Spring naar bijdragen

zondag 16 november 2014


plof

Aanbevolen berichten

Bol, van harte, leuk. 

en hier de hoogste tijd om aan de slag te gaan weer. 

Luitjes, maak er een mooie dag van. 

Buiten regent het, en ach... de tuin kleurt er weer heel mooi van denk ik dan maar. 

 

Koffie en thee op hun eigen plekje links op het aanrecht. 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg

 

Dag dag..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact :
Roberto 
jowan 
Kaboutertje 
Blondie 

Bertd

Hardleers

Kruidenthee

 

Morge,

 

Lekker geslapen...ontbijtje op bed, met boek..heerlijk rustig beginnen.

Nog drukte genoeg vandaag...wel leuk hoor!

 

Lees veel mensen die schilderen en zo...misschien eens een forumexpositie  :)

 

Ik merk dat het me niet lukt alles en iedereen bij te houden wanneer ik het zelf druk heb.

Dat vind ik jammer...maar van de andere kant is dat een goed teken, ben ik zelf in beweging.

 

Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft, deze druilerige dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Joop, alles is ook heel relatief. 

Maar heerlijk je eigen plekkie nu. 

Wat doe je / heb je gedaan met de caravan? 

Bewaar je die voor de zomermaanden? 

 

 

Jane ook goedemorgen.. 

Je hebt gelijk.... neemt heel veel tijd in beslag, soms té veel tijd, hihi. 

Hoop dat je goed hebt kunnen slapen en ook weer een beetje meer zon in je hart hebt vanmorgen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal nogmaals,

Vooreerst van harte gefeliciteerd Bolletje! Genieten maar he, ze groeien zo snel...

Kastanje, veel sterkte, trek je op aan de (kleine) geluksmomenten...

Ik heb blijkbaar op deze druilerige zondagochtend wel wat stof doen opwaaien. Zou hier graag even op willen reageren.

Yvonne, het is geenszins de bedoeling mensen te triggeren, integendeel.

Zal even kort mijn situatie schetsen, ik dronk bijna 20 jaar "sociaal", zonder problemen.

Door een aanhoudende depressie (die ik voor mezelf niet wilde toegeven, waarvoor ik bij de huisarts steeds meer medicatie vroeg want ik wilde per se blijven functioneren) ben ik zo'n dik anderhalf jaar geleden meer gaan drinken, om te verdoven. Na opname eind vorig jaar (op zich was dat nodig, maar de begeleiding vond ik niet super, heb meer gehad aan de tijd voor mezelf toen) af en toe gedronken, laatste tijd weer meer, vandaar de stap naar het forum hier.

Ik twijfelde inderdaad in het begin over minderen of stoppen. Intussen heb ik gemerkt dat, wanneer ik stop, het een roze olifant wordt. Ben er dan buitenproportioneel mee bezig.

Gematigd drinken geeft mij een MAG maar wil niet zeggen dat het HOEFT.

Tuurlijk heb ik geen glazen bol, zoals niemand hier, dan zou het forum er ook niet moeten zijn.

Even heel kort een reactie over de meerwaarde, Roberto, dit is voor iedereen verschillend.

Ook vind ik het een beetje kort door de bocht om alles een smoes te noemen. Bepaalde culinaire smaken vullen elkaar aan of versterken elkaar, waarmee ik zeker niet gezegd wil hebben dat er sowieso alcohol, of vlees, of vis, of whatever moet aanwezig zijn.

Dit is ieders keuze, ik respecteer dat ook.

Ploffie, zonder opnieuw in detail te treden, kan ik me bij jouw idee aansluiten.

Dankzij het forum heb ik al veel stukjes bij mezelf ontdekt waar ik mee aan de slag ben.

Ik schrijf hier ook erg graag, en lees ook zeker graag, het geeft mij een gevoel van verbondenheid, ongeacht hoe iemand concreet met alcohol omgaat.

Voor mij gaat het hier om meer dan dat.

Meer over hoe om te gaan met het leven, problemen, probleempjes enz...

