bolletje Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Inderdaad mens geniet nu eens. De zon schijnt dus lekker met je luie poeperd hup in de zon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Ha,ha, die Bol Heb mijn parkieten wel buiten gezet , Lekkere hond heb jij Agnieta Volgens mij wroeten ze allemaal graag in wat omgewoelde grond. Onze hond wroette vaak naar mollen. En een hoofdmassage? Ja, wel lekker, maar kost geld, en bovendien, heb ik mijn haar al gewassen vanochtend, dus maar even niet dubbel doen dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Je hondje blinddoeken en propjes in z'n neus duwen Aggie, heb je nergens geen last meer van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Nou, die kapper heeft me toch wel goed gedaan. Voel me ineens weer een stuk beter, met mijn korte koppie (misschien, moet jij het ook maar eens proberen wijfie ) Moest denken aan jou Agnieta, toen ik bij de kapper zat. Over die lekkere hoofdmassage. Ze hadden daar niet eens wasbakken zag ik Vandaar, dat ze zo goedkoop zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Gekookte prei, gekookte aardappelen, gehaktbal, met een beetje jus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Wat is er trouwens nog weinig geschreven vandaag. Zeker door het mooie weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Misschien hadden ze ergens een verrijdbare wasbak in een hoekje staan Maar op het oog zag ik niks En hogere macht? Weet echt niet meer, wat ik ervan moet denken. Geloofde daar altijd heel stellig in, maar sinds mijn zwager op heel jonge leeftijd is overleden, waar ik zo hard voor gebeden had, tijdens zijn ziekte, weet ik het even niet meer hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Goedemiddag Naar huisarts en ziekenhuis geweest vanmiddag. Geestelijk uitgeput nu. Fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 (bewerkt) @Rapilos: Ik heb er ook niet zoveel verstand van, van een Hogere Macht, maar ik geloof er wel zeker in. Voor mij is het een grotere macht buiten mijzelf die dingen kan doen die ik zelf niet kan. Om zoiets te kunnen erkennen en accepteren moet je er dus welhaast van uit gaan dat jezelf dus niet de machtigste van je hele omwereld bent, dat je maar beperkte mogelijkheden hebt. (Die vaak niet eens zo héél ver reiken....) Een zekere nederigheid als het ware, dus. Die Hogere Macht, of God of hoe je hem (Of haar, geen idee...) ook maar noemen wilt, zou het ontzettend druk krijgen als het verhoren van onze banale wensen tot zijn takenpakket zou behoren. Hoeveel mensen zouden al gebeden hebben om de hoofdprijs in de loterij te winnen? Of om die lieve mens in hun familie niet te laten sterven? Ik denk heel voorzichtig dat het ons ego is wat god wil ge(mis)bruiken om onze wil door te voeren. Hem voor ons karretje spannen. Ik denk dat het zo niet bedoeld is. Zelf bid ik om zijn wil met mij en de kracht die uit te voeren. Ik heb een paar decennia achter de rug waarin ik het allemaal zelf wel uitmaakte en regelde. Één grote puinzooi werd het. Het werd van erg tot erger, hoe meer ik me ermee bemoeide, hoe meer ik het in de hand probeerde te krijgen. Dat is overigens nooit gelukt, mijn leven was onhanteerbaar, evenals mijn gebruik. Op die zondagavond, 9 september 2012, denk ik dat ík het niet was die geheel eigenwillig en besluitvaardig, helemaal alleen stopte met gebruiken. Mij was dat al jaren op rij niet gelukt. Ik denk dat ik door kreeg dat hij het wilde; hij maakte zijn wil voor mij kenbaar en nu geeft hij me de kracht die uit te voeren. Hij had en heeft een hele dikke vinger in de pap. Voor mij is het niet belangrijk of het een middelbare man op leeftijd met te lang grijs haar is en een kringetje boven zijn hoofd. Beeltenissen als deze heb ik er niet bij en ik denk ook niet dat ik die nodig heb. 14 april 2015 bewerkt door jowan Skip en Kohtje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Dank voor je bijdrage jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 @Fruitvlieg: Als ik dat zo zou repliceren, zou ik mijn nederigheid aan tasten en te kort doen. Ik zie dat veel mensen het "zelf" willen doen, daar angstvallig aan vastklampen. Ik heb dat niet meer zo sinds ik mijn HM actief in mijn leven betrek. Ik probeer te luisteren naar zijn wil met mij en probeer die met behulp van zijn kracht die uit te voeren. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 op in je hart Fruit of in de natuur erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 @Fruitvlieg: Ik ben het helemaal met je eens en ik had het ook niet beledigend opgevat. Bedankt voor je antwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 (bewerkt) HM in de natuur, in iemands hart in buitengewone liefdevolle daden van mensen,,,,,daar kan ik zeker wat mee en daar voel ik geen weerstand tegen. HM als "Zelf bid ik om zijn wil met mij en de kracht die uit te voeren" dan ben ik een instrument die de wil van God uitvoert. Dan ben ik een handpop bestuurt door HM. Dan heb ik er respect voor dat het iemand helpt zoals het diegene helpt maar dan houd ik angstvallig vast aan mezelf. Mezelf, mijn