Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 juli 2015


Aanbevolen berichten

Gisteren Een dag gewandeld en schoenpech onderweg. Net als mijn gatenkaas tent die nu weer oké is, is mijn wandeluitrusting een beetje oud. Aan beide schoenen zat de zool los. Dit gebeurde toen ik van 1500 naar 2400 was gelopen. Met flapperende zolen met weinig grip terug naar beneden. Pas om acht uur weer op de camping.

Had niet normaal meer veel honger. Twee grote borden linzen met worstjes en een liter kwark. Dat laatste is niet onmatig,er is geen kleinere verpakking. Heb vaak het excuus dus alles op te eten.

Vandaag spierpijn en schoenreparatie werkzaamheden te doen...en eindelijk het zwembad in. Was al dicht toen ik terugkwam.

Het lukt me trouwens niet meer om alles te lezen en te reageren.

Vandaag wel meer tijd...rustdag en ga denk ik uitgebreid koken....voorzover dat kan op 2 branders een bakpan en een gewone pan en eeen geen tafel

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen maar weer mensen

26 graden in de huiskamer inmiddels

en vannacht voor het eerst iets te warm gehad.

Maar nog geen ventilator nodig gehad daar.

 

Toine ik hoop dat je wat bent bekomen van de schrik,

net als bij anderen hier, lees ik vaak hoe kwetsbaar we in wezen zijn.

Om daar om te gaan drinken zou volstrekt een soort van verraad aan jezelf zijn.

Ook als ik ging drinken omdat iemand zei dat dat niet mag A3, ik zou toch wel gek

zijn om juist zo iemand als aanleiding te gebruiken. Niet dat een andere reden me

wel wat zou brengen. maar ook ik betrap mezelf wel eens op aanmatigende gedachten.

En die herken ik als ik jowan lees. Ik ben er niet trots op, maar soms vind ik dat ik verder ben.

En als ik jowan lees, dan besef ik dat ik dat niet wil zijn. trots oké, maar aanmatigend triggert

iets van hoogmoed bij mij, het tegenovergestelde dus van nederig.

Niemand weet hier voor een ander hoe het zou moeten. En juist mensen als ik, die al lang niet

meer drinken, hebben extra veel te verliezen bij een terugval. Ik vermoed dat het me méér moed

en doorzetten zou kosten om weer zo ver te komen als ik nu ben, dan ik op zou kunnen brengen.

Degenen die ik hier lees die dat gepresteerd hebben, zijn in wezen verder dan ik, zo je al kunt vergelijken.

Dus ik probeer niet te vergelijken, ook al kan ik het soms niet laten. Het is zo zinloos.

Ik probeer wel soms iets of iemand als voorbeeld te nemen van hoe ik het graag zou willen, en ook dat

is misschien een vorm van vergelijken. Ach wat maakt het uit eigenlijk, we gaan ons pad, met

hobbels en pieken en dalen. Zijweggetjes en ergernisjes, momenten van intens geluk en momenten

van hard geploeter. Niemand kan de ander behoeden, bekeren of beleren. Verbeter de wereld en

begin bij jezelf zei men vroeger vaak. Geldt nog steeds denk ik.

Zo dit was de preek vd week. Dat krijg ik als ik overdag steeds weg ben, dan pot ik dingetjes op haha.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wilskracht helpt mij ook vaak

maar het diepe verlangen naar iets

vaak toch net iets beter.

hoe dan ook, ik hoef niet meer,

en jij ook niet en dat is mooi.

wat ieder ander doet, is mij prima

al moet ik dan soms wel even op mijn handen zitten hier☺☺

ik ga om boodschappen, bieb en dan ballen.

fijne dag mensen

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, nu echt getriggerd in mijn allergie en ik ga eraan toegeven. 

 

Agnieta, wat je hierboven schrijft over vooral het bericht van Yvonne is niet per se heel erg aardig van je. En ook al is het waar voor jou, dat betekent toch nog niet dat je het moet opschrijven? Wat voegt het toe voor anderen dat jij moet uiten dat het je niet boeit wat anderen denken over of vinden van een bepaald onderwerp - behalve dat het lullig is voor Yvonne en mij triggert? (Dankjewel voor de les zou jowan zeggen).

Je kunt toch ook gewoon zwijgen? 

En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt dat je de mening van anderen als onwaardig voor jouw aandacht omschrijft en vervolgens plak je er ook vaak een oordeel op. Niet dit keer, maar ik hoop hiermee te voorkomen dat je het gaat doen. Zal wel naïef zijn van me.

 

Ik ga naar buiten, heb het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom ook ben ik altijd blij als mensen hier beweren dat je het niet redt op wilskracht alleen...

Dan denk ik meteen: 'Dat zullen we dan nog wel eens zien.'

Dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben. Op stront eigenwijs zijn en wilskracht kan je een eind komen....

