plof Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 (bewerkt) . 1 maart 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Ja er zit vrijwel altijd windows 8 op tegenwoordig, ik denk ook wel dat het kan. - vraagt het nog wel even na bij de voorverkoopservicedesk - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 - dacht even wat zegtienou, had de AV niet gezien- plof reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Ik doe met je mee Agnieta, en drink mijn bakkie cappucino. Fijne dag nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 (bewerkt) . 1 maart 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Zo, heb m'n avatar aangepast. Eens kijken of dit m'n ego doet verkleinen.. Denk 't niet, hoor. Door 't hier te melden ben ik alweer aan het egobouwen. plof, ProudMary en Skip reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Dank voor de tips, heb inderdaad een vriendin die ik kan bellen en die ook weet dat ik niet meer drink. We helpen elkaar. Zaterdag soort van feestje bij haar. Dus dat is wel prettig dat zij het weet en ik dan gewoon lekker thee drink daar. Van die boodschappen dat maakt niet heel veel uit want we hebben nu ook zat wijn in huis en daar kom ik al de hele tijd niet aan dat lukt me wel.. En in het weekend doe ik niet de boodschappen dus dat scheelt ook... Fijne gedachte dat het met de tijd wel wat minder wordt die trek...goed vooruitzicht ook! Gewoon doorzetten maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Mijn ego is ook groot, hoor. Eigenlijk is hier, in het "openbaar", schrijven allemaal egogericht. Ik schrijf hier met voornamelijk de hoop dat iemand me leest. En dan streelt het me als iemand (liefst positief) reageert. De "likes", of "vind ik leuks" zijn helemaal moordend als ik m'n ego klein probeer te maken. Als iemand negatief reageert of niet reageert loopt m'n ego vaak wel een deuk of butsje op. Het bedenken van een nickname, het uitzoeken van een leuk plaatje... tja, je kunt zeggen dat het is om je te onderscheiden van alle andere forummers. Maar is je onderscheiden, behalve natuurlijk herkenbaar maken, ook niet in de meeste gevallen een beetje egostrelerij...? Als ik echt helemaal niks om m'n ego zou geven, kwam ik hier nooit, of, eigenlijk nog mooier, alleen achter de schermen, via PB's. Belangeloos hulp bieden.. Zover ben ik nog bij lange na niet. Ik denk dat ik, om heilig en egoloos te worden, een supergroot ego nodig heb. Zo groot, dat ik mezelf onbelangrijk kan gaan vinden zonder dat ik me genegeerd, gekleineerd, gekwetst voel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Weet dat ik niet wil drinken. Maar denk er gewoon veel over na....associatie weekend/drank is heel sterk blijkbaar. Jette, wat MijnGerrit ook al zegt, vooruit kijken, plannetjes maken, met andere woorden "er over nadenken" is helemaal niet verkeerd. Sterker nog, met erover nadenken heb je een grotere kans op succesvol droog blijven. Je kent vast het spreekwoord wel: Als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan.. Mijn idee is dat de wijsheid al in de kan is nog voordat de wijn in de man is als de man stopt met nadenken over en alleen nog maar denkt aan. Elke keer dat je denkt "aan" meteen gaan nadenken "over" heeft mij ook al jarenlang van die eerste afgehouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Ploffie, ik ben een commitment aangegaan met het programma van NA-Anonieme Verslaafden. Daarin wordt erop gewezen dat we ons moeten onthouden van ALLE drugs om te kunnen herstellen. Ze zeggen niet dat je geen rare hersenkronkels mag volgen. Dus verlies ik me daar af en toe maar in... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Adrie: een Nokia, daar ben je voorlopig nog niet vanaf, uit gietijzer en eikenhout, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Nou, ik heb nog een Nokia uit 2004, prepaid, dus vrijwel gratis, en ik kan er prima mee sms'en. Meer heb ik niet nodig. ik ook zoiets simple comme bonjour Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Maar met de pc ben ik verder gekomen, met hulp ook. Eerst zelf doen natuurlijk; mijn huiswerk heb ik gemaakt via een aan mezelf gestuurde mail, en met een schaar de prints knippen en plakken, en bij Appie kopieren, gewoon ouderwets. Inmiddels zelf Open Office voor elkaar gekregen, zoon Adobe Reader laten installeren op afstand met Team Viewer en mijn oude laptop doet het weer sinds ik de halflege batterij helemaal heb verwijderd. Met dank voor het meedenken, het hield me actief en vol vertrouwen. leve het forum, ook juist voor pc trubbles hoor, want zonder pc zijn we hier niet veel, toch? AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 waarom heb je er dan méér nodig Gerrit? 