen

Dat was op het laatst mijn dagbesteding

En ik snap niet hoe ik het zolang heb vol kunnen houden

Hoef ik ook niet te snappen is niet meer van toepassing :)

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...