Ben misschien even aan het doordrammen, maar wilde dit toch wel even kwijt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Mijn date was stom. Met alcohol achter de kiezen zou hij misschien iets minder stom zijn geweest, maar ja, dan had ik nu letterlijk en figuurlijk met de kater gezeten. Miauw.

Verder alles goed. Ik lees wijn en goed uit eten gaan. Ik zie wijnarrangementen afgestemd op geweldige gerechten en tafelgenoten die met hun ogen dicht sippen en verzuchten en zo'n beetje klaarkomen van genot. Auw, dit zou voor mij zomaar een toekomstige valkuil kunnen zijn.

Ik kan me wel iets bij Plofs stelling voorstellen. Mijn vader was geheelonthouder, om de bekende redenen. Maar als we dan met kerst ofzo echt ergens heel lekker gingen eten, dronk hij toch een glas. Hoe hij zich daarbij voelde kan ik hem helaas niet meer vragen.

Maar ja: ik kan dus niet drinken hè, dus drinken is voor mij geen optie. Wat ik ontzettend tof zou vinden: als de sommeliers in dit soort restaurants eens zouden kunnen nadenken over alcoholvrije drankarrangements. Bijzondere sapjes, smaakvolle mengsels, echt goede alcoholvrije wijn. Die laatste bestaat echt namelijk, alleen niet in de supermarkt. Aandacht besteden aan de beleving van niet-drinkers dus. Hen serieus nemen.

Misschien zijn er al tenten die dat doen? Geen idee eigenlijk, want heb het nooit gevraagd. Mij krijgen ze in ieder geval vast als klant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopske het doet me zo goed, te lezen dat je het in je nieuwe huis zo naar je zin hebt. Dadelijk met het voorjaar als alles weer lichter wordt, ziet het er allemaal weer anders uit.

 

Tja drinken daar denk ik niet zo vaak meer aan, dat is verleden tijd. Heel soms krijg ik wel trek maar dan komt gelijk de gedachte weer, "nee nooit meer". Ik heb zo'n aversie tegen drank gekregen, zeker omdat ik die drank koppel aan refu, en die ervaringen heb ik zo vaak gehad in het verleden. Dat was verre van prettig. Alles in me zegt "nee" als ik een keer trek krijg, en ik hoop echt dat dat zo blijft.

En ik heb het geluk dat ik drank niet lekker vind, en makkelijk iemand anders kan zien drinken ook als ik uit eten ga.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijn wordt altijd gekozen bij het soort eten om de smaken beter uit te laten komen. Er wordt niet voor niets wijn geschonken ipv een bierkaart gegeven.

Ploffie,

 

Een echte wijnkenner kiest eerst de wijn, daarna pas het soort eten wat daar bij past, om de smaak beter uit te laten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh, wat fijn jullie zo te lezen

na gisteren, toen ik plompverloren

zus zei dat ik meteen weer vertrok.

Ik was erop ingesteld, dacht ik, de knop

om te zetten en mee te feesten.

Had ze gevraagd, wat wil je drinken? Dan was ik

misschien gebleven ook. Ik was nat en kwetsbaar

en had zin in thee. Zij schonk net limo in voor de kids en bood

me dat aan, prima. Maar de rest had de welkomstbubbels al

klaar voor de proost, en het zag er zo gezellig en warm uit allemaal,

dat mijn me kwetsbaar voelen, ter plekke omsloeg in me jankerig en labiel voelen.

Dat was vroeger de valkuil bij uitstek om mee te gaan drinken, ondanks goede voornemens.

Waarschijnlijk heeft dit onbewust toch meegespeeld.

Ik wil nuet meer drinken, maar wat Yo beschrijft over haar vader, zo zou ik me incidenteel

wel willen kunnen aanpassen. Ik weet dat het zo bij mij niet blijvend zal werken, ik

was immers een probleemdrinker ooit. Hij waarschijnlijk niet. Maar toch, gisteren had

een giga valkuil voor me kunnen worden. Mijn kapotte hielen hebben me gered dus,

ik was bang de houten vloer te beschadigen, schoenen uit, dan kwam ik er niet meer in,

en ik ben braaf op het vinyl  keukendeel blijven zitten.(op een stoel hoor☺)

maar ik heb geen tricky situatie herkend, er wel over nagedacht na afloop.

en nu ik hier lees, ja, blij dat ik naar mijn eigen stemmetje heb geluisterd.

