Burchill Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Beterschap Sowhat Ik heb BamBam en MijnGerrit ook gelezen en moet dan ook denken van ja, na het stoppen heb je misschien wel een programma nodig. Immers je wilt oude patronen doorbreken en ik weet maar al te goed hoe het is om weer in een terugval te geraken. Alleen mijn grootste bezwaar tegen de AA is het 'religieuze' tintje. Want mijns inziens valt 'spiritualiteit' onder hetzelfde spectrum als 'religie'; Immers het staat bol van de aannames en overtuigingen zonder (wetenschappelijk) bewijs. Mijn vraag is dan ook bestaat er ook een seculiere tegenhanger van de AA? Jen reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Dank je MG. Ik zal eens op zoek gaan. Hier in de hoofdstad genoeg opties denk ik. Was sowieso weer van plan wat meer activiteiten op te starten buitenshuis en in Sociaal verband. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Joris, In de hoofdstad zijn naast de AA ook Buitenveldert groepen. Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Hallo iedereen, ik zat net buiten, maar het was gewoon te warm hier, ik zit ook helemaal beschut en heb een terrasoverkapping! Ik ga maar een stuk rijden, met mijn scootmobiel. Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 O Agnieta toch. Waar is je man? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Het lost niets op. Dat weet je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Agnieta, Hoe tijdelijk is tijdelijk? Dat weet je waarschijnlijk ook wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Ik zou graag iets zinnigs willen zeggen, maar dat lukt me niet zo goed... Dus Agnieta...sterkte dan maar... En mooie woorden Akelei.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Ik vroeg naar je man omdat hij je mogelijk kan helpen Agnieta. Maar goed. Je bent inmiddels gestopt. Knap van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 (bewerkt) Duidelijk Agnieta. Dwz ik snap er geen barst van, maar dat ligt aan mij. Ben weg. Sterkte. 1 november 2014 bewerkt door ProudMary Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Ploffie, Cognitieve dissonantie is voor mij: denken wat niet overeenkomt met gedrag. Dus: je verstand zegt niet drinken, maar je drinkt toch. Dat heeft voor mij niets met overtuigingen, meningen of gevoelens te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Agnieta....eigenlijk schrik ik er niet meer van. Tis al zo vaak gebeurd. Kom er nu achter dat ik ook als het grote gros ga denken.... Vind het jammer dat de wilskracht van je niet groot genoeg is om door te zetten Maar ja..das iets tussen jou en je verslaving Toch hoop ik hier nog te lezen dat het je lukt en je pad verder kunt volgen. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 [quote name="Agnieta" post="867121" timestamp=" Dit is niet goed, dit is niet goed. Mijn verstand en gevoel gaan niet samen, dat is hèt probleem bij mij. Het gaat niet samen maar los van elkaar. Logisch dat je dan geen compleet mens kunt zijn he..toch? Er bestaan therapieën die erop gericht zijn delen van jou - zoals 'verstand' en 'gevoel' - met elkaar in contact te brengen, en weer te integreren. Je kunt ook bijv. denken aan een Drinkend deel en een Niet-drinkend deel. Hypnotherapeuten doen bijvoorbeeld aan 'delenwerk'. Misschien iets om te onderzoeken? nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Oh Agnieta, ik vergat: ❤️ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Nee jij moet niks agnieta.. Wat jij wil weet jij het beste En ja ik vergeet ook wel eens wat...maar al te vaak...helaas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Heeft het zin om te reageren op iemand die duidelijk onder invloed van alcohol is? Dat vraag ik mij nu af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Oh en dat gedrag die boosheid herken ik maar al te goed. Ik kon ook zo vreselijk van me aftrappen als iemand wat zei wat ik niet wilde horen En ja dan sloeg ik met de deur en vertrok En ik dronk nog veel meer om deze confrontatie weer te vergeten Heerlijk weg zijn..weg van waar ik de moed niet voor had om aan mezelf te werken. Want diep in mij baalde ik dat het me niet lukte...en alles en iedereen de schuld gaf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 Ik weet wel dat ik drinkend tot het werkelijke besluit kwam om te stoppen Nuchter heb ik hem moeten uitvoeren BamBam, blondie6173 en jowan reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 En of het zin heeft weet ik niet Maar agnieta maakt wel wat los Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 @ Ploffie: over gewoontes doorbreken, maar ook over wat je vanmorgen schreef over hoe av-bier jou gisteren heeft 'gered'. Ik zit een beetje met dat av-bier in mijn maag, voor mezelf dan. De afgelopen drie dagen heb ik het elke avond gedronken. Op dit moment zit ik aan het av-bier, zoals ik voorheen op een mooie zaterdagmiddag graag een gewoon biertje dronk. Ik rook er ook meer bij dan ik doe bij andere niet-alcoholhoudende dranken. En het bevredigt me ook echt, ook omdat ik nu een av-pils heb gevonden dat gewoon echt naar pils smaakt. Toch voelt het een beetje dubbel. Ben ik iets in stand aan het houden dat ik beter zou kunnen doorbreken, of houdt het mij juist van de drank? Ik weet het niet zo goed eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe anderen hiermee omgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walrus Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 ik heb toch wel respect dat mensen hier ook melden als ze de 'fout' ingaan. Ik denk dat daarvoor al te ver heen ben (of te geslaagd RK opgevoed?). Let wel: ik sta nog droog hoor. Maar als ik uitglijd zou ik me gewoon een tijdje gedeisd houden. Denk ik. Ik zit ook te kijken of ik aan de berichten de alcohol kan aflezen. Helaas niet. Het is dus andersom ook niet zo dat van de fles afblijven van ons (mij) meteen heldere, intelligente, gezond-verstandige, atletische, behaarde (ja waarom niet?) mensen maakt. Ik zal niet zeggen: integendeel. Maar ik ben van binnen toch net zo'n mafketel als een dag of 55 geleden - ik heb alleen wat minder last van een soort ondertiteling in mijn hoofd (zoals je wel bij CNN ziet). Die ondertiteling bij mij luidde ongeveer zo: 'Sjesus wat ben je toch een L, wat sta je weer te zweten, wat klets je weer uit je nek, zeker weer lekker gesjopen gisteren, je weet zeker niet meer wat je gezegd hebt, of wel soms, Sjesus wat ben je toch een L, wat sta je weer te zweten, wat klets je weer uit je nek, zeker weer lekker (..enz enz)' best wel fijn, zonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Share Geplaatst 1 november 2014 @Roberto. Denk dat het idd geen zin heeft te reageren op iemand die gedronken heeft. Daarom ben ik afgehaakt. Weet van mezelf dat ik aardig kan zwetsen met een slok teveel op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden