Spring naar bijdragen

Een nieuw begin


Akkordeon

Aanbevolen berichten

Nu heb ik het echt wel even moeilijk.

Omdat de HA geen antwoord had op mijn pijn, maar naar alternatieve arts geweest. Al mijn fysieke klachten hebben idd te maken met ontgiften. Gevolg dus van wat ik mezelf heb aangedaan. Maar dat proces duurt, met ondersteunende medicatie zo'n 3 maanden! Nog zo lang pijn! Nu ja, gedurende die 3 maanden wordt het wel stilaan beter.

En als ik nu een paar duvels drink, voel ik het ook niet meer.

Nu ja, lost niks op natuurlijk. Toch maar niet dus.

Goede nieuws is wel dat ik eigenlijk geen echte lactose intolerantie heb. Is een tijdelijk gevolg van de toestand van mijn lijf.

Op termijn komt het dus helemaal goed.

Alleen vraag ik me nu wel af hoe ik die maanden moet door komen. Met een dag per keer zeker?

Zou ook moeten stoppen met de slaap medicatie. Met slaap ik al te weinig en ben ik zo moe. Denk dat ik maar eerst probeer met een half tabletje.

Dit is echt niet leuk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akk, die paar Duvels helpen niet hè, ja een schijnoplossing. Ondertussen zet je het hele proces van ontgiften weer op nul, en dan heb ik het nog niet eens over deze maand weggooien 

Ik snap helemaal dat je baalt dat er niet een 'directe' beloning komt, maar ook het ontgiften gaat in fases, tenminste bij mij. Weken van gammel en moe, werden weer afgewisseld door periodes met meer energie.

Dus niet denken dat je nu drie maanden alleen maar compleet brak zult zijn hè! En het is een investering in de rest van je leven, dan zijn een aantal maanden te overzien hè  ;)

 

Voor wat betreft slaappillen, heb ze ook gebruikt ten tijde van mn burn-out, en later langzaam weer afgebouwd. Wat hielp om dat op de vangen was een combi van melatonine en valeriaan, ging eigenlijk heel goed. Maar je kunt ook besluiten om dit op een later tijdstip op te pakken? Te veel tegelijk aanpakken kan ook tegen je werken..

En verder inderdaad dag voor dag, stap voor stap.... Je kunt geen ijzer met handen breken... Geduld en zo, moeilijk hè  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Gerrit: vitaminepeil is in orde. Dat is het dus niet. Dank voor je steun!

@ Indgo: ook bedankt! Je ervaring van het op en af geeft weer moed. Vannacht toch maar zonder pil geslapen. Was zo moe. Ging best. Nu ja, inslapen toch. Heb ik eindelijk geen hond meer die me 's morgens wakker blaft omdat die in de week altijd vroeg buiten mag, kreeg lief een gigantische hoestbui...

Lastig dat ik niets kan plannen nu. Lege dagen zijn altijd moeilijk voor mij. Maar plannen maken die ik niet kan uitvoeren is ook frustrerend. Zal dus maar gewoon kijken wat de dag brengt. Gisteren een klein stukje met de fiets gedaan. Had ik meer dan een jaar niet meer gedaan. Vandaag misschien weer. En wat trainen met kleine hond. Dat is toch al iets....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt omdat ik niet meer dan 6 km mag van de dokter op een dag. En van waar ik nu woon geraak je daarmee niet ver...

Lang geleden, voor mijn knieën kapot waren deed ik elke week 250 km. Super graag. Nu ben ik al lang blij dat die rolstoel die ze me beloofd hadden tegen mijn 28 er niet is gekomen. Ik kan gewoon dat dagelijkse dingen doen. Maar dus niet sporten. Behalve dan wandelen met de hond. Wat ik dan ook dagelijks de.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en een belangrijke zelf-therapie is dus.

wandelen en fietsen (en zwemmen)

zijn dè belangrijkste sporten in een leven

heb ik altijd begrepen, onbelast, buitenlucht,

en vooral de dagelijkse regelmaat/discipline

geven structuur, voor lichaam en geest.

We moeten het doen, met wat mogelijk is meis.

en dat doe jij♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi. Ja pijn is vervelend. Zeker als je weet dat het door het ontgiften komt. Maar.....je zult de komende maanden steeds minder pijn krijgen. Dat weet je. En als je nu die tijd eens rustiger aandoet? Alleen het hoogst noodzakelijke?

Ik vind je altijd heel positief, dus hier kom je best doorheen. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Dank voor de tips van de hulpverlening. Ik ga straks eens kijken. Maar weet niet of het nog nodig is: het niet drinken gaat eigenlijk heel goed. Behalve 2 dagen geleden heb ik nog geen trek gehad. Denk dat het komt doordat ik echt niet meer wil. En door de vaste overtuiging dat 1 glas me weer brengt waar ik was of op zijn minst die trek momenten zal doen komen.

Ondertussen komt mijn positiviteit weer terug. Ook dagelijks pijn hebben went. Ik weet nu wat ik wel kan. En daar vind ik dan toch weer wat tussen om blij mee te zijn. Heb gisteren een gehaakte trui afgewerkt waar ik meer dan een jaar geleden aan begonnen was. En ik heb nog wol voor een nieuw idee. Wilde daar mee gaan breien, maar dat lukt niet nu. Zal dus terug een gehaakt model worden. Straks een proeflapje maken om de steken te testen.

