Spring naar bijdragen

Zondag 9 augustus


blondie6173

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Kids weer naar hun vader.

Het is weer stil in huis, daar moet ik altijd aan wennen, maar ga gewoon leuke dingen doen en wat dingetjes in huis.

Wespen steek is nog steeds dik en rood, maar dit zal wel met een paar daagjes afzwakken.

Vandaag 5 weken niet gedronken, helemaal blij.

En eerlijk gezegd kost het me dit keer weinig moeite dit keer.

Ik denk dat mijn oudste zoon vandaag weer hier staat.

Ga nu even een bakkie dien bij mams.

Tot Later.

Gr. Bighamster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant! Ik hoorde vanochtend op de meeting ook al iemand zeggen dat het nuchtere leven saai zou zijn.

Voor mezelf geldt dat absoluut niet.

Ik denk dat als je alleen stopt met je middel (staat niet gelijk aan je verslaving stopzetten!) en verder niet veel meer doet, dat dan saaiheid en verveling toe kan slaan.

Voor mezelf koos ik voor de aanpak van AA/NA en dat is je leven opnieuw inrichten op andere standaarden.

Daarvoor hoef je maar één ding te veranderen: alles!

Persoonlijk vind ik dat zo boeiend en leuk dat ik nooit meer terug wil waar ik vandaan kom.

Ik leer elke dag nieuwe dingen en alhoewel het zelden van een leien dakje gaat beschouw ik mijn nieuwe leven als een feest, 40.000 keer beter dan het was.

Verre van saai en vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek je nu bevestiging in je enthousiasme Jowan, voor mij is het gewoon dagelijks overleven.

Iemand die tegen mij zegt het leven is een groot feest, of zweeft of moet nog goed neerkomen,

in mijn optiek hoor.

Dit is vaak euforie en dan komt realiteit weer om de hoek kijken.

Denk vaak dat het maar goed is dat de mens gemiddeld 80 wordt, want worden we ouder zal elke

alcoholist weer terugvallen en ja zie de wereld vandaag wat negatief,  maar het leven is een groot feest krijg ik mierentietjes van....

Nogmaals excuus, zo mooi als Jowan het leven ziet, zie ik dat toch echt niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Toine...

Dat doet me wel wat, hoe jij het leven ziet, en je kijk op de alcoholist die altijd weer zal terugvallen.

Ik wens je toe dat die kijk ooit zal veranderen - als je daar tenminste behoefte aan hebt, want misschien is het zo ook wel prima voor jou? Of niet?

 

Ik deel wel in jowans enthousiasme. Het leven 'een groot feest' noemen, zou ik misschien niet snel doen. Dat is - in mijn ogen - ook weer een etiketje op het leven plakken, een positief etiketje weliswaar, maar toch. Het leven is wat het is en sinds ik ben gestopt met drinken, lééf ik het, voel ik me stabiel, in balans, dankbaar dat ik leef, in verbinding met mezelf en de wereld, en ja, eigenlijk heel 'gelukkig'. Maar stoppen was niet het enige dat me daar bracht. Het was een (noodzakelijke) stap, maar ik heb nog veel meer gedaan. Of eigenlijk heb ik niet eens zo veel gedáán… Ik ben vooral opgehouden met veel dingen. Acceptatie en zelfliefde waren (en zijn) de sleutelwoorden in mijn proces.

 

Ik heb er wel vertrouwen in eigenlijk dat het ook zo zal blijven, in de basis, ondanks alles wat er nog op mijn padje zal komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondag, ik zit wat te mijmeren op een balkon, met af en toe een glimp van de zon die door de bewolking heen probeert te komen...

Ik besef me dat het leven voor mij nog geen feestje is maar het is gelukkig al lang niet meer de hel die het was gedurende mijn gebruik.

Ik voel meer, ik ervaar meer, ik onthoud meer, ik doe meer, enz. Dat is soms heel zwaar en soms heel mooi. Het geeft me namelijk het vermogen terug om weer van de kleine dingen te genieten, daar écht iets bij te voelen en omdat ik me die momenten naderhand nog voor de geest kan halen kan ik ze inzetten als motivatie om deze nieuw ingeslagen weg vol te houden.

Dat is fijn, heel fijn!

Vandaag besef ik me bijvoorbeeld hoe mooi het is om vader te zijn. Hoe mooi het is om hem dingen te leren en hoe mooi het is dat ik, zoals ik nu ben, wél een goed voorbeeld voor hem kan zijn. Ik zal niet alles goed doen maar ik doe er alles aan om in die buurt te komen.