Eenmaal op het peroon verdween dat jankerige gevoel meteen.

Thuis wel een suiker/snoep aanval gehad, misschien toch troostsnoep ipv alcoholsuikers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Jane,

Het is ook fijn en mooi om jou te lezen. Je geeft zo veel details, in beelden en gevoelens, en ik ben een plaatjesdenker dus ik zie je al weer helemaal voor me op natte kousenvoeten in de keuken.

Helaas was mijn vader wel een probleemdrinker. Hij heeft me dit pas op zijn sterfbed vertelt. Na zijn eerste hersenbloeding. De schaamte was denk ik zo ontzettend groot... Inmiddels weet ik er meer over, ook dankzij mijn moeder. Hoe hij dan met speciale gelegenheden wél kon drinken weet ik niet. Maar misschien heeft dat ook wel met schaamte te maken, bij hemzelf en bij de gezinsleden.

Maar juist deze wetenschap over mijn vader is een enorme valkuil bij mij. Toen ik hier kwam in juli wilde ik nog minderen, en daarbij speelde dat beeld van mijn pa dus ook een rol. Ik bén niet als mijn vader, ik ben ik en ik kan niet drinken. Dat moet, nee mág, ik eindelijk eens goed beseffen.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen allemaal,

 

Bol...gefeliciteerd

 

Lady Jane..goed gedaan..je bent niet in de valkuil getrapt,daar mag je trots op zijn.

 

Ik ben vandaag erg onrustig en opgejaagd en heb veel trek...gelukkig heb ik gister de gekochte drankjes weggespoeld(in de gootsteen)en is er niks in huis.Na een slechte nacht in de stromende regen een eind met de hond gewandeld.Energie verbrand en het doorweekt zijn werkte ontnuchterend(vage woordspeling in dit geval)

 

Voor iedereen die het nodig heeft veel sterkte en een fijne zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een grote zak snoep een lichtlamp en schilderspullen en snowboots en paraplu in de caravan van Jopie met oud en nieuw.....hoeveel passen er in Joop?  en ja wat ga je met de caravan doen, kun je hem misschien verhuren voor korte periodes in het seizoen? Of ga je verkopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane: ik snap het gedeelte van de houten vloer niet helemaal. Mocht je er niet in zonder schoenen? Of juist met? In beide gevallen tamelijk maf als je het mij vraagt. Maar als het resultaat is: geen verleiding en dus geen drank, dan is het allemaal OK denk ik.


 


Nog even over gecontroleerd drinken. Ik heb al eens aangegeven dat ik per ongeluk ben gestopt (dit keer dan, he. Want ik heb een hele geschiedenis die alle middelen en alle smoezen bevat). Ik krijg - ondanks eerdere afmeldingen bij de meest bekende leveranciers - nog steeds mail van wijnimporteurs en zo bij wie ik kennelijk ooit wat besteld heb. Vanochtend ook. Ik kreeg er geen trek van (ja, duhuh, 8.00 u plaatselijke tijd - had ik vroeger ook geen echte trek hoor) maar dacht wel zal ik er een paar bestellen voor de Kerst, voor de zekerheid, voor het geval? En ik merk dat ik er niet uit ben of ik nooit meer een glas wijn zal drinken. 


 


Dus ik snap Kipje wel. Ik ben nu onderweg naar de drie maanden. Ik vertrouw eerlijk gezegd nog niet dat ik nu op langere termijn de alcohol als probleem onder de knie zou hebben - terwijl ik wel gerust twee glazen wijn zou kunnen drinken zonder het hele kelderluik weer open te schuiven ('volgooien maar!'). Ik wacht nog maar een tijdje denk ik. Ook al omdat ik van walrus via orca en dolfijn naar .... tonijn of zo wil. Maar bij kwal stop ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo, hoe dan ook, hij groeide boevn zichzelf uit

op sommige momenten blijkbaar. En of jij of ik

zoiets ook zouden kunnen is niet aan de orde.

