Spring naar bijdragen

Zondag, 19 juli 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Morgen jowan, Eline, Blondie en Gipsy

Gips, is het gelukt om thuis te blijven gisteravond? (Heb net je draadje weer bijgelezen)

jowan, leuk dat jij je draadje in ere hebt hersteld. Je vroeg om tips... Het gaat er natuurlijk om wat werkt voor jou, maar ik vind het altijd leuk om te lezen over begrippen en thema's die voor jou belangrijk zijn in je herstel. Zoals mededogen en medeleven. Of... Drank en relaties? Ik zeg maar wat hoor.

Nog even luieren in bed met boek, dan yoga, vrijwilligerswerk en scriptie.

Lieve groet voor Rintintin ook ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren niet op het dagpact geweest maar niet minder scherp.

We zijn een heerlijke dag op de camping geweest bij mijn broertje en zijn gezin.

Volgende keer beter insmeren (lees rode knar).

Vandaag 90 dagen droog. Een mooie mijlpaal waar ik trots op ben.

Als ik de dagdraad tot zo ver lees vraag ik me af of ik hier nog wel actief wil zijn.

Het is niet de eerste keer dat onnodig kwetsende berichten langskomen die mijn stemming dusdanig verpesten dat het forum meer kwaad doet dan goed.

Ik zal me er vandaag over beraden. Kan zo maar mijn laatste dag zijn hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de goeden hier gaan vertrekken, Lucide, wordt het op het forum steeds slechter.

Waar moeten de nieuwkomers dan terecht? Mensen die al wat langer in herstel zijn hebben ook een soort van "verplichting" om de nieuwkomers op te vangen, toch?

Volgens mij moet jij blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve alles of niets mensen...

De wereld bestaat niet uit polariteiten. Er zit een wereld van nuances tussen 'alles' en 'niets', 'goed' en 'kwaad', ' alles nep' en 'alles waar', 'voor' en 'tegen', enzovoort. Zwart en wit zijn geen kleuren. Er zijn niet twee kampen waaruit je moet kiezen.

Die wereld van nuances wordt gemaakt door heel veel heel verschillende mensen; mensen met gevoelens, meningen, ervaringen, angsten, verlangens, ziektes, trauma's... Al die mensen hebben ten minste één ding gemeen: een enorme kwetsbaarheid.

Dat is wat ik erover wil zeggen. Misschien kan het helpen het om je dit te blijven bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeie morgen mensen. Hier heeft het lekker geregend. Goed voor de plantjes en ook goed voor m'n vijver. ;)

Ik ga zo weer de gewone huishoudelijke dingetjes doen en dan weer verder met kinderarmbandjes, dat is ontzettend leuk om te doen. Heb een hele hoop ideeën.

 

Lucide wat goed zeg 90 dagen. Voor jou een grote bos :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Op naar de volgende drie maanden, maar wel graag samen met ons ;)

 

Fruit :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

 

olie op de golven gooien

blust geen brand

(ter plekke verzonnen ;) )

Maar A3, als mensen uit dezelfde streek komen

misschien dezelfde opleiding hebben en/of opgegroeid zijn

zouden die dan niet ook op dezelfde manier spreektaal schrijven?

Laat de moderator modereren en het forum blijven waar het

voor is bedoeld zou ik zeggen. Elkaar steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Frumevillers,

 

YJ zegt het mooi. :rose:

 

A3: last van tunnelvisie? Hartsvriendinnen komen waarschijnlijk uit dezelfde settings of hebben

grote raakvlakken. Mogelijk opgegroeid in dezelfde buurt en milieu? Zaten naast elkaar in de klas

en keken bij elkaar de 'fouten' af? Daarnaast heb ik hier

frummers ontmoet (inmiddels zijn het vrienden geworden) die K ook in het echt hebben

ontmoet.

 

Ten slotte mijn eigen intuïtie: Ondanks dezelfde taalfouten? Waren de verhalen en antwoorden

van een andere nuance en intonatie. Heel subtiel op de achtergrond heb ik dat kunnen waarnemen.

 

Ik zou je willen uitnodigen eens met anderen af te spreken, zodat je niet weer eens een 'olifant

bent in een porseleinkast'.  :blush:

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sfeer wordt alweer beter op het forum.

Hier schat een waterig zonnetje zijn kansen in. (haar kansen....?)

Ik ga naar een AA meeting en zet de StomStom op de terugweg weer op de kortste route, inclusief onverharde wegen........ :)

Misschien tot straks, anders een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal.

de zon laat vandaag denk ik op zich wachten, maar in ons hart schijnt toch altijd een zonnetje?

ik ga vandaag lekker luieren, genieten van alles om mij heen, wandeling maken en verder niks.

een fijne zondag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

Wat heftig hier. Ga ik even niet in mee. Daar kom ik niet voor.... Ben wel blij dat ik alleen vaak 3 puntjes zet, maar zelden dat ik zelden dt fouten maak :-)

Vandaag dag 7 voor mij. Voel me euforisch! Eindelijk weer nuchter. Nu een paar uurtjes naar het werk en er dan weer zijn voor vriend. Die heeft een sterfgeval in de familie...

Dagpact

jowan

Blondie

Lucie

Marc

Akkordeon

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel niet, wel niet...ja toch maar wel, komt ie:

 

Dagpact
jowan
Blondie
Lucie
Marc
Akkordeon

Kruidenthee

 

Ben de komende twee weken alleen thuis...heb wat extra steun nodig...

 

 

O en goeiemorgen allemaal.

Hier alles lekker frisgeregend vannacht.

Geen grote plannen...wat rommelen, verjaardag...relax, de kids-vakantie is begonnen.

 

Ben iets minder bijgelezen afgelopen tijd...en ik merk dat ik er goed aan doe niet overal gelijk op te reageren,

soms niet te reageren, te laten bezinken, voorbij te laten gaan. Zonder oordeel.

 

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...