Komt goed!

Vandaag 5 weken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het goed. Wel veel pijn, maar ook dat zal weer over gaan. Straks weer een late dienst.

Maak me wel wat zorgen om lief: die stelt steeds zijn drank doelen bij en is toch trots. Het is waar dat hij afgelopen week gedronken heeft wat hij anders op 1 avond deed. Maar van die geplande 40 dagen zonder is niet veel gekomen. En dan denk ik dus dat de verslaving nog steeds de baas is. Maar omdat hij zelf zo blij is met het resultaat, durf ik dat niet eens te zeggen.

Nu ja, ik zal me maar focussen op mijn plan. De rest zal de toekomst wel vertellen.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akkordeon.

Toen het mij lukte viel het mij op hoeveel een ander dronk.

Ook mijn partner drinkt veel...meer dan dat het goed voorhem is.

Als ik er over begin krijg ik te horen dat is niet zo...valt best mee.

Ik heb geen invloed op hem alleen mezelf.

Hoop alleen doordat ik laat zien dat het me goed gaat dat hij inziet dat hij zichzelf ook kan veranderen.

Daar bereik ik nu meer mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,

Lief ziet wel hoe ik het doe en heeft daar veel respect voor. Al vrees ik dat de pijn die ik nu door moet niet echt motiverend voor hem is. Maar hierna komt weer wat beters.

Gisteren een probleem gehad op het werk. Zoiets waar ik zo van uit evenwicht was dat ik niet kon slapen. Dan toch nog maar een keer een slaapil genomen. Beter dat dan drank. Vandaag eens zoeken of ik een oplossing vind voor dit probleem. Jammer, want ik heb een vrije dag. Zou ik dus helemaal niet met werk moeten bezig zijn.

Vroeger, als ik zoiets had kwam ik weer uit bed voor extra drank. Nu dus voor een slaapil. En dat werkte even goed. Een geruststellende ontdekking!

Maar weer: elk nadeel heeft zijn voordeel!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren avond leidinggevende een mail gestuurd ( eerst laten lezen aan een collega om te zien hoe die over kwam.) Ben benieuwd...

Lief voelde zich gisteren niet goed. Heeft mij met het eten laten zitten en is op café gegaan. Vroeger zou ik zijn meegegaan. En hadden we wel kunnen praten. Hoop dat hij het toch nog leert, nuchter praten. Zo is het maar eenzaam.

Nu ja, nieuwe dag, nieuwe kansen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zeker proberen lief uit zijn isolement te krijgen. Ik zie best dat het voor hem ook niet leuk is. Zal nog veel geduld vragen. Gelukkig heb ik dat wel met anderen. Maar ik weiger om hiervoor terug te gaan drinken!

Probleem op het werk opgelost gekregen! Was moeilijk, dus super bevredigend!

Vanavond komt broer voor een gesprek over de moeilijke relaties binnen mijn familie. Hoop dat dat duidelijkheid en rust brengt.

Wordt vervolgd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je het niet meer trekt, dan ben je ziek en moet je je ook ziek melden op je werk.

Als je doorgaat in zo'n situatie loop je het risico dat je fouten gaat maken die je niet wilt maken;

en dat je overspannen raakt. Dat wil je ook niet.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Akk, mocht het een troost zijn; ik wiebel ook... Van fluitend blij naar soms weer even heel diep. Goddank voor de afwisseling, maakt het draaglijk. Hoop dat morgen weer een veel lichtere dag voor jou zal zijn!

Niet meer drinken lost onze problemen niet op. Maar geeft wel een kans om er mee te leren dealen. Houd je je grenzen in de gaten, heel lief zijn voor jezelf? Het is een rollercoaster, niet meer verdoven. Maar uiteindelijk kan het allemaal alleen maar beter worden, blijf dat voor ogen houden  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je krijgt best veel op je bordje, Akkordeon. Daarnaast werk je ook best veel. Niet zo gek dat je dan een keer een dip met een huilbui hebt.

Misschien wat rustiger aan op je werk regelen?

Je slaat je er heel goed doorheen vind ik. Eigen nuchterheid voorop. Maar je moet ook voor rustmomenten zorgen.

Anders worden de stappen te veel. Ik hoop dat je er toch hulp bij kunt krijgen in de 1 of andere vorm  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe geen beterschap. Na 6 telefoons gisteren, nog steeds geen hulp. Sommigen zeggen me dat ik in opname moet. Heb ik vroeger ook gehad en lijkt me voor nu geen goed idee.

Werk is idd zwaar, maar een dag werken is toch makkelijker dan een dag thuis.

En werk is alleen zo zwaar omdat ik te perfectionistisch ben. Misschien kan ik daar wat mee.

Qua drinken gaat het goed. Ik ga nog liever dood dan dat ik weer een glas neem. Al klinkt ook dat niet zo gezond in mijn oren...

Fijne dag voor allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...