Spring naar bijdragen

Woensdag, 25 maart 2015


jowan

Aanbevolen berichten

En een goede middag saam,

 

Net een hele boel open diensten aangevraagd.

Allemaal in het weekeinde

Nu er toch niets meer te latten valt, ga ik maar eens lekker flink aan het werk.

Lekker verdienen, en flink de zinnen verzetten.

ook het paasweekeinde

Verdient dubbel :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kun je dat vast afspreken Aggie, dat je iemand van de groep belt als je niet kunt komen. Ik denk dat motivatie heel belangrijk is, maar een netwerk ook. En aan de bel durven trekken als je trek hebt en helemaal als je dreigt te gaan drinken. Dat kan hier toch ook prima. Ook al denk je: ze kunnen me er toch niet vanaf houden, of het maakt niet uit. Ik heb zelf gemerkt dat het mij altijd helpt als ik hier kom als ik weer eens van plan ben om de refu te laten staan. Op een keer na. Maar ook in het verleden toen ik nog geen refu gebruikte hielp het me ook vaak om te bellen naar de hulpverlening. Alleen kan ik die niet elke dag bellen met : ik heb trek. Maar hier kan dat altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bas: ben heel benieuwd hoe je intact ervaart, ik hoor het graag van je, helaas bij mij in de buurt zitten die groepen niet.

 

Bijgelezen, maar even geen tijd om te reageren, wel goed dat de laptop boven is nu, zit ik er minder achter en als ik erachter zit is het veel rustiger voor mij..

 

Fijne dag allemaal nog :sun:

Bij jou in de "buurt" zijn die groepen ook wijfie, misschien moet je er even voor gaan. Ik rij voor de verste groep die ik bezoek meer dan 80 km enkele reis.....en nog geef ik niet uit wat ik vroeger verzoop.........

Kijk even terug op de dagdraad van gisteren, daar heb ik de adressen van AA en NA neergezet, daarop kun je groepen zoek die voor jou bereikbaar zijn.

 

Neem jezelf serieus, als je er echt iets aan wil doen ga je er zelfs een uur per dag voor op je kop in de hoek staan.

"Helaas bij mij in de buurt zitten die groepen niet." klinkt als een veel te gemakkelijk smoesje.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote; Heb je al een idee Agnieta,wat je gaat doen dan?

 

Ik moet maar weer naar mijn (AA) groep.

Punt is dat dat hier in het Noorden maar eens per week is en

op diezelfde dag heb ik, als er een gesprek gepland staat met jeugdzorg.

Dat is bewust laat op de middag omdat ik het anders alleen moet doen en mijn man er niet bij kan zijn

en dat willen we liever niet. Kan ik ook niet alleen handelen, te emotioneel. En het is ook bewust, door jeugdzorg, gepland op diezelfde dag, donderdags

omdat er meer mensen bij moeten kunnen zijn en dat kan alleen op die dag.

 

Dus ik kan nu al zeggen dat ik morgenavond niet naar mijn groep kan.

 

Rottig..ik moet mezelf en tegelijk mijn zoon..dilemma. 

En tegelijk zie ik mezelf naar de sodemieters gaan, zo kan ik er ook niet voor hem zijn en ook niet voor de baby,

die ik dus idd niet heb de laatste dagen. Ook dat is een bewuste keuze geweest, helaas maar zo kan het gewoon niet.

 

Ik voel me vandaag nog steeds ziek van mijn braspartij en trek is heftig af en toe..terwijl ik niet eens wil drinken..en zo allemaal.

In Stad 2, Uithuizen 2 Assen 1, Winschoten 1, Heerenveen 1 en in Leeuwarden 1. Da's dan AA

Voor de NA kijk je op:  http://www.na-holland.nl/public/archief/meetinglijsten/Meetinglijst-NL.pdf

Kom, Agnieta, klein beetje moeite doen.....

Als je meer moeite doet om ze werkelijk te vinden dan dat je nu doet om uit te leggen dat en waarom het perse niet op de donderdag kan, met al je gebruikelijke drama, kom je heus wel ergens terecht. 

Tenminste als je serieus wil....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft kilometers maken was en ben ik gezegend met een rijbewijs en eigen autootje.

De eerste vijf jaar heb ik wekelijks vijf tot zeven meetings per week bezocht. Voornamelijk in het (midden)oosten van het land.

Ik vond het voor mezelf prettig om zoveel mogelijk verschillende meetings te bezoeken om daaruit

één of twee meetings te "filteren" waar ik me het meest thuis voelde.

Ik kon niet vermoeden dat ik bijna elke meeting die ik bezocht, ook die waar ik me (iets) minder prettig voelde, als

toch wel fijn ging bestempelen. En dat ik blééf gaan. Gevolg dus bijna elke dag een meeting.

Toen ik in 2012 echter vier maanden naar het buitenland ging en daar geen enkele meeting heb bezocht door

omstandigheden was ik min of meer de "touch" een beetje kwijt. Niet het programma, dat werkte door, maar de fellowship.

Bij terugkeer moest ik er weer even "in" komen. Dat deed ik bij twee meetings, één op loopafstand van m'n huis en één in het

volgende stadje, zo'n 15 km verderop. Tot op de dag van vandaag. Genoeg is genoeg, maar ik zou die eerste jaren met al die

meetings en mensen voor geen goud hebben willen missen. En soms bezoek ik gewoon uit nieuwsgierigheid ook nog wel eens een

"onbekende" meeting.

Zit er zelfs, na al die berichten hier, aan te denken om weer eens een Intact meeting te bezoeken.. Want ook zonder 12-stappen programma

zijn we toch allemaal herstellende verslaafden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jowan, je bent intelligent zat. Toch denk ik dat Jopie een punt heeft.

 

Meerdere frummers vragen naar de bekende weg en meerdere frummers blijven maar trekken en duwen.

Alles is te vinden en alles is te regelen, waar een wil is is een weg (meestal).

 

Het trekken en duwen komt uit een goed hart. Dat raakt me wel. Maar eerlijk gezegd raakt de gemakzucht me óók. Meer dan ik toe wil geven.

Ergernis heet dat in de volksmond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster, ik ken er een paar die ooit, jaren geleden met hun alcoholprobleem naar AA gingen,

daar van de alcohol afraakten, van lieverlee verslaafd raakten aan andere (hard)drugs en nu

in NA hun totale ziekte verslaving aanpakken.

 

Verslaving zit 'm niet in het middel dat we gebruiken maar in onszelf. En omgekeerd is herstel niet

stoppen met gebruiken (daar begint het wel mee) maar werken aan jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raps, kook je voor 1 persoon dan?
Ik vind dat moeilijk, heb altijd teveel nl.

Of eet je gezellig mee? Dat is het win win natuurlijk.

 

Hier tempé gemarineerd en gefrituurd (dank gerrit)in de Actipan

zilvervliestrijst en groentenprut met bumbu roedjak. Jammie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frummers, waarvan velen nu vrienden zijn,

sorry ik ben aan het drinken... Ik beschouw het

als een uitglijder voor een paar dagen,

maar na een paar vervelende en frustrerende

gebeurtenissen, heb ik geen weerstand meer

kunnen bieden aan de hevige trek.

Ik ging eten, liggen om tot rust te komen,

maar mijn Mr Hyde of is het Dr Jackle? heeft het dit keer even

gewonnen. Het heeft mij niet kunnen weerhouden

om een fles wijn te kopen.

Ik zal nu uitloggen. Weekpact niet gehaald, maar kom

wel terug. Liefs, J.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...