Spring naar bijdragen

Een nieuw begin


Akkordeon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

@Royco: had het vorige keer al met ha over refusal. Die was geen voorstander wegens bijwerkingen. Dus ik hoopte op af en toe. Moet er straks weer zijn. Horen wat hij zegt.

@ lady: ik ga dadelijk Deens kijken naar die app. Dank je wel.

Net een zwaar gesprek gehad.De dienst ondersteuning span is hier gestart voor zoon. Als ik zoiets op het werk moet doen is dat leuk. Als het over zoon gaat blijkt dat emotioneel zwaar. Zijn wensen en dromen, waarvan zoveel niet haalbaar is door zijn beperking. Thuis werk ik met een dag per keer. Maar nu komt dus alles gelijk op papier staan. Maar ik drink niet vandaag!

Groetjes,

Akkordeon

PS sorry voor de typefouten:ik oefen op mijn tablet...

bewerkt door Akkordeon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van HA.Was eigenlijk wel grappig. Vraag ik om de Belgische variant van refusal. Om een pil te kunnen pakken als ik moeilijkheden verwacht of toch begin te twijfelen.Begon hij een heel verhaal over opbouwen en zo. Zeg ik: en als ik nu geloof dat ik na 1pil te nemen doodziek word als ik drink? Zei hij: gezien jouw gevoeligheid aan medicatie en het feit dat je geen hele bak dronk en al 5 dagen nuchter, zal je inderdaad na 1 pil al flink ziek worden. Heb ik dus gewoon nood medicatie bij de hand! Zonder het constant te moeten nemen, want ik hou niet van pillen.

Jammer genoeg had de apotheek het niet binnen. Morgen tussen 9.30 en 10. Om 9.45 moeten we vertrekken naar die trouw...

Wilde ik graag even delen. Nu nog wat verder werken in de tuin.

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi akkordeon, ga je de pillen nog scoren in de krappe tijd voor de bruiloft? Weet je wat ook helpt, met jezelf afspreken dat je ze gelijk neemt als je ze bijvoorbeeld 's middags haalt. Als je gedronken zou hebben, word je alsnog doodziek. Soort van achteraf stok achter de deur  :P Heel veel succes, en ga maar eens mensen observeren die wel toeter worden. Dan bedenk je je 'wat fijn dat ik nu niet ernaast zit te kletsen of naast die stoel ging zitten'... : )))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Gisteren af en toe wel trek, maar niks dat bleef hangen.

Nu wachten op verhuiswagen: vriend heeft er na anderhalf jaar logeren toch maar voor gekozen zijn spullen naar hier te halen. Worden rommelige dagen... Nu ja, hoe meer drukte, hoe minder tijd om aan drank te denken! Komt helemaal goed!

Fijne dag,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel!

Dag 8 is echt moeilijk geworden. Al vanaf de middag zo'n zin in drank. En de eerste huilbui.Nadat ik was uitgevlogen tegen zoon. Iets wat in geen jaren meer gebeurd was. Heb het wel kunnen uitpraten met hem. Wel leuk dat ik kon aanbieden om vriend van zoon die kwam eten naar huis te brengen. Vroeger kon dat niet, want dan was ik dronken. En vannacht voor het eerst in jaren 8,5 uur zonder onderbreking geslapen. Wat jammer genoeg niet wil zeggen dat ik nu uitgeslapen ben.

Hopelijk wordt het vandaag weer makkelijker. Ik moet werken,dus ik verwacht van wel. Op het werk eigenlijk nooit problemen met niet drinken. Al vrees ik een beetje voor de nacht: moet op het werk slapen en dan mag geen slaap medicatie nemen. Morgen werken tot 9 uur. Maar er is een belangrijke vergadering bijgekomen om 10. En om 15:30 moet ik dan weer aan een late beginnen... Even doorwerken dus.

De volgend bijeenkomst van de groep is donderdag. Moet nog even kijken of ik dat rond krijg: zou dan 3 dagen op rij zijn dat ik niet kan koken voor mijn mannen. Denk wel dat ze me voldoende steunen om dat er voor over te hebben,

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Vandaag dag 10! Het eerste ronde getal. Ben er wel blij mee. Gisteren viel mee. Echt wel blij dat ik voor mijn nacht niet stiekem porto dronk om te kunnen slapen. Voelde ik me wel schuldig over vroeger. Had me zelfs mijn job kunnen kosten. Vreselijk toch, wat ik allemaal deed voor die verslaving.

