blondie6173 Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Voor mij natuurlijk nooit snel genoeg, MG! Mooie manier om mijn geduld te oefenen... wat ik dus te weinig heb... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Goedemorgen .. middag al zie ik zelfs ! Heerlijk uitgeslapen, koffie / warme broodjes uit de oven en energie voor een nieuwe dag Dagpact : Lucide Agnieta Kaboutertje Blondie jowan Jani Vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 (bewerkt) Ik denk wel dat ik het gedeeltelijk met Kohtje eens ben. De AA/NA vraagt er helemaal niet om om begrepen te worden. Voor mij is het het geloof dat het voor mij werkt de doorslaggevende faktor. Ik was gisteren nuchter en dat is me zó goed bevallen dat ik dat vandaag weer wil doen. Dat is het wel zo ongeveer. Daarmee hou ik het klein genoeg. Edit: typo 17 mei 2015 bewerkt door jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Hoi allemaal, wat te schrijven? Zit in ieder geval emotioneel nietgoed in elkaar. Doe mijn best, maar mijn hoofd kent geen rust. Ff wandelen dan maar, doeiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Goedemiddag allemaal, Vandaag,, een betere dag dan gisteren Gisteren een vreselijke depressieve dag. De breuk tussen latex en mij, hakt er veel meer in, als dat ik voor mogelijk, heb gehouden Dagboekje aan het bijhouden, wat me bezighoud, hoe ik me voel, ook tot betrekking, van trek in wijn hebben. Dat helpt wel. Maar weer veel werken, de weekeinden, dat verzet de zinnen. En...het is mooi weer vandaag, helpt ook voor een betere hum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Fijn, kaboutertje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Ik kan me voorstellen Kaboutertje dat je toch het liefst thuis bent. Eigen omgeving waarin je helemaal jezelf kan zijn en geen rekening hoeft te houden met anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Ik weet niet wat er gebeurde, maar ineens waren we vanmiddag naar de Ikea in Duiven.. Alleen maar voor twee thermosflesjes en een snijplankje. Nou ja, de zondagmiddag is zo wel lekker snel voorbijgegaan. Zat er een beetje mee wát te doen.. Soms gebeuren er dingen bijna vanzelf als je helemaal geen zin hebt in wat dan ook. Als ik het zelf had moeten verzinnen dan was dít niet gebeurd. Nu wel en het is goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Aan de voet van de Externsteine? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 17 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 (bewerkt) Dag frummers, na een slecht begin van de dag (4 uur al uit bed vannacht) heb ik gelukkig aan het eind van de ochtend nog even kunnen slapen. De rest van de dag heb ik vooral in mijn eigen sop zitten gaar koken... Vervolgens begon ik me te ergeren aan het feit dat ik dat aan het doen was, ben ik alles van de afgelopen tijd op een rijtje gaan zetten en beleefde ik wederom een helder moment in mijn herstel. Omdat ik gewend ben om mijn problemen te bagatelliseren probeer ik dat de laatste tijd koste wat kost te voorkomen. Ik wil de problemen zien en accepteren zoals ze zijn om er vervolgens iets mee te doen. Mijn karakter zorgt er helaas voor dat ik ook hierin doorsla. Dat heeft als gevolg dat ik op de betere momenten ga twijfelen of dat komt omdat ik weer aan het bagatelliseren ben en binnen no time zit ik weer in een dip. Mijn gevoel zegt dan dat dat goed is want ik maak het in ieder geval niet kleiner dan het is! Op deze manier zit ik eigenlijk constant bij de pakken neer, ben somber, er komt niets meer van het aanpakken van de problemen en ik zit maar een beetje zielig te wachten tot alles 'vanzelf' weer iets beter wordt. Wallow in sorrow noemen ze dat. Vandaag kies ik ervoor om uit die slachtofferrol te kruipen waar ik mezelf zo veilig voel. Ik neem het heft weer in eigen handen en ga mijn angsten en problemen weer confronteren. Stilstand is achteruitgang en op dit moment kom ik geen stap vooruit. Oké, ik drink niet, ga naar meetings maar mijn plan om actief met de 12 stappen bezig te gaan schuif ik steeds voor me uit. Het signalering plan (gemaakt tijdens de detox) zou ik met mijn dierbaren doornemen, ik wilde weer wat sporten enz. Er komt maar niets van! Ik heb me nu voorgenomen hier toch mee bezig te gaan. Wel met het voornemen om me niet schuldig te voelen als iets een keer niet lukt. Vooral blijven voelen waar de grens ligt en die niet voorbij gaan. Niet bang om ook te genieten van de goede momenten. Als ik eerlijk naar mezelf kijk ben ik de laatste weken ver uit de buurt van die grens gebleven uit een vorm van angst om er weer overheen te gaan. De komende tijd zal ik weer iets dichter naar die grens toe kruipen, mezelf uitdagen maar dan wel aan de goede kant van die grens blijven. Nu ik het zelf nog even terug lees voor ik het post, besef ik me dat ik toch wel stappen maak. Ik leer mezelf beter kennen. Dit soort gedrag had ik in het verleden nooit herkend. Ik ben trots op wat ik bereik maar het is nu tijd voor de volgende stap! 17 mei 2015 bewerkt door Lucide Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 @ Jopie, vorig en dit jaar in het vroege voorjaar daar geweest. Apart gebied.. Mooi ook wel. @ Gerrit, ja, ik denk zelfs af en toe dat niets menselijks mij vreemd is.