ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Het lost niets op. Dat weet je.
kruidenthee67 Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Ik zou graag iets zinnigs willen zeggen, maar dat lukt me niet zo goed... Dus Agnieta...sterkte dan maar... En mooie woorden Akelei..
ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Ik vroeg naar je man omdat hij je mogelijk kan helpen Agnieta. Maar goed. Je bent inmiddels gestopt. Knap van je.
ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 (bewerkt) Duidelijk Agnieta. Dwz ik snap er geen barst van, maar dat ligt aan mij. Ben weg. Sterkte. 1 november 2014 bewerkt door ProudMary
plof Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Agnieta....eigenlijk schrik ik er niet meer van. Tis al zo vaak gebeurd. Kom er nu achter dat ik ook als het grote gros ga denken.... Vind het jammer dat de wilskracht van je niet groot genoeg is om door te zetten Maar ja..das iets tussen jou en je verslaving Toch hoop ik hier nog te lezen dat het je lukt en je pad verder kunt volgen. Succes
Yogajuf Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 [quote name="Agnieta" post="867121" timestamp=" Dit is niet goed, dit is niet goed. Mijn verstand en gevoel gaan niet samen, dat is hèt probleem bij mij. Het gaat niet samen maar los van elkaar. Logisch dat je dan geen compleet mens kunt zijn he..toch? Er bestaan therapieën die erop gericht zijn delen van jou - zoals 'verstand' en 'gevoel' - met elkaar in contact te brengen, en weer te integreren. Je kunt ook bijv. denken aan een Drinkend deel en een Niet-drinkend deel. Hypnotherapeuten doen bijvoorbeeld aan 'delenwerk'. Misschien iets om te onderzoeken? nancy reageerde hierop 1
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Nee jij moet niks agnieta.. Wat jij wil weet jij het beste En ja ik vergeet ook wel eens wat...maar al te vaak...helaas
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Oh en dat gedrag die boosheid herken ik maar al te goed. Ik kon ook zo vreselijk van me aftrappen als iemand wat zei wat ik niet wilde horen En ja dan sloeg ik met de deur en vertrok En ik dronk nog veel meer om deze confrontatie weer te vergeten Heerlijk weg zijn..weg van waar ik de moed niet voor had om aan mezelf te werken. Want diep in mij baalde ik dat het me niet lukte...en alles en iedereen de schuld gaf.
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Ik weet wel dat ik drinkend tot het werkelijke besluit kwam om te stoppen Nuchter heb ik hem moeten uitvoeren blondie6173, BamBam en jowan reageerden hierop 3
huttula Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 En of het zin heeft weet ik niet Maar agnieta maakt wel wat los
plof Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie Burchill reageerde hierop 1
plof Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie
Yogajuf Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 @ Ploffie: over gewoontes doorbreken, maar ook over wat je vanmorgen schreef over hoe av-bier jou gisteren heeft 'gered'. Ik zit een beetje met dat av-bier in mijn maag, voor mezelf dan. De afgelopen drie dagen heb ik het elke avond gedronken. Op dit moment zit ik aan het av-bier, zoals ik voorheen op een mooie zaterdagmiddag graag een gewoon biertje dronk. Ik rook er ook meer bij dan ik doe bij andere niet-alcoholhoudende dranken. En het bevredigt me ook echt, ook omdat ik nu een av-pils heb gevonden dat gewoon echt naar pils smaakt. Toch voelt het een beetje dubbel. Ben ik iets in stand aan het houden dat ik beter zou kunnen doorbreken, of houdt het mij juist van de drank? Ik weet het niet zo goed eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.
walrus Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 ik heb toch wel respect dat mensen hier ook melden als ze de 'fout' ingaan. Ik denk dat daarvoor al te ver heen ben (of te geslaagd RK opgevoed?). Let wel: ik sta nog droog hoor. Maar als ik uitglijd zou ik me gewoon een tijdje gedeisd houden. Denk ik. Ik zit ook te kijken of ik aan de berichten de alcohol kan aflezen. Helaas niet. Het is dus andersom ook niet zo dat van de fles afblijven van ons (mij) meteen heldere, intelligente, gezond-verstandige, atletische, behaarde (ja waarom niet?) mensen maakt. Ik zal niet zeggen: integendeel. Maar ik ben van binnen toch net zo'n mafketel als een dag of 55 geleden - ik heb alleen wat minder last van een soort ondertiteling in mijn hoofd (zoals je wel bij CNN ziet). Die ondertiteling bij mij luidde ongeveer zo: 'Sjesus wat ben je toch een L, wat sta je weer te zweten, wat klets je weer uit je nek, zeker weer lekker gesjopen gisteren, je weet zeker niet meer wat je gezegd hebt, of wel soms, Sjesus wat ben je toch een L, wat sta je weer te zweten, wat klets je weer uit je nek, zeker weer lekker (..enz enz)' best wel fijn, zonder.