Ik besef me ook hoe belangrijk het is dat ik deze stap gezet heb nu hij pas 17 maanden oud is. Hij zal zich (mits ik zo door ga) als hij ouder is, in tegenstelling tot mijzelf, niet zijn vader herinneren als de man die altijd samen was met een fles bier, de man die geregeld praatte met dubbele tong en uit zijn mond stonk, de man die zijn leven vooral op de bank doorbracht en ga zo nog maar even door...

Dat is toch mooi?! En dat verdiend hij ook! Ik hoop zo dat hij later vooral goede herinneringen aan mij zal hebben. En de gedachte dat ik hem die alleen kan geven als ik ADB ben zal me sterken op de momenten dat ik het nodig heb.

Het leven is dan misschien niet één groot feest, het kan op momenten wel heel erg bijzonder zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef het hier al eerder geloof ik, er bestaat een levensgroot verschil in denken en voelen tussen een zuiper en een stopper.

Terwijl dat het in wezen maar een klein stukje is om van de ene in de andere situatie te geraken.

Toen ik zoop zag ik het ook allemaal negatief en had ik op alles en iedereen commentaar. Misschien zie ik wel teveel van mezelf terug in de bla bla bla van toine, dat het daarom is dat ik het niet graag lees. Ik ben overigens blij dat er vandaag iets inhoudelijks gemeld wordt waar ook meteen op gereageerd wordt, dat geeft hoop.

Veel mensen brengen een nuance aan op "het leven is een feest". Dat is goed en ook begrijpelijk. Iedereen komt ergens anders vandaan. Zonder me te willen verbijzonderen, ik kwam uit de hel, een plek waar ik nooit meer naar terug wil. De gekozen aanpak verhindert me te stellen dat ik nooit meer ga zuipen. Die belofte kan ik strikt genomen ook niet doen, zeg nooit nooit. Maar mijn motivatie samen met het plezier wat ik heb in mijn manier AdB te worden en te blijven maakt dat het daar praktisch wel op neerkomt. Ik leef nu. En dat deed ik toen bijna niet meer.

 

Er is een oplossing. Er is reden voor hoop. Er is een belofte. Geef jezelf een kans. Je hoeft het niet alleen te doen, maar je moet het wel zelf doen.

Het is triest te lezen en te beseffen dat er mensen zijn die volstaan met het stoppen van het middel maar ik de worsteling en strijd blijven zitten omdat ze verder niets veranderen. Er is zoveel meer mogelijk dan dat.

Het besef dat het geluk niet uit een fles komt, maar al ergens in je zit is een goed begin.

Met alcohol los je alles op: je vragen, je antwoorden, je leven, je vrienden, je leven; alles gaat eraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jowan ik bedoelde met mijn berichtje niet dat het nuchtere leven saai is maar dat het saai begint te worden dat ik elke dag zeg: hier is alles goed.  Was een beetje luchtig bedoeld.

Ik geloof dat ik dat wel wist, Vlokje. Het was gewoon een te mooie kapstok om het aan op te hangen, dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet het niet jowan, de signalen waren sterk genoeg, had ook al dagen een zenuwachtig gevoel, onrustig, had het in mijn domme hoofd gehaald, dat, als ik eenmaal wat zou drinken, dat gevoel wel over zou gaan, ik wilde me ontspannen voelen, even niet die zenuwachtige druk om mijn maag en even geen gespannen spieren, het kon me ineens niets meer schelen.

Ja, wat moet ik veranderen, toch weer goed leren om met trek om te gaan, vertrouw mezelf nu niet meer....

Ja, de draad weer oppakken, het lijkt zo gemakkelijk en ik doe het gelukkig ook wel meteen weer, maar dit voelt toch steeds weer niet goed...

Voortaan maar gaan ontspannen, wandelen, zwemmen fietsen, dat soort dingen...

Veranderen: wat denk je ervan om alcohol in het vervolg niet meer als geschikte probleemoplosser te zien? Alcohol is geen vriend van iemand die verslaafd is, voor ons is het een vijand die genadeloos toeslaat als je even een zwakte toont. Je hebt het zelf een paar keer meegemaakt helaas. 

Zet "vriend alcohol" buiten de deur en nooit meer erin, geef aan jezelf en anderen toe dat je er niet tegen kunt, dat het niets voor je is, dat je er allergisch voor bent. Dat is een goed begin. Verder hielp mij goed om eerlijk tegenover mezelf (en dus ook anderen) te zijn, mijn motieven na te gaan.

En zoek hulp, daarvoor is onder andere dit forum.

Niemand kan je helpen als je achteraf komt melden dat het je niet gelukt is om droog te blijven. Ik heb van diverse mensen hier een mailadres en telefoonnummer, dat kun jij ook, ik zou het doen en gebruiken als ik in jouw schoenen zou staan. Contact zoeken als je voelt dat je begint te schuiven, dan is er nog hulp mogelijk.

