Spring naar bijdragen

Donderdag 18 december 2014


nancy

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen. 6 maand geleden ben ik gestopt met drinken. Dacht dat mijn vriend me steunde. Nu heeft hij vorige week onze relatie beëindigd. Ik zit er compleet door. Ik hou van hem. We zijn te verschillend volgens hem. Ik ben vorig jaar bij hem ingetrokken en ik kan niet meteen elders naartoe. Ik voel me zo alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach verandering,

Wat een ellende voor je!

Dit zijn van die heftige dingen, die zomaar op je levenspad kunnen komen.

Sterkte joh, en een knuffel!

Niet gaan drinken he, dan heb je er nog een probleem bij

 

Heej,

Agnieta,

Je probeert me toch niet vet te mesten he :P ,

Maar hij was weer lekker hoor!

 

En hier, giert de wind om het huis.

Zelfs vanmiddag een middagdutje gedaan.

Moet niet gekker worden he

Maar ja, donker , koud, je zou er triest van worden.

En heb mezelf niet alleen morgen, maar ook het hele weekeinde ingepland om te werken.

Eigenlijk, zooo geen zin in.

Maar ja, centjes, moeten ergens vandaan komen he :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi verandering,

 

Nee, helemaal niet fijn. Zeker niet als je het zelf niet eens bent met de beslissing. Ik kan een beetje invoelen hoe je je voelt. Ik snap ook dat je je alleen voelt, maar je bent niet alleen, je bent nu bijvoorbeeld hier. Hartstikke goed dat je hier nu schrijft. Geeft aan dat je jezelf serieus neemt. 

 

6 maanden gestopt, dus je bent al vergevorderd. Een uitglijder is zo gemaakt, zeker na zo'n heftige triggersituatie waar jij nu doorheen gaat. Echt ontzettend goed dat je er niet in blijft hangen maar aan de antabuse gaat.  Probeer die uitglijder maar als een waarschuwingssignaal te zien, je hebt alles in je om op het droge pad te blijven. Weet je al hoe je het gaat aanpakken nu, behalve de antabuse?

 

Een virtuele knuffel x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, nog een tip: Zet jezelf en jouw gevoelens en behoeftes nu per direct op de eerste plaats. Vanaf nu ben JIJ prioriteit nummer 1. Niet hij, niet je relatie. Hoe gesloten hij ook is, wat er ook in hem omgaat, het boeit nu eerst echt even een stuk minder dan hoe JIJ je voelt en wat jij nodig hebt.

 

(Misschien is dit een totaal overbodige melding. Ik projecteer vanuit mijzelf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal al mijn moed moeten bijeenrapen. Me niet meer zo zwak opstellen zoals ik deze middag deed. Heb hem praktisch gesmeekt me nog een kans te geven. En de alcohol volledig afzweren. Ik weet nog niet zo goed hoe ik het aan zal pakken. Vorig weekend was hij zo lief en attent wat hij al maanden niet meer was. Dat gaf me hoop. Ik ben een persoon die erg moeilijk alleen kan zijn. Zie er enorm tegen op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan goed praten met mijn ouders en mijn dochter van bijna 18 steunt me ook. Lucht op als ik erover kan praten anders ontplof ik nog. Kan niet op mijn pc inloggen moet nu op smartphone tikken daarom dat mijn berichten wat kort zijn. Probeer straks terug op pc. Het voelt goed dat ik bij jullie gehoor vind. Ken je echt allemaal door al zo lang mee te lezen. Zou graag wat actiever worden hier. Agnieta, ik word heel onrustig als ik alleen ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi is dat van dit forum hè, dat je mee kunt lezen en zo mensen leert kennen. Ik heb ook jarenlang meegelezen.

 

Heeft hij letterlijk aangegeven dat je 'saaier' zou zijn geworden nu je niet meer drinkt? Of is dit iets wat jij nu zelf denkt? Ik kan het me namelijk zo moeilijk voorstellen. Weet je, áls hij dit al zou denken, wat ik niet denk, dan zou je je kunnen afvragen op wie hij precies verliefd was: op jou zelf, zoals je bent, of op die versie van jezelf die gezellig met hem meedronk zodat hij niet in zijn eentje zat te drinken? 

 

Waar je misschien mee moet oppassen, om niet echt terug te vallen, is het idee dat het mogelijk écht aan het feit kan liggen dat je niet meer drinkt. Voor sommigen zou dit een trigger kunnen zijn om het dan maar weer te gaan doen. Maar dan ben je nog veel verder van huis dan nu. Want dan raak je ook nog eens jezelf kwijt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk , heel moeilijk Verandering. 

Toch inderdaad nu jezelf op de eerste plaats zetten. 

EN weer de antabus  gaan slikken. 

Schrijf het allemaal maar van je af hier. 

Wij kunnen jouw verdriet ( en trek) niet voor je weghalen, maar puur het van je af schrijven en in contact zijn hier met 

medefrummers kan al een beetje opluchtig geven. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...