ProudMary Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 @Roberto. Denk dat het idd geen zin heeft te reageren op iemand die gedronken heeft. Daarom ben ik afgehaakt. Weet van mezelf dat ik aardig kan zwetsen met een slok teveel op.
bolletje Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Joehoe lieve kanjers ik ben weer terug. M'n pc. is net binnen gebracht en loopt weer als een tiet. Jammer dat Aggie gedronken heeft. Verder is alles in die jaren al gezegd, en denk ik "Sommige mensen moeten gewoon maar tevreden zijn met de tijden waarin ze wel droog staan, en anderen moeten heeeeeel diep in de goot liggen voor ze echt de kracht hebben om er iets aan te kunnen doen. BamBam, Jen en ProudMary reageerden hierop 3
bolletje Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Ja hoor Fruithapje dan ben ik er, droog en wel.
BamBam Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Yogajuf, persoonlijk heb ik gedurende mn acht jaar geen alcoholvrij bier gedronken. En dat is omdat ik dan ga zitten wachten op de roes. Die niet komt waar ik dan toch naar zou gaan verlangen, denk ik. Er is vandaag ook geschreven over het doorbreken van patronen en zeker in het begin van mijn stoppen heb ik dat ook heel praktisch gedaan bijvoorbeeld. Dus niet om vijf uur thuis komen van mn werk en een pilsje pakken maar naar de sportschool(doe ik nu niet meer hoor) Haha. Altijd zorgen dat ik genoeg fris in huis had, ook wat colaatjes en zo. In alcohol zit veel suiker en na een paar dagen kwam het water en de thee me mn neus uit. Ik weet niet of het schadelijk is av bier te drinken. Maar ik wil de associatie niet dus doe ik dat niet. Ik heb bv nog heel lang gehad dat mijn speekselklieren lichamelijk reageerden op die advertenties op vrachtwagens en op de tv van zo'n groot glas koel bier met die waterdruppels op de zijkant. Ik kon het bier ahw 'proeven'. En een heel enkele x gebeurd me dat nog wel es. Ik kook ook niet meer met wijn. Dat deed ik in het begin nog wel en persoonlijk heb ik er geen last van. Maar waarom mezelf in een positie brengen die wellicht gevaarlijk voor me zou kunnen zijn. Ik wil niet meer drinken en av bier is toch maar een 'slechte' vervanging. Maar goed, dat kan voor anderen weer anders zijn. Misschien is de vraag stellen deze ook beantwoorden. Je zit er toch niet helemaal lekker mee dus je zou ook kunnen overwegen het een tijdje niet te doen. En dan zien wat dat met je doet.
blondie6173 Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Yeahhh, mijn dreads zitten er weer in. Een zit van ruim 3 uur. Houten kont, maar wel superblij er weer mee. Eerst maar eens gaan koken. Rijst met broccoli- en rundvleescurry. plof en walrus reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Broccoli, varkenshaasje en actyfrieten ik heb mezelf eens lekker verwend. Bol haal die borst eens van mijn pc!
BamBam Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Joris, het Big Book van de anonieme alcoholisten is geschreven door alcoholisten. Er staan, voor zover ik dat lees, geen aannames in maar verhalen en de ervaringen van mede-verslaafden. Zij hebben dit geschreven vanuit hun ervaringen over hoe zij zijn hersteld. Er wordt ook niet gezegd dat je dingen moet doen. Het zijn slechts suggesties. Ik heb zelf ervaren dat de stappen niet voor nix in die volgorde staan en ik ze ook allemaal moet doen(mijn moeten) om de beloften te laten uitkomen. In de hoofdstad zijn te kust en te keur mogelijkheden voor meetings. Ik kreeg acht jaar geleden de suggestie van een aa-er, die ook op het forum schreef, om naar diverse meetings te gaan en te onderzoeken waar ik me het beste bij thuis zou voelen. Ik heb die suggestie opgevolgd en ben daar zeer dankbaar voor. Ik kon het niet alleen en dat hoef ik nu dus ook niet. Voor mij werkt het en dat vind ik fijn. En die ervaring deel ik, wat een ander ermee kan, wil of doet is niet aan mij. Ik was bereid de dingen te doen die mensen voor mij hadden gedaan en die al langere tijd nuchter waren en grip leken te hebben op hun leven. Dat wilde ik ook, zo simpel was en is het eigenlijk nog steeds voor mij. jowan en Burchill reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 1 november 2014 Rapport Geplaatst 1 november 2014 Yo, ik ben gestopt met drinken en heb tijdelijk mijn bier vervangen door de 0% versie. Meestal had ik genoeg aan 1 of 2. Soms dronk ik er vier snel en dan had ik wel de associatie, maar niet het bijkomend schuldgevoel of kater. Na een paar weken werd het minder (ook winter haha) en 2 jaar lang had ik meestal wel een flesje of 2 in voorraad. Dronk er niet meer van, maar voor als er visite kwam, dan had ik toch iets stoerders dan kruidenthee en water. En meestal dronk ik die dan toch op op momenten dat ik anders gesnoept zou hebben of misschien echte trek/craving ontwikkeld?Voor mij was het een prima manier. Dus een heel andere ervaring dan BamBam. Ik zou zeggen, probeer het uit, 3 dagen met, 3 dagen zonder en schrijf op wat het je doet. Je wordt je waarschijnlijk wat dingetjes bewust en misschien wil je daar wat mee. Er is niet zo maar goed of fout, wel anders. en anders is ook goed las ik ooit ergens. Yogajuf reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden