Spring naar bijdragen

Zondag 8 februari 2015


Blekje

Aanbevolen berichten

Gisteren een heerlijke middag gehad met een collega.

Vandaag een echte off-day, niet vooruit te branden en een fikse hoofdpijn.

Dit patroon herhaalt zich wel vaker de laatste tijd.

Acceptatie is het toverwoord hier, maar oh zo lastig.

Vandaag maar door zien te komen, er is wat er is.

Morgen weer een nieuwe dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste mensen.

 

Weekeinde weer droog doorgekomen.

Straks nog een uurtje werken.

 

De hele dag, echt niets gedaan, behalve op de bank hangen.

Met die hiel, kunnen we ook geen wandelingen meer maken.

Zelfs even naar het winkelcentrum lopen (200 meter verderop), heb ik afgeslagen uit angst voor pijn.

Door de rust, lijkt het nu iets beter te gaan.

Maar wel frustrerend hoor.

houdt juist zo van wandelen, en je wordt zo gaar van dat binnen zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gerrit,

Ja, fietsen kan wel, dat doe ik ook al genoeg van en naar mijn werk.

Als het mooi weer is kan ik latex ook wel eens mee vragen
(Hij is eigenlijk niet zo'n fietser)

Maar goed, ga nu mijn stalen ros even uit de schuur halen voor uurtje werk.

 

Vanavond;

Zalm, sla, bruine bonen ,worteltjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje...die heerlijke middag pakken ze je al niet meer af...die staat.

Rappi....ik leer op healing yoga dat je aandacht naar de zere plek moet gaan en een paar keer per dag zelf masseren...diep in ademen

Schijnt dat voeten een ondergeschoven kindje is..we doen er zoveel mee en we geven ze zo weinig aandacht..werd mij verteld

Ik heb zelf ook en zere voet...zenuwpijn..en sinds ik meer asndacht heb en masseer en diep ademhaal toch evht minder last van.

Lijkt gek maar toch..kost niks alleen aandacht voor de pijnlijke plek en als je toch zit..mooie combi

Hier nasi kipfilet en gembersaus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier minipizzaatjes extra door de Bolle zelf gevuld.

Vanavond voor de liefhebbers op RTL5, Rise of the planet of the Apes.Verder verheug ik me op mijn nichtje en haar nieuwe kindje. Heb zulke leuke dingetjes gemaakt voor het kleintje.

En over niet al te lange tijd komt er een andere hele goeie vriendin hier op bezoek. Zij wordt ook weer oma dus wil ik proberen om voor haar kleinkindje ook iets te gaan maken. Babykleertjes breien is zo ontzettend leuk om te doen. :D

Verder vanmiddag ineens wat trek. Heb ik wel vaker hoor, maar gelukkig kan ik me nog steeds erg goed herinneren van voor 'n  ellende en katers de drank me heeft gegeven, en gelukkig is die trek dan toch weer heel gauw weg.

Het meeste dat ik voel is de herinnering aan drank in combinatie met Refusal. Ik heb dan echt die vieze smaak weer in m'n mond en de herinneringen aan het ziek zijn, snelle hartslag, vergiftegingsverschijnselen enz. Poeh wat een ellende was dat toen. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Portobello is een soort grote champignon, je ziet ze vaak per twee verpakt. Lekker!

Stop je die in de kip Fruit?

 

Wij hebben gesmuld van lasagne en gebakken venkel.

 

Hmmm Bol..ik had gisteren zo'n moment. In het recept van de lasagne stond 100 ml rode wijn. Mooi dacht ik,

neem ik zo zo'n klein flesje mee en dan drink ik de rest zelf op. Bleh...werd onrustig..welles, nietes...ik heb de wijn

op het briefje doorgestreept...ben gaan eten ook al was het nog geen lunchtijd, toch een boterham, heb gewacht totdat die gedachtes weg waren

en toen pas boodschappen gaan doen.

Venijnig...hoe die mechanismen werken...ik was me er alleen nu heel erg van bewust..heb het ook bewust ondergaan. Dat was nieuw voor mij.

Op ander momenten werd ik min of meer overvallen...kon er geen weerstand aanbieden. Alsof het me overkwam. De gedachte overviel me nu ook,

maar de reactie was wezenlijk anders.

 

Goh..dat dat na zo'n lange tijd toch nog gebeurt Bol...is daar dan aanleiding voor, of overvalt het jou ook, nog steeds?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne middag gehad bij mijn zussie al kreeg ik vooral in het begin wel weer effe het gevoel dat het alleen over haar misère moest gaan en er weinig ruimte was voor mij.

Heb het maar over laten vliegen, al gaf het effe dat gevoel van irritatie, en het werd uiteindelijk toch gezellig, lekker keuvelen over haar lieve poezenbeesten.

Nu met de beentjes omhoog na een topdiner van restjes van afgelopen dagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag voor het eerst een les meditatie gevolgd gegeven door een docent yoga, mindfullness en meditatie en het was ook een mix van die drie. Erg leuk om te doen en voor mij heel nuttig om mijn gedachten niet 1001 richtingen op te laten gaan maar in het hier en nu te blijven. Fijn ook dat meditatie niet zo zweverig en spiritueel is, daar krijg ik namelijk jeuk van.

 

Dit was lekker ontspannend en nuttig ook om toe te passen als ik niet slapen kan en op mijn werk. Want mindfullness is heel nutig als je in de zorg werkt en met palliatieve mensen helemaal. Clienten verdienen het dat je bij zorg onverdeelde aandacht hebt en niet tegelijkertijd van alles denkt en doet....en met ontspannen energie en niet met opgefoktheid werkt.

 

Dit is een blijvertje voor me. Het zit toch inclusief mijn fitness abbonement. Dan heb ik wel een erg duur abbonement maar alles is inclusief en ik ga gewoon heel vaak.

