Spring naar bijdragen

Woensdag, 25 maart 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Jammer Joris :(  :heart:

PM, wat spannend voor je. Moet je een nacht overblijven?

Wat hoor ik vaak van meerdere meetings per week. Ik heb wel moeite met` 's avonds weggaan. Kijk eerst hoe het met een avond gaat. 

Voorlopig vind ik dat ik lekker bezig ben met al mijn voornemens en plannen. Ik ga vrijdag afspraken maken met mijn psycholoog over meer EMDR. Er zijn in de VS wel resultaten die verrassend zijn met het oog op trek, controle en gedachten over (valse) verwachtingen van je middel. Omdat deze manier van therapie bij mij aldoor goed gewerkt heeft, hoop ik dat het een mooie aanvulling is. Ik heb zelfs een beter zelfbeeld ontwikkeld het afgelopen jaar door die sessies. Ik heb al helemaal een voorstel klaar :)

Nu ga ik lekker verder met mijn quiltje. Fijne avond verder allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond lieve mensen,

 

Net terug van werk - toch iets minder relaxt dan gehoopt. Wel gegeten: vlees voor de B12. Het is niet anders, Arm lammetje, sorry en bedankt...

 

Mary, yogamaatje, ben blij voor je dat het meeviel, maar die ingreep is natuurlijk niet leuk. Ik wens je heel, heel veel sterkte. Wanneer moet je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond de stoute schoenen aan getrokken en naar mijn eerste NA meeting geweest. Zenuwachtig vertrokken, zeer ontspannen weer thuis gekomen. Het was enigszins onwennig maar ik voelde me er wel op mijn plek.

De intact meeting die ik morgen wilde bezoeken laat ik even voor wat het is. Voorlopig mijn pijlen maar eens richten op de NA.

Trots, voldaan en droog geniet ik nog even van de avond met mijn vrouwtje op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die meetings zijn wel in de mode de laatste tijd op ADB. ;)  Ik weet het voorlopig nog niet wat ik hiermee wil. Intact zou me al veel meer aantrekken dan NA (en NA meer dan AA) Wat ik wel merk na een aantal van jullie ontmoet te hebben is dat mensen ontmoeten zoals laatst in het bos mij veel stimulans geeft. Mensen ontmoeten die dezelfde strijd voeren, mensen in het echt en niet alleen virtueel zien, ook een vorm van toegeven en accepteren dat ik echt een alcoholist ben, dat mensen die je dan ontmoet totaal niet voldoen aan een stereotype beeld maar juist erg leuke en inspirerende mensen zijn.......ook door mijn hoofd speelt van wil het eens concreter en minder virtueel maken. Kwestie van laten gisten in mijn hoofd nu voor een tijd......voor nu trusten @all.

 

Ik was nog bezig met lezen over ego en zelfbeeld en zoeken op ego vs self esteem.....kom er niet goed uit nog wat het verschil is volgens sommige mensen. Ego is latijn voor ik en zowel ego als zelfbeeld is geen objectief beeld maar een subjectieve invulling. Googlend worden ze veel vaker als synoniemen aangehaald dan dat ze verschillend zouden zijn. Kortom ik snap het verschil nog steeds niet.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond! Ik kwam mij even melden. Ik heb het zo druk, elke dag visite. Wordt er niet goed van, vanaf volgende week is het wat rustiger.

De kleine is vandaag drie weken! Ze doet het zo goed en het is super genieten.

Vandaag wezen wegen dat kan op woensdag- inloopochtend en ze is netjes 250 gram aangekomen, ze weegt nu 3750 gr. 

Ik geef haar borstvoeding en dat begint nu op gang te komen en heb daardoor ook wat meer slaap (gelukkig!)

Ik heb weinig tijd voor het forum, alles gaat in een stroomversnelling.

Morgen komt vriend en daarna wat dagen voor mezelf en de kleine alleen, look forward.

Het ene moment zie ik geen kip en het andere moment wil iedereen ons zien.

Ik lees niks terug en hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

De kleine gaat zo in badje, haartjes wassen voordat papa morgen komt en dan lekker het bedje in.  :)  :)  :moon:

Fijne avond alle!  :heart:  :heart:  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar het werk blijft ook Fruit.

 

Ik heb geen zin om er nu al te veel op in te gaan - probeer te ontspannen - maar ben zeer teleurgesteld in de koers van de nieuwe leiding en voel me hyper-verantwoordelijk voor alles en iedereen terwijl ik het gevoel heb overal achteraan te rennen terwijl ik door van alles en nog wat word ingehaald en mijn eigen grenzen ternauwernood kan bewaken, daar komt het op neer. (Zo, dat zijn veel algemeenheden in een zin.)

Maar ik doe mijn best, echt. Komt goed. Dankjewel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@yogajuf.....gebruik je ook B12 supplementen .....heb je echt een aantoonbaar tekort uit bloedonderzoek?

Ja Erik en ik krijg ook injecties. Alleen weet ik (nog) niet of het door een opnameprobleem komt of over een slecht voedingspatroon i.c.m. alcoholgebruik tot 6 maanden terug. Ik moet mijn ha nog overtuigen dat hij dat moet gaan onderzoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat alles goed gaat met Lieselot. Het is ook eigenlijk een rare gewoonte zo'n eerste week al die kraamvisite.

Super Bas, dat je geweest bent en dat het je goed bevallen is.

Agnieta, jij bepaalt natuurlijk zelf je tempo. Maar ik denk dat het voor ons ook wel eens lastig is jou zo te zien worstelen. Maar je bent een stapje verder en het gaat erom dat je niet achteruit gaat of stilstaat. Als je maar een opening hebt naar vooruit. Zet em op meid :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me nuchter af voor de dagpact, weer een succesvolle dag.

Vanavond met vriendin naar theater geweest, toneelvoorstelling op basis van het boek "Zout op mijn huid" van Benoîte Groult.

Dat las ik ooit twintig jaar geleden of zo. Zo'n avond naar theater hou ik erin, zolang ik dat kan betalen, want echt goedkoop vind ik dat niet.

Mooi hoe men de quintessens van zo'n boek in nog geen twee uur kunnen samenvatten. We hebben ervan genoten. Dat mag.

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...