Wat ik in het hostel zo merkte is dat wat ik exposure noem zo goed werkt bij mij. Niet drinken in een veilige omgeving is een ding. Niet drinken in een omgeving waar de free beer and free shots zowat door je strot geduwd worden en toch de eerste niet nemen, geeft mij een boost in zelfvertrouwen. Ik ben niet machteloos en laat me dat ook niet aanpraten. Met wilskracht kan meer dan je zelf voor mogelijk houdt.

Daarom waardeer ik A3 zijn post ook vaak. Mooi voorbeeld waar een wil iemand kan brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wilskracht helpt mij ook vaak

maar het diepe verlangen naar iets

vaak toch net iets beter.

Wat bedoel je met diepe verlangen naar iets helpt beter? Bedoel je acceptatie van dit altijd aanwezige verlangen. Zo ja eens met je. Zodra ik dit verlangen niet meer accepteer de strijd gestreden en gewonnen tegen alcohol dan gaat het mis met mij. Met alle respect voor minderaars...Hoe lekker die zelfgemaakte sangria er ook uitzag als ik ga denken van kan wel proeven weet ik dat het misgaat. Strijd tegen alcohol betekent voor mij levenslang op wilskracht die eerste niet nemen. Continu aandacht erbij houden...Helaas kan het niet mooier maken.

Iets anders,ben het helemaal eens met Yogajuf. Ik liet het maar zitten maar....het boeit me niet en toch een oordeel vormen vind ik ook erg onplezierig om te lezen. Vooral naar degene over wie het ging...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn wil is klein, zwak. Tenminste daar waar het aankomt op wat goed voor me is.

Ik ben nog steeds erg blij met de kleine belofte aan mezelf om in elk geval vandaag te proberen niet te drinken.

Dat kan ik nu al een tijdje nog net verhapstukken.

Verder wil ik een heleboel. Realistisch en niet realistisch. En daar moet ik vaak toegeven dat mijn wil geen wet is.

Is ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook maar net wat je onder die woorden verstaat.

Ja tuurlijk moet je de wil hebben.

En als je de motivatie hebt van binnen uit is ook wel zo handig.

Maar het continu vechten tegen een verslaving onder het mom van ik mag niet.

Dat is een zware vorm van wilskracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ik mag niet drinken zie ik altijd een roze olifant en daar niet aan mogen denken en er dus de hele tijd aan denken. Die opmerking die iemand plaatste hierover is blijven hangen.

Verlangen en de ervaring dat ik erg geniet van hoe ik nu vakantie vier helpt Idd veel beter als steeds maar vechten tegen. Ik vecht nu niet...ik geniet van de nieuwe invulling van leuke dingen zonder drank. Daarom lees ik lief en leed en verhalen van mensen hier graag. Kijken hoe zij dat doen. Het strand volleybal sauna spelen met je kind zoeken naar een nieuwe baan scriptie schrijven....voorbeelden van hoe mensen dit verlangen vorm geven

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of wilsonbekwaamheid.

Die 2 willen die met elkaar strijden zolang het nog niet lukt.

Pas als je erachter komt welke wil de echte is, jouw echte is, en je daar op richt, komt er rust.

Maar dat moet ieder voor zich uit zien te vinden.

Dat hoort er ook gewoon bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog niet te zien Eline.

Ik heb het een beetje met mijn voeten ' s avonds.

Water en thee drinken, toch wat in beweging blijven.

Geen zout, dat houdt vocht vast (ook al beweeert de man van Agnieta anders)

En ik denk dat ik ook maar eens een teiltje opzoek, net als Wijfie, voor de voetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh nou dan wordt ik maar 'niet perse aardig' gevonden.

Hoeft ook niet perse hoor.

Het is wat het is.

 

Ik zal proberen me wat duidelijker uit te drukken. Ik schreef wat ik schreef niet omdat ik iets vind van JOU of omdat ik een oordeel wilde vellen over JOU of omdat ik het belangrijk vind wat JIJ van dit oordeel zou vinden. Het gaat mij helemaal niet om jou. Het gaat mij om wat jij schrijft en hoe dat overkomt op mij en - belangrijker nog - op mensen die direct betrokken zijn. (En ja, ik neem het totaal ongevraagd voor Yvonne op hier, dus doe maar alsof ik het over mijzelf heb. Dat klopt ergens ook wel.). Ik vind het onnodig kwetsend, in dit geval. Yvonne was duidelijk geraakt door wat jowan had geschreven en zij schreef hier iets vanuit haar hart.  Ongeacht of je het er mee eens bent of niet, vind ik dat je die post van Yvonne mag laten zijn voor wat het is - haar mening in zijn waarde laten dus. Schrijven dat het je niet boeit wat iemand zoals Yvonne vindt - zeker als je zelf totaal niet eens in de discussie bent betrokken - vind ik dus onnodig onaardig gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...