Toch doet het idee van 'nooit meer' wel pijn. Het is een beetje afscheid nemen. Ik ben jaren wel goed met alcohol kunnen omgaan. Maar eens de grens van verslaving over gegaan is de weg terug afgesloten voor mij. Jammer, maar zelf gedaan...

Vergadering van 10u is verplaatst naar morgen. Vandaag dus een paar uur meer thuis en morgen minder.

Morgen kan ik ook naar de zelfhulpgroep. Ben benieuwd of het iets voor mij is. Jullie horen het nog wel!

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi akkordeon, hoe is het nu met je? Het is altijd zwaarder als je zelf te maken krijgt met hulpverleners. Ik heb jaren in de verslavingszorg gewerkt en was er stellig van overtuigd dat ik nooit verslaafd zou geraken aan alcohol. En zie..... Nu kom ik er achter dat ik mijzelf niet kan helpen, ben je notabene zelf therapeut. 

 

Voor jou nu 9 dagen nuchter toch? Gaat het al wat makkelijker worden?

 

Succes!

 

Hummer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen alweer!

Dank voor de beker! Voelt ook een beetje zo!

Momenteel nog geen gevoel van dat het makkelijker wordt. Sommige dagen gaan goed en andere zijn lastig. Dat is dan maar even zo. Merk al wel dat ik minder spierpijn heb, mijn handen niet meer trillen,de buikloop weg is en mijn slaapkwaliteit verbetert. Meer dan genoeg dus om door te zetten!

Met vriend is het wat speciaal nu. Hij gaat een moeilijke periode door. Ik kan hem nu nuchter ondersteunen. Maar hij voelt zich schuldig dat hij drinkt terwijl ik al gestopt ben. Wat voor mij niet hoeft. Gisteren dacht hij dat ik nacht had en hij zich dus een avond kon laten gaan. Kwam ik onverwachts vroeg thuis... Ik merk dat ik er best tegen kan dat hij wat drinkt. Maar ook dat ik het vervelend vind als hij echt dronken is. Maar wat kan ik er van zeggen? Was voor 2 weken even dronken! Nu ja, is afgelopen dagen maar 2 keer gebeurd. Hij doet echt zijn best in deze moeilijke periode. Wil volgende week ook stoppen. Ik ben benieuwd. Stoppen was mijn keuze. Van mij moet hij niet. Al zou ik er wel blij mee zijn!

Fijne dag iedereen!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijn om te horen dat al een eind door je lichamelijke afkick begint te geraken,dwz de zwaarste tijd ligt achter je.

op naar je herstel.

goed dat je naar een werkgroep gaat. daar heb ik ook veel baat bij.

daarvoor geldt blijf komen en je zal er komen!

zeker als ze het stappen werk toepassen en veranderingen aanmoedigen.

veel sterkte en kracht de volgende tijd voor jou en je partner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je slaapkwaliteit verbetert nú al. lees ik. Dat is goed nieuws! Dat is volgens mij best snel, geniet er maar van. Echt heel stoer dat je je vriend kunt laten drinken zonder zelfbeklag te krijgen, zonder jaloers te zijn. Dat zou ik , tijdelijk, heel normaal hebben gevonden. Je hebt nú al door dat het je niet verder brengt en dat het alleen maar je humeur zou kosten.

 

Ik lees veel moed. Je bent een voorbeeld dat het gewoon kan, stoppen. Hoe angstaanjagend ook dat woordje Nooit ; ik hoop dat je Nooit spijt krijgt want zonder alcohol ben je veel Echter (denk ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Vandaag dag 12. Vannacht slecht geslapen. Misschien ook omdat ik maar de helft van de voorgeschreven slaap medicatie neem:)

Had normaal een dag vrij,maar ze hebben me er graag bij op een vergadering. Niet erg: op het werk geen tijd om aan drank te denken. De afkick is er nog niet helemaal uit: haast alle dagen hoofdpijn. Gelukkig niet al te zwaar.

Gisteren naar praatgroep geweest. Was wel boeiend. En leuk ook: er werd daar ook veel gelachen! Jammer dat ik door mijn werk pas over 3 weken terug kan.

Vriend wil maandag ook stoppen. Hij ziet wat het met mij doet en voelt zich schuldig dat hij nog drinkt. Maar morgen is de begrafenis. Voelt zich zo schuldig dat hij dan maar op de bank slaapt. Helemaal niet gezellig! Wel lief en ondersteunend bedoeld....