autonomie is dan het enige wat ik dan heb om er iets moois van te maken. Zonder HM moet je wel vasthouden aan jezelf want dan is er geen backup plan. Maar ook ik heb gebeden van de week en dat was heel lang terug dat ik dat eerder deed. Teruggrijpen op een christelijke opvoeding en als je je echt machteloos voelt iets te kunnen betekenen in het lijden van iemand.....ja zelfs ik doe dan mijn handen op elkaar en vraag om verbetering van haar positie en haar pijn en uitzichtloosheid. Dan vraag ik feitelijk hulp waar ik besef machteloos in te zijn. Maar dat heeft betrekking op machteloos tov de ander te staan. Voor mezelf bid ik niet omdat ik dan wel het geloof heb in mezelf en eigen kunnen. (en ik mijn problemen te nietig vind om hulp te vragen vaak, maar dat kan ook een kwestie van zelfrespect zijn, jezelf voldoende de moeite waard vinden) Mezelf kennende zou dat laatste best een factor kunnen zijn. Dit schiet me net te binnen, die verbinding had ik niet eerder zo gelegd...... 14 april 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 (bewerkt) HM is iets wat ik totaal niet snap. Misschien maar goed ook want ik snap niet veel, dus groots zou het dan niet zijn. HM is iets buiten mijzelf, buiten mijn brein. Energie, Liefde, Kracht. Meer weet ik er niet van. Of HM een wil heeft vraag ik me af. Ik weerspreek dat niet, maar hoe tenenkrommend zou Het dan naar ons, stervelingen met onze vrije wil, kijken? Maar.. Als HM geen wil heeft, waarom zou Het dat situaties sturen? Als alles oké is, hoe kan ik dan leren loslaten en vertrouwen dat Het mij wel zal helpen als ik het niet alleen kan? Ik bezoek best veel meetings. Maar HM snap ik dus totaal niks van. Toch laat ik mij maar niet weerhouden want het is een goede remedie tegen isoleren en tobben en beter-weten en alles op mijn manier doen. "My best thinking got me here" zegt iemand vaak tijdens een meetings. 14 april 2015 bewerkt door Monster erik en jowan reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 nou nu eens niet vergeten dan! Ik ga lekker slapen en meld me droog af voor het dagpact :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 truste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 (bewerkt) Ik ga ook maar nu eens vroeg slapen. Morgen wil ik naar de sauna! Hoop dat ik eens echt goed slaap nu. Droog en toch zowel gisteren als vandaag op terras. Ik aan het AV bier. Av bier werkt voor me, zonnetje ontspannen, genieten en iets wat ik echt lekker vind. Alcohol miste ik niet. Geen trek problemen de laatste tijd. Teveel om over te denken en het voelt in deze omstandigheid extra serieus even dat niet drinken een must is. Leuk ZBB dat je even reageerde over afgelopen tijd. Gaat nu beter toch? Succes man. 14 april 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 HM is iets wat ik totaal niet snap. Misschien maar goed ook want ik snap niet veel, dus groots zou het dan niet zijn. HM is iets buiten mijzelf, buiten mijn brein. Energie, Liefde, Kracht. Meer weet ik er niet van. Of HM een wil heeft vraag ik me af. Ik weerspreek dat niet, maar hoe tenenkrommend zou Het dan naar ons, stervelingen met onze vrije wil, kijken? Maar.. Als HM geen wil heeft, waarom zou Het dat situaties sturen? Als alles oké is, hoe kan ik dan leren loslaten en vertrouwen dat Het mij wel zal helpen als ik het niet alleen kan? Ik bezoek best veel meetings. Maar HM snap ik dus totaal niks van. Toch laat ik mij maar niet weerhouden want het is een goede remedie tegen isoleren en tobben en beter-weten en alles op mijn manier doen. "My best thinking got me here" zegt iemand vaak tijdens een meetings. Ik kwam bij mezelf tot de ontdekking dat het willen snappen en kunnen analyseren voor mij een vorm van controle was, iets uit mijn oude tijd. Ik hoef mijn HM of alles eromheen niet te snappen. Ik voel dat de HM mij snapt en dat is de goede volgorde voor mij. Ik hoef er alleen maar in te geloven en erop te vertrouwen. Dat kan ik. Er is voor mij dan ook geen enkele noodzaak of behoefte om erover te discussiëren. Het enige wat ik doe is mijn verhaal, mijn beleving vertellen. Als er iemand iets mee kan voor zijn eigen: heel mooi meegenomen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Ik meld me schoon droog en nuchter af voor de dagpact, weer een succesvolle dag! Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Droog, gelukkig, Agnieta! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Zo...dag voorbij. Ochtend aan de computer..veel gedaan, weinig hier Vanmiddag de hele middag in de zon staan schilderen...helaas geen doek, maar grondverf. Was wel lekker zen! Mooie gesprekken over hogere macht en zelf doen (zeg ik maar kort door de bocht) Heb er geen mening over, volg het met interesse. ZBB...vandaag droog...mooi. Nieuwe dag, nieuwe kans. Welterusten voor iedereen, heb het idee dat ik heerlijk zal slapen na die fysieke arbeid in de zon! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 hier mijn eerste strandmiddag achter glas, dat wel, heerlijk! slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Slaap lekker allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden