Spring naar bijdragen

Een nieuw begin


Akkordeon

Aanbevolen berichten

Het spijt me dat jullie bezorgd waren. Dat was niet de bedoeling.

Jammer genoeg heb ik niet zoveel positief te melden. Mijn dochter heeft me nog een keer erg gekwetst. Met lief is er terug dialoog, maar nog geen oplossing.

Ik probeer een dag per keer en hoop dat het op een dag weer beter zal gaan. Gelukkig druk op het werk. Dat leidt af.

Ik hoop van harte dat het jullie beter gaat!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Nee, ik kon het nuchter niet meer af.

Vandaag wil ik terug stoppen. Maar dat wilde ik gisteren ook. Probleem is dat ik in het begin zo gemotiveerd was, en nu veel minder. Als ik eerder al zei heeft het stoppen me veel nadelen gebracht. Nu blijkt ook dat er klachten over me zijn op het werk uit de periode dat ik niet dronk. Dus behalve dat het daar nu niet meer zo leuk is, dreigt nuchter zijn me ook mijn baan te gaan kosten.

Dus rationeel weet ik dat niet drinken op termijn voor mezelf beter is. Ik weet alleen niet waar ik de kracht en de moed vandaan moet halen om met al de afwijzingen en de pijn om te gaan die er nu zijn.

Uiteindelijk ben ik aan hulp geraakt. Maar ik heb niet het gevoel dat het helpt. Al dat praten over wat er allemaal mis is, maakt de pijn alleen maar scherper. Iets wat je in het woord zet, word echter, voor mij. De psycholoog noemde het een open wonde, waarbij het pijnlijkste is dat je ze eerst moet schoon maken. Klinkt realistisch, maar niet leuk.

Enfin, vandaag wil ik het weer droog houden. Met de moed der wanhoop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou het causaal verband dan zijn tussen niet drinken en klachten op je werk? Hoezo volgt het een uit het ander volgens jou? Zou je niet kunnen stellen dat het de bewuste verwerking van zaken, de belasting die de therapie met zich meebrengt de oorzaak is voor tijdelijk minder functioneren op je werk. Wellicht is praten daarover een mogelijkheid. Kan je drank er buiten laten en kan je op je werk bespreken dat je hard werkt aan je persoonlijk welzijn en dat er na een korte mindere periode (door het oprakelen van het verleden/ de open wond) de verwachting is dat het juist beter gaat. Dat het ook een kwestie van vertrouwen in je is en investeren in de toekomst.

 

Mijn opinie is dat je met schijnargumenten een rationeel betoog probeert te bouwen dat drinken rationeel de beste optie maakt. Wat voor goeds komt er uit verdoven? Waarvoor zou dat goed zijn?

 

Heel veel sterkte en vandaag de eerste niet. Hoop dat het je weer lukt. Je kan het dat heb je al 70x laten zien....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Causaal verband is dat ik nuchter de wantoestanden op mijn werk zag. En daar lastig van werd.

Ik heb geprobeerd om uit te leggen dat het werk me helpt, maar mijn leidinggevende vindt dat ik het werk niet mag gebruiken om tijdelijk mijn privé problemen te vergeten. Ze heeft me naar huis gestuurd. Ik mag pas terug als ik alles heb opgelost. Hoe kan dat in 3 dagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Don't give up.

En laat je niet gek maken

Twijfel niet aan jezelf of aan je kunnen.

Ook als een ander dat zegt

Drinken lost niks op..dat weet je

Geef ze niet de voordeel van de twijfel.

Ik weet dat het moeilijk is.

Maar zo de moeite waard om sterker hieruit te komen.

Waarvoor je het allemaal doet is...jij

Jij bent het belangrijkste

Kom net van psycholoog af

En nee niet fijn heb weer gejankt als een klein kind.

Er zit zoveel verdriet...zo weinig vertrouwen wat kapot is gemaakt..zoveel onzekerheid..kop is zo vol

Maar ik weet dat ik er doorheen moet..om duidelijkheid te hebben over mezelf maar ook wat er menselijke aan is gedaan.

Onrecht wat ik niet kan verkroppen.

Akkordeon jij en ik ..wij zijn zoveel meer.