Ik heb hier al veel gelezen en er al veel inspiratie uit gehaald. Dank aan jullie allen!

Straks ook nog naar HA voor opvolging. Denk wel dat die tevreden zal zijn :)

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gerrit,

Water en thee drinken doe ik zeker genoeg. Drop eten en zout niet. Gewoon nog even geduld,denk ik.

Vandaag word ik overvallen door een intens gevoel van eenzaamheid. Ik droom al heel mijn leven van een liefdevol en warm gezin. Heb zo hard geprobeerd dat te creëren. Maar ben daar dus niet in geslaagd. Het grootste deel van mijn familie hangt sterk aan elkaar. Maar ik hoor daar niet bij. Als broer al eens iets doet voor mij,krijg ik nadien een factuur. Dat doet pijn. Zeker na wat ik vroeger voor hen heb gedaan. Heb enerzijds zin om te breken met de hele bende om die pijn niet meer te hebben. Maar eigenlijk wil ik er gewoon ook mogen bij horen...

Enfin, de grootste trauma's zijn ondertussen verwerkt,maar ik zal best nog weten wat zeggen als ik naar de psycholoog kan...

Eenzaam. Het is er vandaag en het mag er zijn. Ik kijk er even naar en ga dan maar dapper mijn boodschappen doen.

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akkordeon,

 

Eenzaamheid is een rot gevoel, maar dat je het voelt is ook een teken dat het goed met je gaat. Voor een liefdevol gezin zijn alle personen uit dat gezin nodig, jij kan dat niet alleen. Je kunt je afvragen of het voor jou goed is om bij je familie te horen, soms moet je berusten in de dingen die er niet zijn. Jij bent waardevol! Kijk naar de mensen om je heen die je dierbaar zijn en put daar je kracht uit. Natuurlijk zou iedereen een liefdevolle familie willen hebben, maar dit is niet voor iedereen weggelegd. Kijk wat je mist in het contact met je familie en probeer dat te halen uit je "gekozen"familie, ( lees vrienden, dierbaren). Mooi dat het goed gaat met je! gooi die niet helpende gedachten van je af en geniet van de kleine dingen. Fijn dat de groep je goed bevalt, ik had ook een" bepaald" idee voor ik daar naartoe ging maar voor mij voelt het als een warme deken, ik ga 2 keer per week en ga er met plezier naar toe. Voor mij nu dag 19, morgen een groot feest maar ik heb geen behoefte aan drank ( meer) :rose:  :rose:

 

Hummer

bewerkt door hummer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, gisteren zat ik echt in de emotionele RollerCoaster. Herinner me dat nog van vorige keer maar hoopte nu te ontsnappen omdat ik toen in een depressie zat en nu niet meer. Fout gedacht. Het hoort er ook dit keer bij. Ik kon het laten zijn en het ging weer weg. Moet nog wel een gesprek aangaan met zoon vandaag. Ben gisteren zo boos op hem geworden. Met reden. Maar zonder effect: zoon heeft autisme en begrijpt dat gewoon niet. Daarom word ik anders ook nooit boos op hem. En deze week 2 keer. Was jaren geleden. Die zorg weegt toch soms zwaar. Vooral omdat ik het haast al die tijd alleen doe. En het nadert een climax: zoon heeft zich tot doel gesteld zelfstandig te willen wonen. Ik weet niet of dat haalbaar is. Ik doe mijn best om hem zoveel mogelijk te leren, maar hij werkt niet echt mee. Moeilijk. Ik wil zo graag een mooie toekomst voor hem.

Mezelf richten op gekozen familie is moeilijk: ik ben 15 jaar thuis gebleven vanwege zoon en was totaal geïsoleerd geraakt. Sinds ruim 2 jaar ben ik weer aan het werk, maar het opbouwen van relaties en vriendschappen vraagt tijd.

Gelukkig had ik gisteren avond weer contact met vriend. Die had moeilijke dagen en dan trekt hij zich terug. Gisteren avond dus weer voor het eerst terug toegankelijk. Dat helpt ook!

Vandaag een begrafenis op het programma. Niet echt fijn, maar ik heb zelf de overledene niet gekend. Ga erheen om vriend en familie van de overledene te steunen.

Wat er ook gebeurt, vandaag drink ik niet! Dag 13 is ingegaan! Ben blij dat de trek meevalt.

Fijne dag voor allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...