Spring naar bijdragen

Donderdag 18 december 2014


nancy

Aanbevolen berichten

Hoi Yogajuf!  

 

Iedereen die ziek is ook van mijn kant veel beterschap gewenst. Het heerst, geloof ik.

Schoondochter is nog niet bevallen, ze is nu enkele dagen over tijd. 

Tja, baby'tjes komen pas als ze zelf willen, haha! Wel spannend zo..

 

Nu snel naar het werk, nog één dagje, dan twee weken vrij. Doeg!

Maak er een fijne dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, draad teruggelezen na een korte wandeling, (snipsnotterverkouden)

ik heb echt bewondering voor Rapi, zoals ze altijd doorgaat....

 

na lang nadenken wordt het de sportschool met veel sauna's, groot aanbod groepslessen, zwembad en massagemogelijkheden...

is ook elke dag open van vroeg tot laat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Beetje laat, maar beter laat dan nooit: koffie en thee. 

Ik heb het maar gelijk overgedaan in de warmhoudkannen, wel zo makkelijk. 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg

 

Kabouter ook al niet in orde. 

Eline snip... 

We steken elkaar op de één of andere manier toch aan lijkt het wel he? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stoppen met roken lijkt me niet makkelijk, rook zelf niet maar zie het in mn omgeving, toen kennis op dag drie zat begon ze in de supermarkt te huilen omdat ze de roomboter niet kon vinden......

Agnieta aan het huilen en naar bed gegaan, het is ook best een beladen maand, wie wil er geen fijne feestdagen tenzij je er niet om geeft, voor mij is het een periode van verlies, haast zo rauw dat ik me heftig afsluit..

buiten het adb zijn/blijven is het forum ook een afspiegeling van de gemiddelde maatschappij en is het goed te weten dat een aantal mensen hier ook issues hebben, niet dat ik dat iemand gun!

By the way waar ben je Joris, laat even wat horen en Gunn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

het is dat de kater vreselijk

jankte, ook al eenzaam, anders

lag ik er nu nog in.

Ik heb een dag met helemaal niets,

geen echte verplichtingen, geen afspraken, geen sport.

En kom langzaam op gang nu.

Krijg ik net n mail van dochter of ik morgen mee ga

naar het Kerstcircus in Ahoy. beetje dubbel om als

oudje met 3 jonge meiden op stap te gaan, en kerstcircus

was een ritueel met de kinders vroeger, dus ook nostalgie.

Heb toch maar ja gezegd ondanks dubbele gevoelens erover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie sterkte.

Goed dat je het zo oppakt.

Knap ook.

 

Jane, wat lief van die meiden dat ze jou meenemen.

Ik zeg: geniet er van oudje :D

Nostalgie herbeleven in een andere setting geeft er weer een andere referentie aan.

 

Eline, eigenlijk geldt voor jou hetzelfde als voor Jane, maar dan mbt de feestdagen.

Een andere invulling kan voor jezelf een nieuwe waarde er aan geven en een meer prettige, nieuwe herinnering.

 

Het valt niet altijd mee mensen, ik weet het.

 

Agnieta, wat spannend!!

Ik hoop dat alles goed gaat met je dochter en de baby en dat jij je zenuwen in bedwang kan houden ;)

bewerkt door ProudMary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Jopie toch.

Dochters willen steun van hun moeder. Je hoeft haar niet in haar verhaal te steunen, maar heeft niet iedereen zo zijn eigen dramaatjes. Wijze raad kan ook op een zachte, indirectere manier.

En wat je eigen moeder betreft: geeft het contact jou op enige manier vreugde?

Zo mensen het miniboompje staat, het huis is opgeruimd en ik heb al kerstliedjes geluisterd.

Lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Jopie,

Op zich is het denk ik vrij logisch en niet zo gek dat je je dochter probeert iets duidelijk te maken aan de hand van je eigen ervaringen. Zelfs dat blik bier erbij zou theoretisch een educatief doel kunnen dienen. Alleen pakte dat voor jou niet uit zoals je had gewenst.

De vraag is: wat was er eerder, de behoefte om je dochter te steunen, toen het idee van de blikmethode en vervolgens jouw emotionele en lichamelijke reactie daarop, óf eerst de behoefte om te steunen, toen de gedachte aan / zin in drinken en daarná pas het idee aan het blik kopen?

Bij het eerste scenario is het vrij helder: je had goede bedoelingen, dacht een slimme methode te hebben, maar vervolgens pakte dat anders uit qua gevoel voor jou. Nou, dan weet je dat ook weer voor de volgende keer.

Bij het tweede scenario zou je je kunnen afvragen waar die trek vandaan kwam. Zorgen om je dochter? Het treffen met je moeder? Iets anders? Vervolgens dat analyseren en er iets mee doen.

In geen van beide gevallen denk ik dat je iets "over de rug van je kind" wilde doen, ook niet onbewust. Toevallig speelde zij nu een rol in deze opeenvolging van gebeurtenissen. Maar het had ook een ander persoon of een andere gebeurtenis kunnen zijn.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...