Wij worden vaak verkeerd ingeschat.

Ga ervoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Huttula,

Je hebt helemaal gelijk: we moeten het doen voor onszelf.

Ik vind het alleen zo lastig dat ik de enige ben die mij de moeite waard vind. Het zou zoveel makkelijker zijn als er iemand was die van me hield.

Daar ergens ligt ook mijn uitdaging: uitvissen waarom mensen me steeds afwijzen en uitzoeken hoe ik het anders kan doen. Lijkt me leuker en nuttiger om me op te focussen dan op al wat fout loopt. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit moet aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst zorgen dat jij de hoofdpersoon bent in jouw leven.

De anderen komen vanzelf.

Om hoofdrol speler te worden is geen makkie...er is concurentie er is altijd wat

Zolang jij maar blijft geloven in jezelf dat jou rol is weggelegd..komt het goed.

Knokken voor je plekkie.

Mijn psycholoog zei ...he jij bent een vechtertje hè.

Volgens mij zit in elk persoon een vechtertje.

Soms moet hij ff weer wakker geschud worden

Dus eerst jij....en dan anderen

Anderen vinden alles van je.

Maar wat vind jezelf?

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mezelf heel lang afgevraagd waarom mensen me afwijzen, waarom ik zo vaak alleen ben en geen relatie heb. De kern bij mij is de vraag. Op welke punten en in welke mate wijs ik mezelf af en waarom doe ik dat? Ergens heb ik daar een klok horen luiden maar de klepel....als jij weet waar die is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat ik mezelf afwijst. Misschien zie ik het niet? Drinken is natuurlijk wel een vorm van afwijzing...

Net telefoon gehad van het werk. Ik mag maandag niet terug komen. En ze verwachten meer dan enkel een uur therapie in de week. Eigenlijk sturen ze aan op een opname... En ik kan mijn huisarts pas morgen om 15 u bereiken.

Ik wil geen opname. Misschien dagbehandeling? Ben eens gaan kijken op het web. Ze spreken daar van ee n half jaar. Niet echt moedgevend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil geen opname schrijf je.

Je wilt wel je werk houden

meen ik te begrijpen.

Dan kan hierin het stuk zitten van jezelf afwijzen?
Het niet volledig accepteren dat je niet

zo maar terug kunt op het werk?

Misschien is er ontkenning bij je hoe erg het is?

Ik weet het niet hoor Akk, maar meestal hebben we

wel blinde vlekken (gehad) rond ons drankgebruik.

Morgenmiddag je HA bellen is toch vroeg genoeg?
Je kunt altijd nog in de actie vóór het weekend mocht

dat nodig zijn. Maar dan wel schriftelijk en misschien

zelf bezorgen of aangetekend/mail o.i.d. zodat je later

kunt aantonen dat jij wel zorgvuldig en op tijd was. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akkordeon, welkom terug!

 

Ik word bepaald bij jouw onderschrift:

Als ik alles wat is kan laten zijn, ben ik een gelukkig mens.

Het gaat volgens mij niet helpen om te weten waarom mensen je afwijzen. Als ze jou meer afwijzen, dan jijzelf al doet.

Al zou je brein tevreden zijn zodra het antwoord kreeg op alle vragen, jouw hart zou nog niet tevreden zijn. De pijn gaat er niet van weg.

 

Akk, ik wou óók nooit een opname. Daar had ik geen tijd voor; ik werkte fulltime en niemand mocht weten dat ik een probleem had. Het was erg belangrijk hoe de andere mensen over mij dachten. Ik had hard gewerkt voor een imago, dat liet ik door een opname niet kapot maken.

Het was een beetje jammer dat ik mijn waarde liet afhangen van mijn zelfgemaakte identiteit, en dat ik dus compleet voorbij ging aan mijn innerlijk, mijn gevoelswereld. Aan alles aan mij wat maar langzaam geneest.

 

Akkordeon, een half jaar is niet lang een half jaar. Wat is er in jouw leven belangrijker komend half jaar dan Akkordeon herself?

Verslaving = ziekte voor de wet = je krijgt ziektewet uitkering. Geld kan het dus niet zijn.

Je imagoschade?

Angst dat je niet meer eigen baas bent?

