Spring naar bijdragen

tweede kerstdag, 26 december

blondie6173

Aanbevolen berichten

Laatste keer vanavond.

Ben blij dat ieder die ik hier deze kerst heb gelezen droog is gebleven. Maar toch blijft bij mij het gevoel dat er mensen hier zijn die dat niet zijn gelukt. Ben bang dat ze hier niet dan durven te komen door alle positieve bijdrages. Misschien zit ik mis, maar betwijfel het.

Weet ook niet hoe ik ze hier toch krijg, maar mijn lezend oog hebben ze.

Mijmering mijnerzijds aan eind vd kerst.

Ik ga liggen en wens jullie goede nacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kerstdagen droog doorgekomen, weinig tot geen trek gevoeld.

Thuis als mijn dochter er bij is dronk ik ik toch al niet veel en ze zal het nu ook niet accepteren wanneer ik het doe.

En ook wanneer zij naar bed is (mijn startpunt om echt los te gaan) is de trek er nauwelijks.

En als hij er is dan zit ik hem uit. Ik kan ook niet anders, want ik heb niets in huis aan drank.

Oudejaarsavond wordt nog een kleine uitdaging. Ik ben uitgenodigd om bij vrienden de laatste uurtjes van 2014 te vieren.

Ben heel blij met die uitnodiging, maar de drank zal er rijkelijk vloeien.

Degene die me hebben uitgenodigd weten niet dat ik niet drink. Er komt nu al een stemmetje opzetten, dat ene glas moet toch kunnen. NEE, dat kan niet. Ik zal dus nog even een plannetje moeten maken voor die avond. Want er zijn ook veel mensen die ik niet ken, voor mij was dit eerder het excuus om te gaan drinken. Dan voel ik me meer ontspannen en maak ik meer contact. Althans zo was het.

Dubbel gevoel dus die uitnodiging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje...medicatie en alcohol gaan zowiezo niet goed samen

Eigen flesje alcoholvrij bubbeltjes champagne is zo gepiept.

Neem ik zelf ook altijd mee....

Heb weleens de gasten alcoholvrij champagne geschonken...niemand die het merkte..

Zelfs kersen ranja ingedaan...kirr royal

Er waren er wat die nog een 2de glas wouden hebben. :)

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me nuchter af voor de dagpact.

Vanmiddag een stevige wandeling gemaakt met vrienden en vriendinnen én de  huidige bewoners van de kliniek waar ikzelf ook was, kleine twee jaar geleden.

Heel goed, veel gesprekken gehad en ontzettend mazzel met het prachtige weer. Daarna kerstrestjes weggeholpen bij vriendin en daarna een NA meeting bezocht.

Ik ga dankbaar te kooi.

Welterusten en wellicht tot morgen als de internetverbinding niet dichtgesneeuwd is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huttula: inderdaad ad medicatie gaat niet samen met alcohol. En wat je zegt over zelf iets meenemen is een goede.

Ruim 1,5 jr droog, een sociaal leven dat weer begint te komen, spannende dingen aangaan en niet meer ontlopen tja dan is het ook wel logisch dat de drank toch weer om komt kijken. Ga het niet doen. Er hier over schrijven helpt enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kijk eerst Canvas en dan EEN Suiker

de film op NPO2 is trouwens geweldig

wel wat laat, maar zeer de moeite om

op te nemen.

Zo fijn, films zonder reclame tussendoor.

Zo ik heb de film van Nederland 2 gedaan, ben er nog een beetje kapot van.

Dat je moet je die Denen wel meegeven dat ze goed zijn in realistisch drama met goed acteerwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja gelukkig is er ondertiteling want mijn Deens is niet best, voor wie nog langkomt, welterusten. En ik heb gelukkig ook nog een stukje boek te gaan, The Rosie Project, dat is lachen een autist, een aspi op vrouwenjacht, op zijn manier natuurlijk, of toch net niet ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...