 

Verder ben ik net thuis, lekker bij ouders gegeten. Zelfgemaakte nasi, mij is dat voor mezelf teveel werk maar het is wel heel lekker. Nu snel grote schoonmaak. Een kennis komt me helpen met mijn laptop. SSD disk ingebouwd maar die schijf krijg ik niet bootable......

 

O ja en onder dit alles in dit drukke weekend niet gedronken en er geen moment bij stilgestaan ook. Het is dat ik me net besef dat ik een heel verhaal tik op ADB en het geen moment over drank ging. Zo wil ik het ook hebben. Veel nieuwe leuke dingen en het drinken steeds meer uit mijn gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Kruid ik heb bij mij vaker gemerkt dat er een fractie van een seconde aan vooraf gaat voor die trek. In die seconde denk ik aan het gevoel wat ik had als ik de eerste slok nam, dat gevoel in mijn maag. En dan komt de trek pas. Er was niets waardoor ik getriggerd werd of zo, gewoon het was er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt helemaal goed Erik... 

 

Vandaag lekker lui geweest. 

Eind met de hond gelopen, gelukkig is alle vorst, sneeuw en ijs nu weg. 

Wel een heel harde en koude wind... maar zolang het niet glad is zou ik niet klagen, dussss. 

 

En vanmiddag lekker programma teruggekeken dat ik had gemist al twee keer. 

Blijkt dat ik zelfs de aflevering van komende week ook al kon bekijken... moet niet gekker worden.  :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vriendje is weg, teleurstellend weekendje gehad, helaas.

Mannetje heeft het zeer druk in Zweden en komt dan hier gestrest. Ik moet dan mijn verwachtingen bijstellen. 

Hij was negatief over de baby. Ik vroeg heb je er wel een beetje zin in? Twijfelachtig zei hij toen, snik snik… Net voordat we een erkennings afspraak hadden. Hij mocht van mij wel weer naar huis gaan, maar dan moet je nog het hele weekend. 

Terwijl hij zich hier steeds meer ontspant, probeer ik mijn teleurstelling en negatieve gedachte te accepteren. Energie level nu laag.

Vanmiddag hem weg gebracht en net een aantal uur geslapen. Geen idee wat de toekomst brengt.

 

Gister snert uit de vriezer gehaald en opgewarmd, was ook zo lekker.

 

Baby in de buik nog steed bewegelijk, die heeft gelukkig wel voldoende energie, niet ala mama :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat rot voor je Lieselot. Misschien komt het ook een beetje doordat hij gestrest was. Hoeveel jaar ouder is hij? Ik hoop dat het weer bij trekt bij hem want zo'n kleintje heeft, zeker in het begin ook alle liefde van haar vader nodig.

Heb je nu het gevoel dat je er veel alleen voor komt te staan, nu de vader zo reageert? Ik kan me voorstellen dat het je erg onzeker maakt. :heart:

 

Trusten lieve Ap, slaap lekker.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Bolletje, Suiker, fruit, Gerrit, Lady J

Ja Bolletje hij is wel 25 jaar ouder.. Heeft nu drie dochters van 15, 13 en 11 jaar. Die heeft hij om de week en daar doet hij alles voor. Hele goede vader.

Ik vind het niet erg om er veel alleen voor te staan, alleen als we afspreken wil ik wel dat hij het leuk vind om te komen, zodat het ontspannen is.

Ik heb ook tegen hem gezegd dat als hij over een paar maanden niet gelukkig is in deze situatie dat we er dan een punt achter zetten en dat we dan goede vrienden blijven. Ik hoop dat als hij haar straks ziet en mee maakt, dat hij bijtrekt en dat ze een plekje bij hem gaat krijgen, net zoals zijn andere dochters. 

Ik denk dat hij van binnen meer conservatief is dan hij denkt en past dit niet bij hem- ik in Nederland, hij in Zweden. Ik heb er geprobeerd te wonen, maar ik kon er niet aarde. We vinden elkaar te leuk om te laten gaan en ik wilde ook mijn kinderwens niet opgeven, dus hebben we er zo voor gekozen, misschien heb ik teveel gepusht of is het niet goed besproken. De tijd zal het uitwijzen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de gasten zijn weg, het feestje is voorbij en het huis is middelenvrij.

Fruit, Skip, MG en Jowan, het ging precies zoals jullie zeiden: het deed me niets om anderen van drank te voorzien en ook niet dat het er was.

Toen de buurman wegging wilde mijn man nog een fles kruidenbitter achterlaten in de diepvries (? :( )

NEE, zei de buurman. En daar ging hij met kratten en tassen.

Het was niet gênant en niet jammer. Ik was wel verbaasd over mijn man maar ook niet méér dan verbaasd. 

 

Heel lief: mijn dochter kwam en was bezorgd om mij. Ze bestrafte mij dat ik het goed heb gevonden dat er drank was............. dat mensen zich ook zonder drank moeten kunnen vermaken blablabla de discussie die wij hier wel kennen. Ik kon alleen maar antwoorden dat ik geraakt was door haar lieve zorgen maar dat er een vangnet was dat alle aanwezigen mijn zwakke plek omtrent alcohol kennen. Wat maakt dat ik veilig was. Ik zorgde ervoor dat ik niet alleen was met drank.

 

Vandaag heb ik de zegen van eerlijkheid ervaren. Eerlijk zijn is voor een trots iemand als ik niet zo vanzelfsprekend als het zou kunnen of mogen zijn. Ikzelf vind het vaak niet nodig om eerlijk te zijn. Vandaag zag ik hoe nodig het wél is. En hoe helpend voor mij.

 

Droog naar bed, dank voor het meeleven. Welterusten voor later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...