 

Ik kan het me echt voorstellen, mijn weerstand heeft een jaar geduurd. Toen stond er opeens een interventieteam voor de deur en moest ik per direct een keus maken. Mijn familie heeft mij dus geholpen met de keuze; ik heb het maar gemakkelijk gehad.

 

Sterkte in jouw keuzes. Je kunt het, wélk pad je ook kiest.

Je bent sowieso goed genoeg.

Ik geloof in jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ik geen opname wil?

Omdat ik in het verleden verschillende keren ben opgenomen geweest. Niet voor drank, want toen dronk ik nog niet. Wel voor psychologische problemen. Dezelfde als nu eigenlijk :-(

Ik was niet tevreden over de behandeling. Na een jaar of 3 ,4 binnen en buiten vroeg ik de psychiater wat er nu eigenlijk mis was met mij. Ze dacht borderline. En dat zou snel geen problemen meer geven: ofwel overleef je dat niet ofwel heb je tegen je 30 geleerd ermee te leven.

Dat de oorzaak van mijn problemen lag in mishandeling en verwaarlozing als kind, daar zijn ze nooit achter gekomen. Heb ik zelf jaren later uitgevonden toen ik besefte dat wat ze thuis met me deden niet normaal was. Ik kende geen andere thuis, dus ik wist het niet.

Mijn geloof in de psychiatrie is dus niet zo groot.

En ik herinner me ook van na weken eindelijk voor het eerst naar huis te komen en de schimmel te vinden in de potten op het vuur. Zoon kan niet voor zichzelf en het huis en de hond zorgen. Niemand gaat het in mijn plaats doen.

Heb eerst maar eens gebeld me leidinggevende om te vragen welke fouten ik dan heb gemaakt op het werk. Had voice mail. Ben echt benieuwd, want heb er geen idee van. Liep er net zo lastig omdat anderen zoveel fouten maken.

Straks weet ik meer. Ik hou jullie op de hoogte.

Gisteren wel droog gehouden. Dag 1 is weer binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dilemma rond zoon

is zo maar niet opgelost.

Maar nu jij zelf verder bent met vroeger

zou beter gerichte hulp wel aan kunnen slaan.

Dat er eerder niet achter gekomen is, kan ook zijn

dat het voor jou nog niet veilig genoeg was om

het te openbaren. (onbewust dus he).

Nu zou hulp wel goed uit kunnen pakken, mits je

iemand treft die je vertrouwt en waar je ook respect

voor hebt. Er zijn heus ook goeie therapeuten hoor.

En onderschat jezelf ook maar niet,

zeker nu zonder drank, heel je misschien ook beter/sneller.

En niet drinken kun je nu jezelf geven. met alle ups en downs erbij♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoord op mijn voice mail bericht welke fouten ik gemaakt heb per SMS:

Hey Akkordeon,onze eerste zorg is dat jij beter wordt.ik ga je functioneren niet over de lijn bespreken, waar het nu om gaat is dat'je drank nodig hebt om te functioneren en dat kunnen wij niet toelaten. Als je huisarts je niet steunt, kan het via de arbeidsarts gaan. Groetjes

Eigenlijk zegt ze dus net hetzelfde als ik die 70 dagen: niet drinken is niet zo moeilijk, leven zonder drank wel. Maar eigenlijk denk ik ook dat ze zegt dat ik eigenlijk geen fouten gemaakt heb...

bewerkt door Akkordeon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees er ook zorg in, Akkordeon.

Verder weet ik niet hoe de zaken bij jullie geregeld zijn en wat een arbeidsarts is en kan en wat de gevolgen daarvan wel of niet zijn.

Maar misschien biedt het een opening voor je?

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey akkordeon , lastig lastig allemaal maar ik lees er ook zorg in en hoop dat het ook zo is .Wat goed dat je maandag al naar je huisarts kunt misschien kan die je ja verder op weg helpen .Er zijn zeker goede en minder goede therapeuten maar je kunt het altijd proberen .En beland je bij iemand waar je denkt die is niet goed kun je ook iemand anders zoeken .In feite betaal je voor je zorg dus je bent de klant en niet de cliënt .Hoe gaat het nu ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...