Spring naar bijdragen

Dinsdag, 14 juli 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Dan heb je zin in uitstellen, of zie ik dat nou verkeerd? Je voert vandaag het uitstellen gewoon uit volgens planning, niets aan de hand.

En dat doe je dan vooral met veel aandacht.

 

Zo zei ik het wel, maar zo bedoel ik het niet helemaal. Zin in een "oud gedrag dagje" is niet zozeer een vooropgezet plan dat met aandacht uitgevoerd wordt,

maar meer een dagje dat me (zo nu en dan) overkomt. Ik verzet me er niet tegen, ik voel me er niet rot onder.. ik laat het gebeuren, laat het gaan, accepteer het.

Ik geef het dus eigenlijk niet teveel aandacht. Niet meer dan nodig is om te constateren dát het oud gedrag is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, voor het eerst hier. Ik lees dat Joris jarig is, van Harte Gefeliciteerd. En een verhuizing van Fruitvlieg....valt niet mee met dit weer, sterkte, maar wel leuk een nieuw onderkomen. Ik heb mijn lastige telefoontjes al gepleegd vandaag dus kan ik het naast me neer leggen. Verder een beetje rommelen in huis. Dag 9 alcohol vrij....

 

Nu koffie, fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Heb lekker geslapen.

Heb geprobeerd om het dagpact te kopieëren maar het gaat nog niet helemaal goed, maar ik wil wel meedoen.

Eerst de kat eten geven en dan een bakkie doen bij mams.

Het is een beetje stil in huis, zonder de kids.

Tot late Bighamster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje, je bent toch gewoon moeder, geen entertainer..

Ik moest me vroeger als kind (nu nog, hoor) gewoon zelf vermaken.

Daar hadden m'n ouders geen tijd voor. En vriendjes waren er (vooral in vakantietijd) ook niet veel.

Met autootjes spelen, tekenen, lezen, blokjes om fietsen of rolschaatsen, boodschapjes doen, figuurzagen, "timmeren en knutselen",

allerlei kleine lummeldingetjes die ik goed alleen kon..

Niet dat ik het altijd even leuk en gezellig vond, maar ik verlangde niet van m'n moeder dat ze me de hele dag bezig hield..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge,

 

Schilderen is ook een vak..sjonge...maar ik ga stug door met mijn kozijntjes...

Ga niet mee doen met de uitstellers en vermijders vandaag  :)

 

Tja Ietje...vervelend dat je er zo tegenop ziet...die vakantie.

Is het misschien de 'structuur' die wegvalt?

Ik ben ook van mening dat je kinderen geen zes weken hoeft te vermaken, 

maar ik ben ook eerlijk, mijn meiden vermaken zichzelf en elkaar...en als ze zich eens vervelen is dat ook zo.

Probeer ook de leuke kanten te zien...en bouw momenten voor jezelf in.

 

 

Niet te lang in de 'klaagstand' blijven.... ;)

Het is ook een wisselwerking...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge,

 

Schilderen is ook een vak..sjonge...

 

Ja, vier jaar lang MTS Schilderschool gedaan. Met vlag en wimpel geslaagd, zeven jaar in een schildersbedrijf gewerkt, maar

vind het nog steeds moeilijk.. Mooi vak, daar niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha...

Moet ook even aan de verf wennen...op waterbasis, voor binnen...het lijkt af en toe net plakkaat verf...en droogt snel..man!

Geduld....niet té precies willen zijn...en lekker muziekje aan. Het geeft ook voldoening...Zennnnnn.

 

En even profiteren van deze dagen dat het niet warm is...dus ik ben even blij met dit weer.

Nou weer aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, sorry hoor, maar dat had je kunnen voorzien voordat je aan kinderen begon... Da's ook zo als je een hond neemt.

Kromme vergelijking, maar verantwoordelijkheid nemen is verantwoordelijkheid nemen. Dat kun je niet part-time doen.

 

Ach, ik wil helemaal geen harde woorden gebruiken, maar soms is '"simpel en realistisch" gewoon onbehoorlijk in onze ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje, je bent toch gewoon moeder, geen entertainer..

Ik moest me vroeger als kind (nu nog, hoor) gewoon zelf vermaken.

Daar hadden m'n ouders geen tijd voor. En vriendjes waren er (vooral in vakantietijd) ook niet veel.

Met autootjes spelen, tekenen, lezen, blokjes om fietsen of rolschaatsen, boodschapjes doen, figuurzagen, "timmeren en knutselen",

allerlei kleine lummeldingetjes die ik goed alleen kon..

Niet dat ik het altijd even leuk en gezellig vond, maar ik verlangde niet van m'n moeder dat ze me de hele dag bezig hield..

 

Liep je ook met een stok achter een hoepel aan, (K)o(h)t(je)? 

 

:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liep je ook met een stok achter een hoepel aan, (K)o(h)t(je)? 

 

:lips:

 

Dat was meer uit de tijd van m'n oma, die zich overigens óók zelf moest vermaken... het woord entertainment was toen in Nederland

nog niet eens uitgevonden, geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die verantwoordelijkheid kan je soms wel eens aanvliegen, Kohtje.

Dat is het meer.

 

Er vliegt mij gereld van alles en nog wat aan. Paniek en "vluchten" en de schuld bij anderen leggen was eerder mijn strategie.

Nu zie ik meer onder ogen en probeer me zoveel mogelijk aan de omstandigheden aan te passen i.p.v. te gaan zitten wachten

tot de omstandigheden zich aan mij aangepast hebben. (Dat gebeurde meestal omstreeks St. Juttemis)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Moeilijk om te reageren op al wat hierboven gezegd is. Ik haal er even uit wat me het meest raakte: Dat je zelf voor kinderen kiest en dan je verantwoordelijkheid maar moet nemen.

Dat vind ik een lastige: je kiest voor kinderen zonder dat je er een idee van hebt wat dat inhoudt. Het ene kind is het andere niet en je draagkracht is ook niet altijd hetzelfde. Soms is het gewoon super zwaar en is het fijn om daar even over te praten.

Om dit te kaderen: ik koos voor 2 kinderen met 18 maanden tussen. Er kwamen er 2 gelijk,2 maanden te vroeg. 3 kinderen dus op 16 maanden. De tweeling was prematuur en ziekelijk. Rond hun geboorte werd duidelijk dat zoon bijzondere noden had. Ik ben 15 jaar moeten thuisblijven voor hen. Waarvan ik er 11 alleen voor heb gestaan. Was bij momenten super zwaar. Al heb ik er nooit een seconde spijt van gehad....

Dus voor de mama's die het lastig hebben vandaag: veel sterkte! Je kan ze ook leren dat je thee-moment voor jou is en ze je dan gerust moeten laten...

 

Enfin, vandaag doe ik weer mee met het dagpact:

Kaboutertje 

jowan 
Marc
Blondie
Lucide
Agnieta
Anette

Ietjefietje

Bighamster

Akkordeon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...