Spring naar bijdragen

Maandag 13 april


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

weer een ontsteking aan mijn kiezen, word hier zo moe van..

diclofenac  als tik tak...

mijn hemeltje, morgen weer wat laten trekken

trek dit voor geen meter ( trek leuke woordspelling, humor blijft )

binnenkort laat ik alles trekken, pijn is om radeloos van te worden

en ik heb een hoge pijn grens.

door mijn auto- immuun systeem en het infuus af en toe is het een

grote ellende in mijn mond en is ook niet goed voor het hart,

maar goed, vroeg slapen, medicatie en morgen naar de tandarts met een doorverwijzing

naar de kaakchirurg, leven is zo fijn soms....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet een ander die iets van mij eist of vraagt

maar ik die me bewust was dat ik van anderen hield

en dit (zelf) niet wilde, zo zelf niet wilde zijn.

 

 

Dan komt het toch uit jezelf? Puur uit jezelf... Bewust van je eigen verantwoordelijkheid naar je omgeving..

Dan doe je het niet voor de genoegdoening op de een of andere manier van een ander, dan heeft een ander er "profijt" van.

En dat straalt terug.. zo ontstaat er wisselwerking.

Maar het ultieme begin, de start, de basis, de beslissing, de wortel van je stoppen met drinken

ligt bij jezelf.

Ik heb niet gezegd dat je je niet mag laten inspireren door de wens van anderen. Inspiratie is gewoon nodig,

waar vandaan die ook komen mag. Maar met inspiratie een leuke kopie maken van wat al bestaat is lang zo waardevol en -vast niet

als met inspiratie vanuit je eigenste zelf tot iets volkomen nieuws komen. Iets waar je jezelf hebt ingestopt en waar je aan

niemand anders dan alleen jezelf verantwoording over hoeft af te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n beste A3,

 

Als er geen anderen waren had ik ook geen reden gehad om te stoppen met drinken. Dan had ik me

ellendig gevonden door de afbraak van m'n lichaam en geest en me doodgezopen.. Zo snel mogelijk, liefst.

Natuurlijk speelt de wens van de (directe) omgeving een rol, een belangrijke rol.

 

Wat ik al zei, en wat Jopie ook zegt in mijn ogen: inspiratie. Die komt van buitenaf.. ingeving, hoe je het noemen wilt.

Iets van buiten af heeft me een seintje gegeven dat het zo niet langer kon.

Dat seintje hield niet in: stop met drinken omdat ik (het seintje, de inspiratie, de ingeving) het zeg,

maar dat seintje hield in: stop met drinken zodat je anders in het leven kunt gaan staan, van jezelf kunt houden zoals je bent.

Stop met jezelf te vernietigen.

Drinken was keer op keer mezelf verdoven in de hoop dat het leven mij niet zou opmerken, dat ik ongestoord

m'n gang kon gaan zonder dat ik daar verantwoording voor hoefde af te leggen.

 

Als ik zou zijn gestopt omdat een ander mij zei dat dat beter zou zijn voor iedereen, incl. mezelf (en dat heb ik meermaals gedaan) dan

zou ik me na verloop van tijd hebben onttrokken aan mijn opgelegde verantwoordelijkheid door stiekem toch

weer te gaan drinken, in de hoop, zelfs overtuiging, dat niemand dat zou merken (en ook dat heb ik meermaals gedaan).

 

Maar toen ik stopte omdat ik in een helder ogenblik zag wat ik mijn omgeving aandeed door mijn eigen gedrag, mijn eigen

instelling, was het niet die omgeving die me deed besluiten te stoppen met drinken, maar ik zelf. Doordat ik

van de mensen om me heen hield en m'n eigen aandeel zag in het leed dat ik aanrichtte, zag ik ineens dat ik zélf

moest stoppen, om mezelf, door mezelf, voor mezelf. Alleen zó kon ik met diepgewortelde overtuiging het besluit nemen

om te kiezen voor een alcoholloos bestaan. Alleen zó hoefde ik me niet meer te bewijzen naar mijn omgeving maar

alleen maar trouw te zijn aan mezelf.

 

Trouw zijn aan mezelf was één van de moeilijkste dingen om te doen toen ik nog naar de wens van anderen leefde

In dat eerder genoemde heldere ogenblik zag ik, dat als ik echt van anderen wilde houden, ik allereerst van mezelf

moest leren houden. En ook dat viel niet mee omdat ik me bewust was van al dat leed wat ik anderen aandeed.

Door een inventaris op te maken van mijn leven met al z'n negatieve kanten maar ook (met hulp gevonden) positieve kanten,

kon ik een balans opmaken. Die sloeg nogal door naar de negatieve kant, maar door me te richten op de positieve kanten (ook met hulp)

en de drank te laten staan kwam er een proces op gang van groeiend zelfvertrouwen, zelfacceptatie en een besef van

de werkelijke waarde van anderen. Die waarde zag ik vooral in het spiegelen. Ik kon mezelf steeds meer ontdekken

in anderen, in hun tekortkomingen en in hun goede kanten. Zo leerde ik langzaam dat ik gewoon mens ben.

En zo leerde ik langzaam van mezelf houden.

 

Naarmate ik meer van mezelf kan houden kan ik ook makkelijker trouw aan mezelf blijven.

Anderen zijn mijn springplank geweest, maar de sprong zelf konden anderen niet voor mij maken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het spul hoef jij echt niet bang te zijn ZBB, je kan alleen niet drinken want dat is heeeeeeel gevaarlijk, en een vreselijke ervaring, dus daar moet je goed aan denken. Ook niet proberen om er toch ééntje te pakken want refu zorgt er voor dat jouw lichaam de alc. als vergift ziet en reageert daar ook op.

Hoev eel per dag moet je gaan slikken?

En waarom volgende week pas slikken je kan er morgen of overmorgen al mee beginnen.?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB heb je vandaag nog gedronken dan? Weet je het risico zit erin dat je als je zondag begint dat je van te voren nog flink gaat drinken, omdat je weet dat je het zondag niet meer kan. Zo zit een mens nu eenmaal in elkaar. ;)  Of je ziet er toch maar helemaal vanaf dat kan ook nog gebeuren.

Maar jij kent jezelf het beste. Ik hoop echt dat je wel bij je besluit blijft. Zou dat toppie vinden en erg knap. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen ZBB...

Heb hier geen ervaring mee...

Vraag me wel af wat er was gebeurd als je met drank op bij de school was verschenen...

Hoe pijnlijk zou dat zijn geweest?

 

Je gooit je roer nu de andere kant op, door de keuze die je vanochtend hebt gemaakt.

Maak het niet dramatisch nu voor jezelf...

Stop met drinken, neem die medicijnen wanneer het kan en ga ervoor.

Dan was het niet voor niets en heb je volgens mij alleen maar te winnen.

Kop op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB natuurlijk is jouw dochter boos, maar ik weet bijna zeker dat dat voorbij gaat. Zeker als ze ziet dat haar vader gestopt is met drinken. Ik denk dat dat wel weer bij trekt. Misschien kun je haar dadelijk duidelijk maken dat deze keuze ook in het belang is voor haar leven. ;)

Blijf volhouden. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...