Je hoeft het niet alleen te doen, maar je moet het wel zelf doen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ietje wat een naar nieuws...

 

Ik denk dat als iemand zo bot had gereageerd en mijn huisdier had gedood, dan denk ik dat ik die persoon geweld zou hebben aangedaan. Vervolgens zal ik dan een paar jaartjes de bak in moeten, denk ik.  :( 

 

Woedebeheersing is wel iets wat ik nog aan moet werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal, :)

 

Nou Olle is veilig aangekomen bij m'n maatje en alles is goed gegaan. Toen de kooi in elkaar gezet was wilde Olle met alle geweld in de kooi en begon meteen aan haar bel te trekken. Een teken dat ze zich prettig voelde. Je zag dat ze alle nieuwe geluiden in haar opnam en toen Lorre (de papegaai van mijn maatje) begon te praten werd ze helemaal wild.

Ikzelf heb me vandaag wat tegenstrijdig gevoeld. Van een kant voelt het goed, van de andere kant voelde ik me af en toe toch wat schuldig. Dit ken ik van mezelf en moet gewoon slijten.

Nu ga ik eens kijken wat voor 'n lekkers ik kan gaan maken, en daarna plof ik op de bank. Ben toch best moe.

O ja vanmiddag een kitten opgehaald van 2 dagen oud. Het moedertje had die kleine verstopt onder een boom, dus was het flink onderkoeld en bewoog niet meer.

Gauw onder m'n t.shirt gedaan en het kleintje kwam weer tot leven. Das altijd weer erg fijn als je zo'n kleintje weer voelt bewegen onder je t.shirt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje ik heb jouw berichtje gelezen. Dat zijn altijd hele verdrietige dingen om je dier op deze manier te verliezen.

Maar hoe komt die hond in jouw tuin??????? Want honden mag je niet los laten lopen, daar kan je, zeker als hij een ander dier dood, een fikse bekeuring voor krijgen. Ik zou als ik jou was toch de politie even bellen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, wat naar...

Bolletje, komt goed zo te horen met Olle, maar toch voelt het als verlies. Zal moeten slijten.

Hier eindelijk in de onderste, achterste doos in mijn trapkast de autopapieren opgeduikeld.

Morgen dus maar even achter verzekering aan en dan is het wachten.

Zal mijn ouwe bakkie wel missen.

Ze heeft me altijd overal en nergens heen gebracht, zonder mij ooit in de steek te laten...

Behalve dan onderweg naar Bolletje met Puck, maar gelukkig was er toen de reddende engel Igor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Ietje weg gelopen? ja dan kan je niet veel. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie verdrietig zijn. Konijnen kan je ook los laten in huis, ze zijn zindelijk en lieve dieren. Hoe is het nu met je dochter?

 

ja hoor Blondie het slijt. Net belde maatje op. Olle heeft al gefloten en vroeg daarna "mooi hé?" Dat heb ik haar geleerd. Iedere keer wanneer ze floot zei ze "mooi hé"en keek me dan aan. Maatje lachte zich wild.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Ietje!!! Wat erg! Vreselijk lijkt me dat

Wij hebben 2 dezelfde konijntjes .. het idee alleen al :(

Verder lezend valt mijn mond weer open bij lezen van jouw reaktie Agnieta. Tjonge jonge, hoe krijg je dat voor elkaar.

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saaiheid, heb er vandaag aan zitten denken in relatie tot drinken. Het leven zonder drank een groot feest. Bij mij gaat dat er ook niet in. Dan zou ik mezelf iets wijsmaken. Terras, uitgaan, doorzakken, hele lange gesprekken met de fles op tafel.....ik kan niet doen alsof ik daar niet van genoten heb en dat drank alleen hel en verdoemenis is. Het punt is alleen die noodrem van ons......na een halve fles wodka of meer is drank echt niet een feest meer. En die situatie was te vaak en werd steeds vaker en erger. Daarom moet ik wel drastisch zijn en niet drinken. Dat geeft verder niet en ik geniet nu van heel veel dingen in het leven. Ben het met Yo eens en vooral het punt dat er behalve niet drinken er nog zoveel stappen zijn waar ik mee bezig ben en juist de energie en helderheid nu voor heb. Van mezelf houden, er meer kunnen zijn voor mensen om me heen waaronder op het werk en prive en meer sporten, ook heel belangrijk voor me. Ben ook simpelweg trots op mezelf dat ik nu laat zien dat ik het wel zonder afhankelijkheid van middelen kan. Ik geniet van de vele dingen die ik nu doe en ik zou niet terug willen naar gezuip. Want dat is het hele probleem een glaasje dinken kan wel feestelijk zijn maar daar stopt het nooit. Zo is het nu eenmaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...