Ik maak die keus niet, ongeacht dat ik niet weet

of ik het zou kunnen. Maar ik ben ook wel bang

voor hersenbloedingen. heb het idee er al eentje

gehad te hebben, jaren terug. Angstig was dat

en zoiets wil ik echt nooit meer. ook de molen niet in.

Yo blijft Yo (en soms jojo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wally die vloer is niet echt interessant

ik bleef uit het gezelschap omdat er ijzers

uit mn hakken staken, en dat heeft me behoed

om ertussen te gaan zitten en mee te doen.

En niemand had iets in maat 39 dus ik moest mn schoenen

aanhouden, en kon ook weer weg dus. snappietnu?, walrus he ;)

zien er zo lief uit, maar waar zit dat snappertje toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wally die vloer is niet echt interessant

ik bleef uit het gezelschap omdat er ijzers

uit mn hakken staken, en dat heeft me behoed

om ertussen te gaan zitten en mee te doen.

En niemand had iets in maat 39 dus ik moest mn schoenen

aanhouden, en kon ook weer weg dus. snappietnu?, walrus he ;)

zien er zo lief uit, maar waar zit dat snappertje toch?

 

Ja snap het nu, maar eerlijk is eerlijk, wie komt er nu op dat er ijzers uit iemands hakken steken? Dat klinkt wel erg naar Koiboi Jane uut 't Wilde West'n!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen... Kan nog net!

Ben kapot ... Hele nacht liggen dromen over straat race!

Met Blondie ( je bent toch altijd op de fiets?)

En met andere forummers maar die kon ik niet herkennen want jullie droegen een helm.

Werd met bonzend hard wakker toen ik in de slip was geraakt en tegen een muur werd gekwakt.

Blondie won de race.

Hoe komt een mens er op?

gister nog een stukje over " rust " geschreven

Nou daar was mijn onderbewuste het niet mee eens denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste klusjes vanochtend al gedaan.

Voelt toch een heel stuk beter dan het blijven hangen in nadenken over van alles dat er moet gebeuren om vervolgens niets te doen.

Nu mijn 2e kop koffie, ontbijten erbij.

Zo start ik wel rustig op, wat ik lekker vind, maar toch ook in de actie.

Nu kijken me al 2 manden met schone was aan. Nu nog evt. strijken, opvouwen en opruimen.

Ik kijk al uit naar het moment dat alles weer schoon in de kast ligt.

En intussen dochterlief ondersteunen bij het vele huiswerk (proefwerk en boekverslag voor Nederlands).

Op een regenachtige zondag thuis zijn met zijn tweetjes is geen straf, integendeel zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi...

Ik ga maar even rustiger aan doen hier.

Zit al sinds daarstraks met een heel gewrongen gevoel.

Wil niemand voor de borst stoten.

Mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen zijn ontzettend laag, ik werk daar wel bewust aan.

Maar heb nu (nog meer dan tot nu toe) het gevoel dat ik al mijn woorden, zinnen, uitspraken moet blijven wikken en wegen alvorens ze te typen.

Wil altijd voor iedereen goed doen, maar uiteraard kan dat niet op een forum over zo een beladen onderwerp.

Ik heb ontzettend veel respect voor iedereen hier, welke weg er ook bewandeld wordt.

Nogmaals, mocht ik geen probleem hebben, zou ik hier ook niet posten.

Ik ben, zoals velen (iedereen misschien wel) zoekende. Weet ook niet wat morgen, of zelfs vandaag nog brengt.

De reden waarom ik dus even rustiger aan ga doen hier, is eigenlijk echt voor mijn eigen rust in mijn hoofd.

Het kan niet de bedoeling zijn dat ik, op een forum dat gericht is op je te laten helpen, mee te helpen, stress krijg van het al dan niet plaatsen van een bericht, en wikken en wegen, elke keer opnieuw.

Misschien post ik nog wel eens wat, maar zal dat dan op mijn draadje doen.

Voor nu wordt het dan even opnieuw pen en papier, of beter gezegd, ga ik gewoon door met pen en papier, mijn Flow schriftje raakt behoorlijk gevuld...

Veel liefs, kracht en wijsheid voor iedereen,

Kipje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...