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Ik heb dat ook hoor, Lucide. Voornemens lijken klaarhelder, bevrijdend en "verlichtend", tot het moment dat ze in daden moeten worden omgezet. Dan lijken ze ineens het tegenovergestelde te zijn.. donker, mistig en beklemmend. Ik heb ervaren dat die stap van theorie (voornemen) naar praktijk niet zonder slag of stoot gaat, dat dán pas het echte vallen en opstaan begint. Dat kwam in m'n voornemen niet voor, dat vallen en opstaan.. dat dacht ik zo even te doen. Maar juist door dat vallen en opstaan, dat regelmatig m'n neus stoten doordat ik mezelf tegenkom, kom ik m'n tekortkomingen tegen. En pas als ik ze tegenkom en onderken kan ik de stappen nemen die nodig zijn om ze te overwinnen. Wat voor jou één en al ellende lijkt, is voor mij als toeschouwer mooi om te zien. Je bent, zolang je jouw proces blijft delen, voor mij een prachtig voorbeeld van hoe ik het bij mezelf kan, moet of mag bijsturen.. daarom is délen zo belangrijk. Niet om wat weggegeven wordt, maar om wat ontvangen wordt. En dat werkt vice versa.. Daarom bedankt dat je jouw proces van herstel zo gedetailleerd beschrijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Ik wilde van mijn stressbaan af. Maar dat zou ik nooit zomaar durven doen, stoppen. Het leven gaf een voorzet, via mijn man, en ik mocht inkoppen. Ik kreeg een vrije periode, waarin ik bij kon komen en andere waarden kon herontdekken. Een fijne baan met beperkte omvang leek me ook wel weer leuk, maar ik ging niet op zoek. Vervolgens werd die me zomaar aangeboden. Een geschikte plek met aardige mensen. Het voelt goed, ik heb er vertrouwen in. En mocht het toch lastig worden, dat zie ik dan wel weer. Dus ja, een kopje koffie bij de Ikea, of wildplassen in het bos en juist reageren op het juiste moment. Er is iets wat het wel regelt, op de 1 of andere manier, als ik vertrouwen heb. jowan, lady jane, erik en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Voldaan op de bank, straks lekker vroeg en droog naar bed Welterusten vast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Lucide, je schrijft mooi en herkenbaar. Bedenk je tussendoor wel af en toe dat het een proces is, geen L.O.I.-cursus ? Je gaat lekker en dat is fijn. Op dagen dat het minder gaat wil dat niet persé zeggen dat jij niet goed bezig bent. Niet alles ligt aan jou en mij. Dank je wel voor het delen van je verhaal. Leerzaam voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 nou uh, genoeg veren in je reet , ik denk dat ik de mijne maar verwijder pff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Vol, goed bezig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 17 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Dank voor de fijne reacties en de herkenning. Ik besef me dat het een proces is hoor. En ik vind ook wel dat ik goed bezig ben maar als ik vooruitgang wil boeken zal ik iets meer actie moeten ondernemen op de goede voornemens die ik heb. Steeds een beetje. Deze zelfanalyse werkt verhelderend en kan net het zetje zijn wat ik nodig heb om, zoals kohtje het zegt, van theorie naar praktijk te gaan. Fijn dat ik het hier kan delen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 17 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Ik meld me nog even af voor het dagpact en duik dan lekker droog mijn bed in. Truste, Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 nog geen zin om te slapen (na een lang weekend vrij) beter probeer ik het maar gewoon morgen gezond weer op, sterkte voor wie het nodig heeft... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Dus ja, een kopje koffie bij de Ikea, of wildplassen in het bos en juist reageren op het juiste moment. Er is iets wat het wel regelt, op de 1 of andere manier, als ik vertrouwen heb. Mooie gedachte om mee in slaap te vallen. Ik had net een kaarsje aangestoken voor 2 mensen. Daarbij denken "er is iets wat het wel regelt, op de 1 of andere manier, als ik vertrouwen heb." voelt goed. Dat kaarsje aansteken doe ik voor mensen en situaties waar ik geen grip op heb, ik niet kan organiseren of regelen en dus maar terug val op vertrouwen in iets die het regelt. Ik probeer te kunnen vertrouwen in dat iets omdat dat iets het enige is lijkt het dat wellicht iets kan betekenen. Voelt kwetsbaar en onmachtig wel...... Ik meld me droog af en met blowen was het succesvol dag 3 nu. Tot morgen iedereen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 17 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2015 Ik meld me nuchter af voor de dagpact. Welterusten en wellicht tot morgen. Al geloof ik niet dat iemand dit nog leest.... Leuk om te lezen dat Kate iets met een Hogere Macht heeft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2015 Da's toevallig! (...) Ik las het nog Mijn Gerrit Ik zeg altijd; "De natuur regelt het wel" En zie! Trust (vertrouwen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2015 Ook grappig... Plaats net wat op het muziekdraadje Lees van BB King (Wist ik al) In 87 nog gezien Blues-festival Peer Later nog North Sea Een legende in mijn leven Net als dit hier Alles is me lief (Peer.Rijden, eten, slapen in een knal-gele Acca Dyane/Eerste auto, met aan-slinger ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden