Spring naar bijdragen

Maandag 1 december 2014


Ree

Aanbevolen berichten

1. rinkeldekinkel

2. Boeaaahhhhhhhh!!!!

 

Goedemorgen!

1 december alweer, over naar drie maanden is het alweer 1 maart, roert zijn staart. Koud en veel wind hier.

Zo maar eens warmsporten en noodzakelijke dingen regelen. Me verschrikkelijk verslapen. Zonder drank natuurlijk.

 

 

Heb het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Dagpact:

Blondie

jowan

Nancy

Fransje

Kruidenthee

Kipje

Heb na heel lang aarzelen en oneindig overleg met mezelf, de knoop doorgehakt, VANDAAG DRINK IK NIET!

Heb zin in de dag, heb al veel kleine klusjes volbracht, ga mezelf bezighouden vandaag en goed mijn rust nemen.

Vandaag is zomaar plots 1 december, dus beloning zal worden, knus met kaarsjes op de bank straks (nuchter)!

Een hele fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Eline: twee warme filmtips ontvangen dit weekend, maar zelf nog niet gezien, so don't shoot the messenger!

 

Mijn maatje tipte mij Flight, http://www.imdb.com/title/tt1907668/

En mijn liefste vriend zei Interstellar, http://www.imdb.com/title/tt0816692/

 

Die laatste draait nog in de bioscoop, maar ik weet niet of ik de koude wil trotseren :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nickie, het gaat hier wel vaker wat kris kras door elkaar, maakt niet uit.

Ik hoop dat Jen later nog opheldering gaat bieden.

Als het klopt wat je denkt, dan past het plaatje hier wel, hoe triest ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, beste mensen,

 

Koud,koud,

Had het gisteren ook al zo koud.

Dikke trui aan, verwarming zo hoog mogelijk.

Maar het duurt hier uren en uren, voordat het 19, hooguit 20 graden is.

Elk jaar hetzelfde, altijd koud hier.

Heb er al een kleine losse radiator bij gezet.

Maar dat kost natuurlijk kapitalen.

En moet elk jaar al voor de gewone verwarming ong. 120 euro bij betalen.

Echt niet leuk dit

Klaag,klaag :( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wijfie,

 

Twee dames die over de Bijbel wilden vertellen...? Ik kan hun geloofsgemeenschap wel raden, denk ik. :) Schelden zou ik niet doen. Die mensen zijn ook maar geindoctrineerd/geconditioneerd. Vaak van kindsbeen af. Ik begrijp het maar al te goed. Ik kom uit die kringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel MijnGerrit.

Pff je kan zomaar iets verkeerds zeggen hier ben ik dan bang.

 

Ik denk dat het wel meevalt Nickie. Als je andere dagdraden leest, dan valt er wel vaker iemand zomaar middenin.

Wat mij betreft prima. De dagdraad wordt weleens vergeleken met een huiskamer; in een groot gezin, denk ik er dan maar bij. De huisgenoten komen op verschillende momenten binnenvallen. Sommigen gaan rustig zitten luisteren, anderen beginnen al te vertellen voordat ze de jas uit hebben. Helemaal goed toch?

Zolang je je aan de normale fatsoensregels houdt, is er niet snel wat aan de hand hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes hoor, allemaal droog!



Mensen, wanneer kun je de ontwenningsverschijnselen krijgen? Ik heb wat naslagwerk gedaan. Het kan al - in zeer ernstige gevallen - na twee uur laatste glas intreden. Goed, daar is in mijn geval geen sprake van. Gisteren was het ongeveer na zessen dat ik m'n laatste consumptie had. Dus dat zijn nu een kleine 24 uur. Op het gevoel van 'gemis' en rusteloosheid na, voel ik me - afkloppen - wel okay.



Het stemmetje van de leegte is wel hardnekkig. ''Wat nu...?''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vraag was er altijd al en zal ook altijd blijven: 'wat nu?'

 

Oftewel: wat te doen met de tijd?

 

1 van de eerste levensbehoeften is grip op de tijd te krijgen. Indelen. Uren dagen weken maanden jaren. Leren werken pensioen. Eerst dit dan dat. Drugs (oa alcohol) bieden behalve wat ze fysiek met je doen ook een ander voordeel: ze structureren de tijd. Is het al zo ver? Zit de 5 al in de klok? Van de ene fix naar de andere en tussendoor lijden aan de vorige fix en anticiperen opde volgende. 

 

Ik heb het al eens eerder gezegd: elke dag in de jajem is ook een geregeld leven.

 

Dus eh Gunn - goeie vraag. Wat Nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gunn,

Wat mij de laatste keer is verteld is dat mijn lichaam ongeveer 3 dagen nodig heeft om alle alcohol eruit te krijgen en weer nuchter te worden en daarn +/- 4 dagen om weer normaal te functioneren. In die 7 dagen was er kans op een delirium, meer kans na 3 dagen, of een soort van eplleptisch aanval. Daarom is een detox meestal 7 dagen. Dat betekend dus ook als je 2 of 3 dagen niet drinkt en daarna weer wel dat het lichaam nooit hersteld. Ondanks dat je denkt dat het goed is dat je niet hebt gedronken voor een paar dagen blijft je lichaam gewoon in de staat van drinken.

 

Aha...

 

Geldt dit alleen na een "langere" periode van aansluitend drinken (hoe lang?) of ook voor mensen die alleen in het weekend volledig uit hun plaat gaan? M.a.w.: is het zo dat zware weekenddrinkers in wezen nooit geheel herstellen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...