1 reserve, just in case? Ik heb ook een ongebruikte smartphone zonder simkaart liggen, die is weer terug naar mijn Motorola. Mn kinders lachen zich gek om mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Hoi, de dag is al bijna voorbij... zometeen carnavalsgedoe hier....maar daarna mag ik lekker op mijn yogamatje! Verder ben ik blij dat het buiten lichter wordt, heerlijk, zonnig, fluitende vogels... Ik hik tegen scriptieperikelen...goeie onderzoeksvragen en zo...komt goed. En over pc en telefoon kan ik niet meepraten...ben al blij als ik er mee kan werken Fijne avond allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 (bewerkt) Hier inmiddels gegeten en aan het uitbuiken. Ergens vanmiddag een verkeerde draai gemaakt, met als gevolg dat ik nu strompel door huis als een oud vrouwtje. Rug is killing me! Zo maar effe een lekker hete doesj erop. Afijn, ik meld me alvast droog af. Opslomen nu 12 februari 2015 bewerkt door blondie6173 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 warmtepleister Blondie? 3 voor €1,= bij de actiewinkel. sterkte. Ik mag nog scheidsrechter spelen voor mijn eigen team, strijdje met ego en mezelf dus om onpartijdig te blijven. gaat lukken hoop ik. fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 ohhhhoh Ploffie toch bedankt voor de tip of moet je er gewoon héél veel van gebruiken?Ik dacht in plaats van, zegt weer meer over mezelf he jaja ik snap m al Jootje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Zo, ik ben ook al een tijdje thuis. Ook rugpijn en bedankt voor de warmte pleister tip Jane. Afmelden dagpact, gegeten en zometeen DWDD En daarna een filmpje of zo. Fijne avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 Wat een agressieve reactie erik, denk niet dat het zo bedoeld is door jowan. Maar goed, waar bemoei ik me weer mee. Waarom bestempel je mijn reactie als agressief en relativeer je bij jowan wel dat het niet zo bedoeld is. Je zou mij ook kunnen relativeren dat ik niet agressief ben. Ik kan er alleen niet tegen als er bepaald wordt wat hier wel en niet mag op dit forum en ik ervaar dat dit door de betrokken persoon steeds gebeurd. Is het niet zo bedoeld nu dan heb ik niks geschreven, zo simpel is het. Ik kan het niet zo waarderen dat je me zo kwalificeert als ik totaal niet agressief ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2015 (bewerkt) Goeiemiddag. Erik, als je iets niet leuk vindt en je zou dan gaan drinken om het leuk te gaan vinden, daar klopt volgens mij iets niet aan. Waarom zou je iets leuk moeten gaan vinden wat je eigenlijk niet leuk vindt? Kun je dan niet beter iets gaan doen wat je wel leuk vindt, en waar je andere mensen ontmoet. En is het wel waar dat er zonder drinken niets aan is? Heb je het al eens geprobeerd. Je hoeft hier niet op te antwoorden hoor, maar dat is wat bij me opkomt. (Tip: het activiteitendraadje van Joris. ) Ik heb ook een computervraag. Ik wou zeggen een domme vraag. Maar een mens kan niet alles weten, dus domme vragen bestaan niet. Als je een laptop bestelt die geschikt is voor entertainment, zodat er een dvd speler opzit (wat tegenwoordig vaak niet meer zo is, kom ik nu achter), kun je daar dan wel office (excel en word) op zetten? Wat kan ik er over zeggen. Ten eerste vind ik feesten, drinken, slap kletsen, dansen wel leuk maar zonder het ingrediënt alcohol opeens niet. Dat ervaren we allemaal wel toch, een feest met drinkende mensen is niet leuk als je zelf niet drinkt en je de hele avond er mee geconfronteerd wordt en in strijd bent tegen de trek. Ja vorige keer bij de nieuwjaarsborrel ben ik nuchter gebleven en nee dat vond ik niet leuk. De groep vrijgezellen binnen mijn gemeente waar de groep van is van aankomend feest doen ook andere activiteiten. Hardlopen, schaatsen, wandelen......al die dingen vind ik leuk en kunnen prima zonder trek in drank. Maar de grote evenementen waar veel mensen heen gaan is een borrel, een vrijgezellen avond in de kroeg, gezellig samen een ontmoetings drankje doen, een heel groot Valentijn feest met waarschijnlijk 400 personen. Al die gelegenheden zijn vol op met drank. Ook online in onze FB groep gaat het over een wijntje, een biertje bij elke gelegenheid. Zeker op vrijdagmiddag en avond moet ik die site gewoon mijden als ik niet teveel trek wil hebben. Het is niet zo volgens mij dat ik net de verkeerde groep uitzoek. In zoveel gelegenheden met zoveel verschillende mensen speelt drank een erg grote rol. Alleen op deze site lijkt het zo te zijn alsof en massa's gelegenheden zijn zonder drank. Alsof er geen dilemma is. Die thread van joris over dingen ondernemen kijk ik ook regelmatig naar. Had me ook al opgegeven een keer toen het niet doorging. Dat bioscoop bezoek afgelopen week in Amsterdam had ik bij willen zijn. Die had ik gemist door mijn stukke laptop..... En een entertainment PC is vaak een PC met extra software voor het afspelen van films (zoals microsoft media centre) een scherm dat vaak full-hd films kan afspelen, een grafische kaart die dit mogelijk maakt maar al die dingen doen niet af dat werken aan documenten de kerntaak van een pc is. Anders heb je een mediaspeler of echt een spelcomputer. Maar die herken je wel. Op een Xbox kan je geen verslagen schrijven maar achter elke windows 8 pc wel. 12 februari 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden