Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 oktober 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, zie dat Jowan de boel al open heeft gegooid, dan zal ik snel even koffie en thee zetten. 

post-1140-0-93417500-1387693255_thumb.jpgpost-1140-0-59220500-1386047472_thumb.png
Buiten is het nog hartstikke donker, maar zo te horen is het droog en staat er heel weinig wind. 
Gisteren avonddienst gehad, vandaag inderdaad nog één dag naar het werk en dan lekker weekend. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Dank voor de koffie Yvonne!

Ook hier belooft het een prachtig weekend te worden.

Ik drink de laatste tijd veel av-bier. Ik vind het lekker, maar ik associeer het wel met alcohol. Gisteravond ook hetzelfde gedrag erbij vertoond: met av-bier naar buiten en op de straat roken. En zelfs... een licht schuldgevoel de volgende ochtend. Anderzijds geeft het me wel veel voldoening, vooral jn gezelschap.

Ik moet hier nog erg mijn weg in vinden, merk ik.

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Frummers,

Hier alles oke :-)

Fruit, ik las je berichtje omtrent wijn in recepten. Toen ik refu gebruikte heb ik er me wat in verdiept (panisch voor de gevolgen van refu en alcohol) Niet al het alcohol verdampt, ook niet na heel lang sudderen, bakken en braden!! Een goed alternatief is:
Vervanging rode wijn:

- Kippen-, runder- of groentebouillon

- Druiven-, granaatappel of cranberrysap

- Voor een wat zurige smaak of het ontvetten van bijvoorbeeld pannen kan je een eetlepel rode wijn- of balsamico azijn gebruiken, per 250 ml bouillon.

- Gebruik voor een wat zoetere smaak suiker of honing

Vervanging witte wijn:

- Verjus

- Kippen- of groentebouillon

 

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact :
jowan 
Blondie 

Kipje

Roberto

Kaboutertje

Kruidenthee

 

Hoi allemaal,

 

Toch weer heel vroeg wakker en niet meer echt rustig geslapen...soi...

Zometeen yoga...is een goede start van de dag..yin yang..vanuit rust in beweging komen.

Ik vermoed dat ik toch een beetje last heb van de vallende bladeren.....en ook dat is wat het is (sprak zij dapper)

 

Fruit, hangt een beetje af van de hoeveelheid wijn die je zou moeten gebruiken maar ik zou ipv wijn bouillon of water én een scheutje balsamicoazijn. gebruiken..en als je bang bent dat het je recept niet ten goede komt iets anders maken....ik maak ook geen 'coq au vin' meer.... :)

 

Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft.

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen :) Vandaag wordt het een mooie dag dus deze dame gaat naar buiten. De tuin eens goed onderhanden nemen.

 

Fruit voor sommigen blijft het een risico om alc. in het eten te doen. Alleen het al in huis te hebben, het in je handen te hebben, er aan ruiken, dat kan gevaarlijk zijn.

Ik persoonlijk heb altijd gewoon met alc. gekookt als dat nodig was. Ik proef er na een paar uur niets meer van maar er zijn toch ook genoeg recepten waar geen alc. voor nodig is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...